- A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Érem Művészeti Intézet Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. megtévesztette a fogyasztókat az "Érem Művészet Intézet" megnevezés használatával, ezért 10 millió forint bírságot szabtak ki a cégre.A közlemény szerint az Érem Művészeti Intézet Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (névváltozás előtt: Dr. Schmidt és Dr. Körösztös Marketing Kommunikáció Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.) 2013. január 1. és 2014. április 24. között használta az "Érem Művészeti Intézet" elnevezést a honlapján, sajtóhirdetésekben, direkt marketing levelekben, szórólapokon.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) csütörtöki közleménye szerint 46-féle, hazai boltokban kapható fűszerpaprika őrleményt ellenőriztek és 11-nél találtak kifogásolnivalót. Kiemelték: a magyar fűszerpaprikák kimagaslóan teljesítettek a Nébih terméktesztjén.
Érdemes körültekintően vásárolni a termékbemutatókon, mert egyes cégek tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazhatnak szerződéseikben, amire hivatkozva aztán nem biztosítják a fogyasztónak az indoklás nélküli elállás jogát - figyelmeztet csütörtöki közleményében a Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE).
A vásárlók igényeit a termékek cseréjére gyakran elutasítják az eladók arra hivatkozva, hogy a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbb volt az adott termék, azonban a vásárló jogát a törvény szerint ez nem befolyásolja - hangsúlyozta a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) az év végi ünnepi vásárlások jellemző fogyasztóvédelmi kérdéseit összefoglaló közleményében.
- Összesen több mint 15 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három, fogyasztói csoportokat szervező kft.-re, amelyek a hivatal szerint sajtóhirdetéseikkel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.
A Generál FutureKft.-t bő 12 millió forint, a Best Life Center Kft-t 2,17 millió forint, a Life Organization Szolgáltató Kft.-t pedig nem egészen 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezték.
A GVH csütörtökön kiadott közleménye kifejti: a Foodorgany 2011 augusztusa és 2013 áprilisa között az Update termékeivel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott. Reklámfilmekkel, sajtóhirdetésekkel, szórólapokkal, kültéri és vásárláshelyi reklámanyagokon valamint az interneten népszerűsítette az élelmiszerként forgalomba hozható Update termékeket.
- December elsejétől elérhető a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) új mobil alkalmazása, amellyel a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszerbiztonsági problémák felderítését, és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett szabálytalanságokat a hatóságnak - közölte a Nébih kedden.
- Az ellenőrzött 19, kuponokat értékesítő internetes oldal közül 18 honlap nem tett eleget jogszabályi kötelezettségeinek. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye szerint a kuponok népszerűségével a panaszok száma is megnőtt, ezért tartotta indokoltnak a hatóság a kuponokat értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három céget bírságolt probiotikumokról szóló megtévesztő hirdetéseik miatt összesen 6,090 millió forintra - közölte a versenyhivatal csütörtökön. A tájékoztatás szerint a legnagyobb, 5 millió forint bírságot az Actavis Hungary Gyógyszermarketing és Kereskedelmi Kft.-ra szabták ki jogsértő reklámozás, és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.
Fokozottan vizsgálja a piacokon az őszi szezonális zöldségek és gyümölcsök minőségét és nyomonkövethetőségét, az importőrök tevékenységét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).október elején a Lehel Csarnokban tartottak ellenőrzést: a Nébih szakemberei a legtöbb kiskereskedő és őstermelő áruját rendben találták, ám 10 tétel esetében a hatóság mintegy 200 kilogrammnyi hazai és importból származó gyümölcs helyszíni megsemmisítését rendelte el.
Jogsértően számolta fel fogyasztóinak devizában, kamatfelárként a járművek forintban megállapított casco díját nyolc autófinanszírozási társaság, ezért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen több mint 37 millió forint bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.
Tíz szén-monoxid-érzékelő típus közül kilencről az derült ki, hogy nem látja el feladatát - ismertette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kabinetvezetője kedden Budapesten. Kathy Attila az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) és az NFH közös, a fűtési szezon előtt tartott sajtótájékoztatóján közölte: az OKF és a fogyasztóvédelem közös akciója keretében megvizsgált készülékek többsége vagy egyáltalán nem jelzett szén-monoxid kiáramlása esetén, vagy hamisan riasztott.
- A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. a Vodafone RED VitaMAX tarifacsomag népszerűsítése során 2012. november 1. és 2013. március 1. között lényeges információ elhallgatásával megtévesztette a fogyasztókat - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), ezért 110 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Ha a fogyasztók autóvásárlásra adják a fejüket, jogosan szeretnének tudatos döntést hozni. Így az egyik legelső szempont, amit megvizsgálnak a vásárlás során, az az állítás, miszerint az adott gépjármű mennyit is fogyaszt. Mivel sem lehetne egyszerűbb a spórolás.
- Harmincmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telemarketing International Kft.-re, mert a vállalkozás Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat.
A jövőben az előrecsomagolt élelmiszereken nagyobb betűmérettel és könnyebben észrevehető helyen lesznek olvashatók mindazok a kötelezően feltüntetendő adatok, amelyek a vásárlók könnyebb eligazodását segítik - az erről szóló rendelet tervezete a kormány honlapján jelent meg.