Esztergomi vasút: a csókosoknak aranyhegy, az utazóknak kálvária.

Bár az eredeti tervek szerint már az utolsó simításoknál kellene tartani, a valóságban még legalább 2014-ig eltart az Esztergom-Budapest vasútvonal felújítása. Az Együtt-PM azonnali vizsgálatot követel a munkálatok elhúzódása és a költségek követhetetlenné vált növekedése miatt.

Magyarország és Európa egyik legdrágábban felújított vasútja lesz a Budapest-Esztergom vasútvonal Pilisvörösvártól az Északi Vasúti-hídig tartó szakasza: a mindössze 13 kilométeres kétvágányú pályát 25,4 milliárd forintért rekonstruálja a beszédes nevű Aranyhegy konzorcium. Az A-Híd Építő, a H.F. Wiebe GmbH & Co.KG és a Vasútépítők Kft. (utóbbi sajtóhírek szerint Szijjártó Péter fideszes államtitkár édesapjának cége) valódi aranybányára bukkant a megbízás elnyerésével: a kis forgalmú és alacsony sebességre kiépített szakaszt kilométerenként kétszer akkora költséggel modernizálhatják, mint amennyibe nemrég a Székesfehérvár-Kelenföld kétvágányú, 120 kilométer/órás közlekedési sebességre alkalmas villamosított fővonal került.

  A felújítás eredetileg 2014 tavaszáig tartott volna, de már most látszik, hogy többszöri szerződésmódosítás után legkorábban a jövő év végére lesz kész az építkezés. A pálya villamosításához - újabb milliárdokért - pedig csupán ezután fognak hozzá, így a Budapest és Esztergom közötti menetrendszerű vasúti közlekedés talán majd 2015. második felében áll majd helyre. A munkálatok elhúzódására és a költségek égbe szökésére nincs értelmes magyarázat.

Az Együtt-PM azonnali vizsgálatot követel a közlekedésért felelős minisztertől, egyúttal pedig írásbeli kérdéssel fordulunk Németh Lászlónéhoz annak kiderítése végett, hogy mi indokolja a csillagászati árakat, és lesz-e felelőse a 14 ezer bejáró napi munkába illetve iskolába járását ellehetetlenítő beruházási botránynak.

 

Együtt-PM Szövetség

 

    Kiadó: Párbeszéd Magyarországért Párt