Fideszes vasútfejlesztés: drágábban kevesebbet

A kormány 2019-ben kezdett neki a hatvani vasútvonal fejlesztésének: az eredetileg 150 milliárd forintba kerülő projekt elkészülte után rövidebb menetidőt, több járatot és nagyobb kényelmet ígértek. A végeredmény ehhez képest egy újabb tökéletes lenyomata a Fidesz-féle fejlesztéspolitikának: a beruházás végül több mint 200 milliárd forintba került, miközben az eredetileg beígért fejlesztések nagyrészét egyszerűen kispórolták belőle.

Például több mint egy tucat vágányfejlesztés maradt ki végül a projektből, Aszódon az ígért sínpárok alig harmada, Gödöllőn a fele készült el. Ez is egyértelműen bizonyítja, hogy a Fidesz továbbra is csak azt nézi a fejlesztések során, hogy a gazdasági hátország minél nagyobb profitra tegyen szert, a véreredmény és így az emberek életminősége sokadlagos kérdés.

Különösen fájdalmas ez a vasútfejlesztések során, ahol egy belföldi fejlesztésből kispórolják a dolgokat, miközben az ezer év alatt megtérülő Belgrád-Budapest vasútvonalra továbbra is rendelkezésre áll ezermilliárd forint.

Magyarországon végre olyan beruházásokra van szükség, amivel nem a kormánypárti vállalkozók, hanem a magyar emberek állnak jól. A hatvani vasútvonal felújítása is bizonyítja, hogy ehhez az első lépés a kormányváltás.

Hohn Krisztina

országgyűlési képviselő

Kiadó: LMP parlamenti frakciója

MTI

OS