„Ez a műalkotás nem véletlenül nőnap előtt született: erős kisugárzású és érzékeny élményt ad” − mondta Földes László (Hobo), Németh Ilona Nőgyógyászati magánrendelő című alkotásáról. A zenész ajánlotta ugyanis a művet a közönség figyelmébe március hetedikén, szerdán tizenöt órától a MODEM-ben. Az installáció március tizennyolcadikáig tekinthető meg a fogadótérben.
Már a helyszín is rendkívüli, hiszen ez az első alkotás, amelyet a fogadótérben állítottak ki. De később – mint ahogy ezt Gulyás Gábor, a MODEM igazgatója elmondta – ezt a teret is szeretnék műtárgyak kiállítására használni. Az igazgató azt is hangsúlyozta: a dunaszerdahelyi Németh Ilona művét nem volt érdektelen oda kihelyezni, hiszen ha egy látogató betér a MODEM-be, rögtön észreveszi azt. Ezen kívül a műalkotás a Nemzetközi Nőnaphoz kapcsolódó programsorozat első része is. A sorozat ennek az ünnepnek a történeti változásaira reagál: szeretnék megtudni, mi az a máz, ami az évtizedek során rárakódott, és céljuk az, hogy visszanyúljanak a tizenkilencedik századi gyökerekhez. Hiszen ez a mű, Gulyás Gábor véleménye szerint, a kortárs magyar posztfeminista művészethez tartozik.
Földes László szerint nem véletlen, hogy a műalkotás nőnap előtt született: hiszen erős kisugárzású és érzékeny élményt ad. A zenész úgy gondolja, Németh Ilona művének a címe is izgalmas, és ugyanígy az installáció is, amely három nőgyógyászati vizsgálószéket foglal magában. Meglátása szerint mind a három szék bizonyos jelentéssel bír. A bordó színű, bársony bevonatú a kényelmet sugallja, a felszínes komfortra utal. A moha borítású az újraéledés lehetőségét, míg a nyúlszőrrel bevont az újgazdagságot, s az ezzel járó katasztrofális ostobaságot mutatja. A székekhez a művész egy-egy vödröt és lavort is tett, amelyek Földes László szerint undorító Kelet- európai dolgok, viszont közben a vizsgálószékekkel, így a nőiséggel párosulnak
Nézete szerint az alkotáson a látogatóknak végig kell nézniük, és bele kell gondolniuk abba, vajon mi volt a célja a művésznek ezzel a három, nőiséget hangsúlyozó szék megalkotásával. Azt gondolja, nem kell sem tárlatvezető, sem művészettörténeti képzettség ahhoz, hogy valakit ez a műalkotás megrázzon. Ha eléri azt, hogy nagy hatással van az emberekre, akkor már megérte, hogy megszületett.
Rékai Ágnes