Miközben a tűzoltóknak nem egyszer a jogos járandóságuk kifizetésért is a bíróságra kell járniuk, addig a katasztrófavédelem vezetői közpénzből jelentős mennyiségű magáncélú autóhasználatot élvezhetnek. Bakondi György főigazgató sofőrrel együtt annyit megy magáncélból a rendelkezésére bocsátott Skoda Superb 2.0 TD személyautóval, amennyit csak akar.
Hasonló a helyzet a két helyettesével is, bár nekik sofőr nem jár, és havonta "csak" 8 ezer kilométert tehetnek meg, mindketten egy-egy Mazda CX-7 2.3-as terepjáróval.
Rajtuk kívül némi átalánydíjért további vezetők évente 24 ezer kilométert furikázhatnak nem a hivatali munkájukból adódóan. Tavaly a katasztrófavédelem vezetői egymillió kilométernél is többet vették igénybe magáncélból a szolgálati autóikat, köztük olyan megyei igazgató, akinek pár száz méterre bérelnek házat a munkahelyétől.
A Lánglovagok Egyesület javasolja a közpénzből vásárolt és szervizelt szolgálati autók igénybevételének szigorítását. A főigazgató és két helyettese térítse meg a magánhasználatot, más esetében a tartós magáncélú igénybevételt valóban csak rendkívül indokolt esetben engedélyezzék, a megtett kilométer alapján az amortizációra is figyelemmel teljes mértékű ellentételezéssel. Ha csak a munkába járás költségének enyhítése a cél a főtiszteknél, tábornokoknál, akkor rájuk is az a kormányrendelet vonatkozzon, amely minden más munkavállalóra.
A változtatással éves szinten több tízmillió forint takarítható meg a katasztrófavédelemnél.
Kiadó: Lánglovagok Egyesület
OS