Meg kell akadályozni, hogy a BKV vezető testületei egyrészt egyes politikai pártok kifizető helyeként funkcionáljanak, másrészt a következő választási kampányra „tegyék félre” az adóforintokat.
Az MDF szerint nem lehet elmenni szó nélkül a sorozatos BKV-botrányok mellett, azonban zsákutcába vezet minden olyan kezdeményezés, ami nem a valódi felelősök számonkérését célozza. A gazdasági társaságokról szóló törvény egyértelművé teszi, hogy a közlekedési vállalat döntéseiért kik felelnek. A BKV az Igazgatóság döntései alapján működik, a pártok delegáltjaiból felálló testületnek pedig tudomása van minden szerződésről, szerződésbontásról, valamint azok gazdasági hatásairól is.
Az Igazgatóság mellett azonban felmerül a gazdasági kérdésekben illetékes Felügyelő Bizottság felelőssége is. Ha ugyanis a Bizottság nem ért egyet valamivel, vagy törvénysértő dolgot tapasztal, akkor köteles azonnal értesíteni az Igazgatóságot, és javaslatot tenni a probléma mielőbbi megoldására.
Az MDF úgy látja: a BKV korábbi vezetőinek idején történt botrányok miatt itt az ideje, hogy a társaság Igazgatósága és teljes Felügyelő Bizottsága is távozzon, hiszen vagy tudtak a gyanús ügyekről – akkor ezért, vagy nem tudtak – akkor pedig azért, mert nem teljesítették feladataikat. Amennyiben ennek a kérésnek nem tesznek eleget, akkor az MDF felszólítja a delegáló pártokat, hogy hívják vissza a tagokat, mielőtt további súlyos károkat okoznak.
Joggal váltja ki a budapesti lakosok felháborodását Szalainé Szilágyi Eleonóra volt humánpolitikai igazgató százmillió forintos, vagy éppen Olti Ferenc volt vezérigazgató-helyettes harminckétmillió forintos végkielégítése. Egymás után látnak napvilágot a horribilis végkielégítésekről szóló hírek, miközben a BKV pénzhiánnyal magyarázza a budapesti tömegközlekedés balkáni színvonalát.
· A buszokon nem lehet megmaradni a nyári hőségben, mert – forráshiány miatt – nem működnek a légkondicionáló berendezések.
· Járművek sokasága robban le műszaki okok miatt, amelyek javítására ugyancsak nincs fedezet.
· Nincs pénz a Kocsis István vezérigazgató által javasolt, 1000 új busz vásárlására.
· Ugyanígy nincs fedezet a metróbejáratoknál felállítandó beléptető kapuk felszerelésére, vagy a mindent elborító kosz felszámolására sem.
· Nem lehet szó nélkül hagyni a napokban szinte óránként csődöt mondó 4-6-os villamospótló buszokat sem, amelyek miatt mindennaposak a torlódások a főváros legforgalmasabb pontjain.
Rendet kell teremteni a BKV környékén, a városi legendák és a sajtóhírek ugyanis már most arról szólnak, hogy a két év alatt egymilliárdos végkielégítést szétosztó közlekedési vállalat testületei egyrészt kifizető helyként funkcionálnak, másrészt a következő választási kampányra „teszik félre” az adóforintokat.