Kizárólag az írásbeli érettségi vizsgák megtartása mellett érvelt csütörtökön a szocialista Hiller István, ugyanis szerinte az elmúlt három félévben a diákok nem tudtak a hagyományos módon felkészülni a vizsgákra.
Az Országgyűlés alelnöke azt javasolta a kormánynak, hogy az 1. és a 2. osztályosok alapkompetenciáinak megerősítésére készítsen tervet a következő tanévre.
A volt oktatási miniszter az online oktatás egy évét értékelve azt kérte a kabinettől, mondja meg világosan az érettségizőknek, hogyan fogja lebonyolítani a vizsgákat.
Szerinte nemcsak a járványhelyzetet kell figyelembe venni a májusban kezdődő érettségik lebonyolításakor, hanem azt is, hogy a diákok az elmúlt három félévben szinte csak online készültek a vizsgákra. Ha a diákok nem a hagyományos módon készültek az érettségire, miért a hagyományos módon akarják lebonyolítani a számonkérést? - kérdezte.
Hiller István tavalyhoz hasonlóan idén is csak az írásbeli érettségi vizsgák megtartását javasolta. Hozzátette: a hagyományos vizsgáztatást nem tartja méltányosnak, helyesnek, szakmailag pedig tévedés. A könnyítést sem ajánlotta munkaerőpiaci szempontok miatt.
Kitért arra, az online oktatás egy éve rámutatott arra, hogy a tudásátadás mennyire személyes, bensőséges, intim folyamat tanár és diák között, és ezért az online oktatás hatásfoka 60-70 százalék között van.
Úgy látta, a legkisebbeknél, a 6-8 éves korosztályban a legnagyobb a baj, náluk az online oktatás a legjobb szándékok mellett sem tudja elérni a legfontosabbat, az alapkészségek megszilárdítását.
Az oktatáspolitikus kezdeményezte, hogy a kormány állítson fel szakmai testületeket, amelyek elkészítik a mostani 1. és a 2. osztályosok alapkompetenciáinak megerősítéséről szóló tervet a következő tanévre.
Hiller István beszélt arról is, hogy bár a kormány az online oktatás egy éve alatt tett lépéseket, továbbra is sokaknak probléma az eszközhiány és az internet-hozzáférés hiánya. Szerinte a diákok 20 százaléka nem fér hozzá a tudáshoz és nagyok a területi egyenlőtlenségek is.
A szocialista képviselő közölte, az ellenzéknek olyan oktatáspolitikát kell majd csinálnia, amely a szegénység és a területi ellátás okozta különbségeket kiegyenlíti, mert "minden gyermekben van tehetség".