Fischer Iván világhírű karmester a tiszaeszlári per történetét feldolgozó, A vörös tehén című új operájával új szerepet vállalt, a társadalomkritikusét, aki másokhoz hasonlóan úgy látja: Magyarországon növekszik az antiszemitizmus iránti tolerancia - állapítja meg Rachel Donadio a The New York Times című amerikai napilapban hétfőn megjelent cikkében.
A lap szerint A vörös tehén erőteljes illusztrációja annak, hogy néhány kulturális szereplő miként vált a leghangosabb kritikusává az Orbán Viktor miniszterelnök vezette Magyarország jobbra tolódásának és egyre tekintélyelvűbbé válásának.
Miközben a hagyományos baloldali ellenzéket korrupciós botrányok és saját kommunista múltja tartja megbéklyózva, egyre nagyobb azoknak a művészeknek a tábora, akik kritizálják az Európai Unió ideáljait próbára tevő magyar kormányt. A lap szerint Fischer mellett közéjük tartozik Schiff András zongoraművész és Alföldi Róbert népszerű - már-már nemzeti hőssé vált - színházigazgató is, akin homoszexualitása miatt több jobboldali politikus gúnyolódott. S a The New York Times idéz olyan interjúkból, amelyek Fischerrel, illetve Alföldivel készültek a közelmúltban.