A debreceni liberálisok választási programjukban azt javasolják, hogy korlátozzák a 12 tonnát meghaladó összsúlyú tehergépjárművek forgalmát a városi tulajdonban lévő utakon. A korlátozás bevezetésére azért van szükség, mert – szakemberek szerint – az utakat leginkább a nehéz teherautók teszik tönkre.
Milyen jó lenne, ha minden évben lenne önkormányzati választás!
Természetesen én sem gondolom ezt komolyan, de ez jut eszembe, amikor látom a város különböző részein a kátyúkat, úthibákat javító brigádokat, amelyek most, a választásokat megelőzően – végre - nekiláttak a munkának. Számos helyen találkoztam velük. Javítanak a Salétrom utcán, új burkolatot kap a Víztorony utca és nemrégen elkészült a Vincellér utca és a Derék utca egy része is. –mondta Kovács László, az SZDSZ polgármester jelöltje szerdai sajtótájékoztatóján.
Toldozzák-foltozzák a város tulajdonában lévő utakat, de azok rövid idő alatt újra tönkre mennek. Ezek az útjavítások sziszifuszi munkák. Ugyanis ezeken az utakon rendszeresen járnak kamionok, betonszállító autók, időnként traktorok, sőt kombájnok is. Bár mehetnének az országos főközlekedési utak várost átszelő szakaszain is, azonban néhány kilométernyi, vagy pár száz méternyi spórolás miatt inkább a rövidebb utat keresik meg, ezeken viszik szállítmányaikat.
Megtalálják a legrövidebb utat akár lakótelepeken keresztül is, nem törődve azzal, hogy ezek az utak nem ezért épültek. Nem törődnek azzal sem, hogy a forgalom növekedése növeli a balesetveszélyt, rontja a lakóterület levegőjét. Hangosak, - sokszor – büdösek (némelyik után fekete felhőként marad a kipufogógáz) és feltartják, sokszor veszélyeztetik a forgalmat is.
Ezért – mi liberálisok választási programunkban – azt a javaslatot teszzük, hogy korlátozzuk a 12 tonnát meghaladó összsúlyú tehergépjárművek forgalmát a városi tulajdonban lévő utakon. A korlátozás bevezetésére azért van szükség, mert – szakemberek szerint – az utakat leginkább a nehéz teherautók teszik tönkre.
Javasoljuk, hogy a város tulajdonában lévő közútra történő behajtáshoz közútkezelői hozzájárulás legyen szükséges. A hozzájárulást – térítés ellenében – egy alkalomra, vagy 30 napra lehessen kérni. A hozzájárulásért a jármű tömegétől és az útvonal hosszától függő útfenntartási hozzájárulást fizessen a tehergépkocsi tulajdonosa.
Javasoljuk, hogy az útfenntartási hozzájárulásból származó bevételt a helyi közutak fenntartására és felújítására használja fel a város.
Javaslatunkkal az a célunk, hogy a város útjainak romlása megakadályozható, de legalábbis lassítható legyen, a bevétel pedig a gyorsabb, hatékonyabb javítási, felújítási munkát teszi lehetővé - mondta Kovács László.