Az antihisztaminok és a férfiak meddősége összefügghet

Tudomány - 2018-03-09

Meddőséget okozhatnak az allergia kezelésére szedett antihisztaminok a férfiaknál - állapították meg argentin tudósok állatkísérletek alapján.

A Reproduction című szaklapban közölt tanulmány készítői korábbi, a leggyakoribb antihisztaminokat vizsgáló kutatások eredményeit elemezték és azt találták, hogy egyes szerek negatívan befolyásolhatják a férfi nemi hormonok normális működését, ez pedig a spermiumok alakját és mozgékonyságát változtatja meg, valamint alacsonyabb spermiumszámokhoz vezet - számolt be róla a The Guardian online kiadása.

Az állatkísérleteket elemző kutatók szerint további tanulmányokra lenne szükség, mivel kevés az emberi szervezetre gyakorolt hatásokról szóló munka, de óva intettek az antihisztaminok túlzott használatától.

Az iparosodott országokban egyre nagyobb számú allergiás megbetegedés miatt nő az ezeket kezelő gyógyszerek, köztük az antihisztaminok használata. A hisztamin nevű molekulát az allergiára válaszul állítja elő a szervezet, ezért szenved az allergiás a tünetektől, a tüsszögéstől, viszketéstől, orrfolyástól.

Korábbi kutatások azonban kimutatták, hogy a hisztamin más, allergiától független folyamatokban, többek kötött az álom-ébrenlét szabályozásában, a szexuális viselkedésben és a termékenységben is szerepet játszik.

A Buenos Aires-i Kísérleti Biológiai és Orvostudományi Intézet (Instituto de Biologia y Medicina Experimental) kutatói szerint a hisztaminok elfojtása nem kívánt mellékhatásokat okozhat.

"Több nagy léptékű kutatás szükséges, hogy az antihisztaminok szexuális és reproduktív egészséget károsító hatásait láthassuk, ez új, veszélytelenebb allergiakezelések kidolgozásához vezethet" - mondta CarolinaMondillo, a tanulmány szerzője.

„Kiadó egy családi ház 120 nm alapterületű földszintje. A ház emeletén egy Pilates és jóga stúdió működik, így elsősorban olyan vállalkozások érdeklődését várjuk, akiknek a tevékenységi köre ezzel összhangban van.A terület bármilyen csendes sport, vagy egészséges életmódra nevelő tevékenység végzésére alkalmas. A kiadó helyiségekhez öltöző, zuhanyzó, wc, konyha, recepció, rendezett kert, és több férőhelyes a telken kialakított parkoló tartozik. Érdeklődni a helyszínen: Debrecen, Sámsoni út r18. (MM-Pilates Stúdió) vagy a +36 20 204 94 35-ös telefonszámon lehet.

Ár: 240.000.-Ft, mely a rezsit is tartalmazza