Kínai vasútbiznisz: a magyar vidék látja kárát! -

Szijjártó Péter miniszter bejelentette, hogy az eredeti kalkulációkkal szemben lényegesen többet, 550 milliárd forintot kell majd a magyar adófizetőknek törlesztenie a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai hitelből történő fejlesztésére. A ködös tervek mellett a kormány nem mutat fel világos garanciákat a vasútvonal majdani megfelelő kihasználtságára, így a megtérülés kapcsán kalkulációt sem mernek közölni. Óriási felelőtlenség mindez, látva a hazai közlekedési infrastruktúra elmaradó fejlesztések miatti leromlott állapotát.

Nagy szükség van a hazai vasúthálózat fejlesztésére és a hazai közúthálózat felújítására, azon szakaszokon, amelyek valóban alapvető fontosságúak az ország működőképességének fenntartásában. A kormány közben a forrásokat másra fordítja, ezzel is hozzájárulva a hazai infrastruktúra, főleg az alsóbbrendű utak állapotának folyamatos romlásához. A vasút és a közúthálózat legjobban kihasznált és terhelt szakaszainak felújítása helyett belevezeti az országot egy bizonytalan megtérülésű, a kínaiak számára referenciát jelentő projektbe.

Mindez megbocsájthatatlan akkor, amikor a valós gazdaságfejlesztésre és a vidéki térségek felzárkóztatására kellene minden lehetséges forrást felhasználni. Ennek alapfeltétele a közlekedési hálózat felújítása, ahol az 550 milliárd forintból óriási eredményeket lehetne elérni. A kormányzati károkozás már alig ismer határokat.

Keresztes László Lóránt

közlekedéspolitikai szakszóvivő

Kiadó: Lehet Más a Politika párt (LMP)