LMP: indokolt és indokolatlan elemek a leállított budapesti fejlesztések között

Vélemény - 2022-07-29

Az LMP "vegyes érzéseinek" adott hangot a Lázár János építési és beruházási miniszter által leállított budapesti fejlesztésekkel kapcsolatban. Álláspontjuk szerint ezek között van néhány zöld beruházás, amire szükség lenne a fővárosban.

Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője és Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a pazarló és káros beruházások felfüggesztését üdvözlik, ezeknél legalább újratervezés szükséges. A nyilvánvalóan nem a háború, hanem a felelőtlen gazdálkodás és a rossz válságkezelés miatt leállított csomagban van viszont néhány zöld szempontból szükséges fejlesztés, amely nagyon fog hiányozni Budapestnek - mutattak rá.

Kifejtették: a Galvani hidat rossz helyre tervezik túl nagy kapacitással, így az átmenőforgalmat szolgálná ki, növelné Újbuda, Ferencváros, Kispest és Kőbánya autósforgalmát, és veszélyeztetné a Kiserdőt, a kevés városi zöldterületek egyikét.

A Déli Körvasút budapesti, regionális, sőt országos vasúthálózati szempontból is hasznos lenne, csökkentené a Budapestre autóval ingázók számát, de a jelenlegi terveket felül kell vizsgálni, mert a bíróság "elkaszálta" a környezetvédelmi engedélyt és a beruházás a Hamzsabégi sétány részleges letarolásával járna. Sokallották a 337 milliárdos árat is, amennyiért Mészáros Lőrinc cége elnyerte a kivitelezést.

A dél-budai centrumkórház megépítését a helyszín miatt nem támogatják, amelynek a megszerzése is súlyos korrupciós gyanúra ad okot - írták. A dunai evezős központ létrehozása olyan szintű természetkárosítással járna, amit szintén nem tudnak támogatni, hasonlóképpen a ráckevei Duna ág revitalizációját is csak akkor, ha a teljes projekt szigorúan az ökológiai szempontok mentén történik.

Egyértelműen támogatják a városi parkok fejlesztését Csepelen, a Gellérthegyen és a Városmajorban. Alapvetően támogatják a Városliget autómentesítését, de a P+R parkolónak a városhatáron, illetve az agglomerációs településeken van a helye.

Hangsúlyozták: az autózás helyett a városi közösségi közlekedés fejlesztését támogatják, így a budai fonódó villamoshálózat második ütemét.