Legyünk óvatosak! Már hitelközvetítők is ajánlják a fogyasztói csoportokat!

Fogyasztóvédelem - 2010-06-04
Gyorsan akar hitelhez jutni? Nem kell más, csak egy munkáltatói igazolás! KHR (BAR) listásoknak is! Kezes nélkül! Fix futamidő, alacsony törlesztőrészletek!- Jobban tesszük, ha elkezdünk gyanakodni, mikor meghalljuk ezeket a felettébb előnyös feltételeket!

És immár egy újabb irányból próbálják csőbe húzni a fogyasztókat. A hitelközvetítőkkel is jó lesz vigyázni a jövőben!

 

A Gazdasági Versenyhivatal is óvva inti a fogyasztókat: ha a hitelközvetítő a Euro Correct Consulting Kft. és a Group Saving Kft., a SWISS INVEST 2009 Hungary Pénzügyi Szolgáltató Kft., a EUROMOBILIEN HUNGARY Pénzügyi Szolgáltató Kft., az EXIT FINANCE CONSTITUTION Kft., valamint a Hungarian Economy Partners Kft. megkeresését javasolja, részletesen tájékozódjanak az ajánlott konstrukciókról.

 

Hogy miért? A fogyasztói csoportok nem nyújhatnak hitelt! Nincsen engedélyük rá.

 

Hazánkban is szerveznek jelenleg fogyasztói csoportokat hasonló vásárlási célokkal rendelkező fogyasztókból. Tevékenységük alapgondolata Dél-Amerikából eredt, a magas infláció terheinek csökkentésére alakult ki (vásárlói jog kevésbé devalválódott). Működési elve alapján a belépett tagok regisztációs díjat fizetnek, aztán elkezdik a meghatározott összegű törlesztő részletek befizetését, majd meghatározott időközönként kisorsolnak egy-egy szerencsés tagot, akinek az előzetesen meghatározott ingó vagy ingatlan tárgyat megvásárolják az addig befizetett törlesztő részletekből. Akinek bírja a pénztárcája, növelheti az esélyeit előtörlesztéssel. A szerencsések hamar hozzájutnak a hőn áhított dologhoz, a kevésbé szerencsések esetleg csak a futamidő végén. Addig persze minden hónapban fizetni kell…Mivel a szerződés határozott időre jön létre, így szabadulni szinte lehetetlen.

 

Ezekről a kondíciókról az esetek elég kis százalékában informálják a fogyasztót, aki így nincs tisztában azzal, hogy közel sem hitelnyújtásról, hanem valami egész másról van szó. Sajnálatos viszont, hogy sokszor pontosan azokat célozzák, akik máshol nem kapnának hitelt. A megtévesztő reklámok továbbá a szerződéskötést megelőző kellő tájékoztatás hiánya következtében egyre többen esnek csapdába.