Már több mint kétmillió európai kisvállalkozás digitális átállását támogatta a Visa tavaly nyáron indított programja.A világ egyik vezető digitális fizetési vállalata, a Visa közleményében kiemelte: vállalásuk szerint Európában nyolcmillió - globálisan pedig 50 millió - kis- és középvállalkozás (kkv) számára nyújtanak segítséget az online térbe lépéshez, a járvány miatti új feltételekhez való alkalmazkodáshoz, és a vállalkozások jövőképes átalakításához.
Magyarországon a Visa és az OTP Mobil közös kezdeményezése abban segíti a cégeket, hogy a SimpleBusiness-t, mint gyors, érintésmentes és költséghatékony fizetési megoldást kínálhassák az ügyfeleiknek.
Az online pénztárgépet használó vállalkozások számára törvényben előírt 2021. január 1-i határidő érezhető változást hozott 2020 végére a SimpleBusiness igénylések számában. A szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéskötések fele 2020. decemberben, negyede pedig már idén januárban történt, és továbbra is nagy az érdeklődés. A jelenleg is tartó kedvezményes lehetőséget igénybe vevők számáról az akció lezárulta előtt nem tudnak adatot szolgáltatni - közölték.
A SimpleBusiness magyar fejlesztésű alkalmazás, ami a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS-terminál telepítése nélkül, így segítve a kereskedők és egyéb szolgáltatók munkáját, akik szeretnének elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani vásárlóiknak. A SimpleBusiness QR-kódos vagy linkes fizetési hivatkozásai bármely bankkártyáról kifizethetők.
Mint írták, a világjárvány továbbra is súlyos nehézségeket ró a kisvállalkozásokra Európa-szerte. A Visa kutatása szerint a kisvállalkozások 65 százaléka aggódik vállalkozása jövője miatt. Mivel sokuknak szigorú korlátozások közepette kell működniük, egyre több kisvállalkozás helyezi át a tevékenységét az online térbe és biztosít digitális fizetési lehetőséget. A Visa adatai szerint több mint tíz európai ország 20 százalékos növekedést tapasztalt az online vásárlások számában, és ma már tízből nyolc tranzakció érintésmentes.