Ügyfélszerzés HVB Bank módra

Jegyzet - 2006-10-26

Mindenkit csak óvok attól, hogy a HVB Bank Hungary Zrt. ügyfele legyen. Meg ne próbálkozzon senki az internetes számlanyitással, mert nem elég hogy el akarják küldeni, mint tették olvasónkkal a bank debreceni fiókjában, még a banktitokra sem ügyelnek, mert az ügyféltérben, miden ott tartózkodó füle hallatára közölték, hogy mekkora összeget szeretne átutaltatni.

Olvasónknak nem volt más választása, egy ügylethez a fent említett pénzintézetnél kell számlával rendelkeznie. Gyakorlott internetező révén megpróbálkozott az internetes számlanyitással. Az volt az első furcsaság, hogy foglalkozására és munkahelyére is rákérdeznek a neten, bár ezek  nem szükséges feltételei egy számla nyitásának. (A bank általános üzleti feltételeinek 2.8 pontja nem is írja elő egyiket sem, de az internetes számlanyitáskor nem lehet addig továbblépni, amíg a foglalkozására vonatkozó kérdésre nem válaszol az ügyféljelölt)

 

A következő csapda az átutalás napi limitje. Olvasónk balga módon megjelölte, hogy mekkora összeget szeretne napi limitjeként meghatározni, ( ami nagyobb összeg lett volna, mint a bank rubrikáiban olvasható összeg, de a bank egyedi megállapodás alapján ettől eltérő lehetőséget is kínál. Már csak azt kellett kiválasztani, hogy mi melyik bankfiókba akar  befáradni a kedves ügyféljelölt.

Két nappal később a bank debreceni fiókjának alkalmazottja haza akarta küldeni az olvasónkat, mondván a szerződést a bank központja majd később küldi. A határozott ügyfél egy másik alkalmazotthoz fordult, aki egy harmadik számítógépen megtalálta a keresett szerződést. Az ígért 15 percből 40 lett, a napi limit megváltoztathatóságát nem ismerte a bank alkalmazottja. és valószínűleg a banktitokról sem hallott még, mert aki csak az ügyféltérben volt hallhatta, mekkora összeget szeretne olvasónk átutaltatni.

 

Ezek után talán érthető, hogy a munkahelyéről csak a szerződések aláírására és személyazonosságának igazolására elkérezkedett ügyfél miért nem akart hallani szóban sem a HVB Bank egyéb szolgáltatásairól, hiszen ezeket a lehetőségeket  már az online „szerződéskötés” során is elutasította. Nem vált bankot, és azt is bánja, hogy valaha betette a lábát  a HVB Bank Hungary Zrt. debreceni fiókjába. 

H.I.