Minden jel arra mutat, hogy új kommunikációs stratégiát alkalmaznak a Debreceni Vagyonkezelő Rt. egyes tagvállalatai. Csak az általuk megbízhatónak ítélt újságok, rádiók, televíziós társaságok képviselőit hívják meg sajtótájékoztatóikra, rendezvényeikre. No nem minden esetben, de még a rendszertelenségben sincs logika.
A Debreceni Közlekedési Részvénytársaságnál még senki sem tudott hónapok óta idő szakítani arra, hogy egyeztesse a sajtólistáját a holding erre szakosodott marketing és kommunikációs vezetőjével. A Debreceni Gyógyfürdő Kft a Hotel Lycium megnyitójára felejtett el meghívókat küldeni.
A minap az Airport Debrecen Kft. vezetője tartott sajtótájékoztatót, a polgármester társaságában, arról, hogy a schengeni normáknak is megfelel a debreceni repülőtér. Bár a bejelentés még nem a hivatalos közlés kézhezvétele után történt, de sajtótájékoztatót hirdettek.
Az a döntés születetett, hogy csak a helyi sajtót hívják meg- tudta meg a Népszabadságnál dolgozó kollégám, aki azt merészelte érdeklődni, hogy a régió fejlődése szempontjából annyit hangoztatott reptérfejlesztés kulcsfontosságú eseménye kapcsán - megannyi más média képviselőivel együtt - miért nem kapott meghívót?
Ha az a feltételezés igaz lenne, hogy csak a helyi sajtót hívják meg, akkor tisztelettel jelzem, hogy jónéhány helyi média is kimaradt a meghívottak sorából. Például a Rádió FM 95 (honlapján is egy másik honlap cikkére utalnak) a Debreceninapilap.hu, az indexdebrecen.hu és így tovább. A Hajdú-Bihari Napló digitális változata viszont ott van a weben, s az interneten a HAON oldalán is olvasható a cikk, tehát vagy a világháló is a helyi sajtó része,(ami elég szép álom lehet egyes debreceni kiskirályoknak) vagy hibádzik a stratégia.
Esetleg egyes tagvállalatok vezetőinek mást szabad, mint más tagvállalatok vezetőinek? Akkor kéretik azt velünk, újságírókkal közölni, hogy vannak szent tehenek a holdingban, akik azt csinálnak, amit akarnak, akiket tisztelni és kikerülni kell.
Megértjük mi, ám ez esetben abba kellene hagyni a holding vezetőinek az egységes stratégiáról, meg egyeztetett tagvállalati kommunikációról szól szövegeket.
El ne felejtsem, hogy a Népszabadságnál dolgozó kollégának azt is mondták: vegye tudomásul, hogy a sajtótájékoztatóra azt hívnak meg, akit akarnak.
Na itt a lényeg. Mert ha ez a stratégia, akkor később azt is lehet mondani, hogy a sajtó ellenséges Debrecennel szemben, mert nem írja meg a jó dolgokat. Például a repülőtér schengeni normáknak való megfeleléséről sem tudósított egyetlen országos napilap, tv, rádió sem. Meg nem volt ott a Duna TV és így tovább…..
Véletlenül sem kell szólni arról, hogy nem ment nekik meghívó, mert már ez is az új stratégia része.
Hajdu István