Meddig „húzható” a hibás termék kijavítása?

Vélemény - 2008-09-10

Gyakran akár több hónapig húzódik egy-egy meghibásodott háztartási készülék vagy szórakoztató elektronikai termék kijavítása – jelzi számos fogyasztói megkeresés az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület számára.

Egyesületünk szeretné felhívni minden fogyasztó figyelmét, hogy a meghibásodott termék kijavítása nem halogatható a végtelenségig.

A vonatkozó rendelkezések értelmében a kereskedőnek „törekednie kell” arra, hogy a kijavítást legfeljebb 15 napon belül elvégezze, emellett a kijavítást „a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.”

 

Így például, ha másfél hónap után még mindig a szervizben áll a meghibásodott DVD lejátszónk, joggal hivatkozhatunk a jelentős kényelmetlenségre. Ilyen esetekben az üzletnek kötelessége egy, az eredetivel mindenben azonos cserét biztosítania. Amennyiben ez sem megoldható, elállhatunk a szerződéstől, és visszakövetelhetjük a teljes vételárat.

 

További fontos tudnivaló, hogy amennyiben a vásárlás helyére (az üzletbe) visszük vissza a meghibásodott terméket, nem küldhetnek minket tovább a szervizbe, mondván a javítással ott foglalkoznak. Mivel a fogyasztó választásán múlik, hogy a hibás árut a szervizbe vagy a vásárlás helyére viszi vissza, az üzletnek kötelessége átvenni a terméket, és intézkedni annak kijavíttatásáról, illetve amennyiben ez nem lehetséges, a cseréről. Ráadásul, ha a termék 10 kilogrammnál nehezebb, amennyiben a helyszínen nem javítható, az elszállításról is a kereskedőnek kell gondoskodnia.

 

 

Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület