LMP: az új pedagógus "státusztörvény" nem garantálja az érdemi béremelést

Érdemi béremelést, érdemi tehercsökkentést és önálló oktatási minisztériumot követelt az LMP a pedagógusok világnapja alkalmából.

Kanász-Nagy Máté, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese csütörtöki online is követhető sajtótájékoztatóján azt mondta: a "státusztörvényből" következő béremelés mind a mai napig "zárójelbe van téve". Semmit nem tudni erről a béremelésről, arról, hogy ez megtörténik-e és azt sem tudni, pontosan ki és várhatóan mekkora béremelést kaphat

Értékelése szerint az évekkel ezelőtt bevezetett pedagógus életpálya-modell nem a pedagógusok élethelyzetének a javítására született, hanem mintha ellenkező motiváció vezette volna a kormányt, a bérek befagyasztásának, a terhek növelésének az eszköze volt.

Az elmúlt években azt látták, hogy a pedagógusok bérének értéke folyamatosan csökkent, miközben a terheik folyamatosan emelkedtek - közölte az LMP-s politikus.

Az elfogadott új jogszabály 2024-ben sem garantálja az érdemi béremelést - fűzte hozzá.Megjegyezte: tudni olyan esetről is, hogy csak 21 forinttal nőne a kereset. Ami esetleg várható, az sem kompenzálja a "vágtató, orbáni inflációt", a pedagógusok bérének értéke minden valószínűség szerint jövőre sem nő - mondta.

Kitért arra, hogy a magyar pedagógusok az átlagbérnek csupán alig 43 százalékát keresik. Ez az adat a régió többi országában meghaladja a 60 százalékot, de van ahol eléri a száz százalékot - jegyezte meg és ez utóbbit a magyar pedagógusok esetében is minimális elvárásként jelölte meg.

Véleménye szerint a továbbiakban sem lesz kiszámítható, ami a magyar oktatási rendszerben történik, mind a mai napig nincs egységes oktatási irányítás, ez a kormányzati struktúra alkalmatlan a magyar közoktatás problémáinak rendbe tételére - fűzte hozzá.Véleménye szerint a hiányosságok további minőségromlást eredményeznek majd.

Szükség van olyan minisztériumra, amely dedikáltan a magyar oktatás ügyével foglalkozik - hangsúlyozta.