Egy híján száz év kincsével, megnyílik hétfőn a Modem Modern és Kortárs Művészeti Központ kiállítása, Kilencvenkilenc év címmel – jelentették be sajtóközleményben az üzemeltetők pénteken. Hozzáteszem: titokban nyílik az új intézmény.
Pécs tele van plakáttal, molinóval, szórólappal. Ott Antal Péter gyűjteménye városi szenzáció. Itt városi botrány.
Azért botrány, mert a múzeumot vezetők marketingmunkája a nullával egyenlő. Iskolapéldája annak, hogyan lehet elrontani egy jó dolgot. Úgy látszik, vannak ebben a városban szent tehenek, akik azt csinálnak, amit akarnak. Úgy kell hagyni őket békén, mint Indiában a szent állatokat. Az úgy van jól, az a hagyomány része. Csakhogy itt nincs hagyomány.
Valószínűleg a csodálatos marketingmunka közepette - merthogy egy nappal a megnyitó előtt még nem érkeztek meg a meghívók – nem értek rá elmenni a MODEM vezetői Pécsre. Így nem is láthatták, hogy ott készültek szórólapok, tele a város plakáttal, molinóval. Pécsett esemény egy új múzeum megnyitója.
Történetesen ott is Antal Péter debreceni ügyvéd egyedülálló magángyűjteményére épül egy kiállítás. Én nem tudom, a pécsiek hogyan csinálják, de Pécsről felhívták az embereket és még azt is megkérdezték, hogy pontos-e a cím, amit a gyűjtőtől kaptak és hová küldhetik a meghívót. Ami időben meg is érkezett.
Debrecenben még arra sem volt képes a MODEM vezetése, hogy a polgármester és a gyűjtő megállapodásáról szóló sajtóközleményt időben, pontosan elküldjék minden debreceni médiához. Arról már ne is beszéljünk, hogy esetleg egy-két újságíró szeretett volna kérdezni valamit a gyűjtőtől.
A meghívók állítólag pénteken lettek postázva.
A megnyitó hétfőn lesz.
Lesz, aki később ér haza, és később nyitja ki a postaládáját, mint amikorra meghívták.
Ez az, ami botrányos.
Az új múzeum egyébként jó dolog, a képek gyönyörűek.
Hajdu István