Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének (FOME) adatai szerint legtöbb problémánk továbbra is a hibás termékek kicserélésével van, ezeket közvetlenül a közműcégekkel kapcsolatos panaszok követik. Sok a baj a webáruházakkal is, ami együtt járhat a szektor növekedésével.
Sikeres évet tudhatnak maguk mögött a fogyasztóvédők: 6, az ország különböző pontjain
található tanácsadó irodájukat a korábbiaknál jóval többen keresték fel. Csak a tanácsadó irodákban 3675 ügyfelet regisztráltak, a fesztiválokon, kiállításokon, vásárokon, rendezvényeken további ezrekkel kerültek kapcsolatba.
Tapasztalataik szerint a fogyasztók elsősorban akkor keresik meg őket, ha valami konkrét
problémájuk van, előzetesen ritkán érdeklődnek. A fogyasztói tudatosság ugyanakkor
fejlődik, hiszen részben már ismerik jogaikat, (5-10 évvel ezelőtt ez nem volt még jellemző) a tanácsadókhoz gyakran csak pontosításért, ismereteik visszaigazolásáért fordulnak. Érdekes, hogy a korábbi évek élelmiszer-botrányai után 2009-ben kevés, mindössze 73 panasz érkezett a Fogyasztóvédőkhöz, a panaszosok abszolút többsége (kb. 2000 fő – 55%) szavatossági kérdésekkel kapcsolatosan kereste meg az irodákat. Mindennapjainkat végiggondolva nem csoda, hogy a közműcégekkel kapcsolatosan sok panasz (12%) érkezett, a számlaproblémák, az elszámolási kérdések sokaknak jelentenek problémát.
A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint egyre nagyobb tömegek vásárolnak az interneten,
amit a panaszok emelkedő száma is bizonyít (6%). Igaz ez akkor is, ha az e-kereskedelmi
panaszok jó része egy adott, a bíróság által tisztességtelennek minősített ingatlanhirdető
portál üzemeltetőjével kapcsolatosan érkezett.
Számos építőipari, pénzügyi és turisztikai kérdés, panasz mellett az egyéb kereskedelmi
területeket is komoly érdeklődés (20%) kísérte.