Novák Katalin elmondta: a kormány nemrégiben fogadta el az idegennyelv-tanítás hatékonyságának fejlesztéséről szóló kormányhatározatot. Ez tartalmazza a felmérés elkészítését is - tette hozzá. Kifejtette: szeretnék megnézni, mi az oka annak, hogy a fiatalok napjainkban kevéssé szereznek nyelvvizsgát, illetve, hogy a nyelvtudásuk elmarad az európai átlagtól.
Balog Zoltán szerint a felújítások először azokban a megyékben - Borsod, Bács-Kiskun - kezdődnek, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, de a népsűrűség is fontos szempont.
Hozzátette, Pest megyében tanterembővítésekre, új iskolák építésére is szükség van.
Megjegyezte, három éven belül minden ötödik gyerek, vagyis húsz százalékuk olyan iskolában tanul majd, amelyben valamilyen fontos beruházás, felújítás történt
Január elsejétől az első nyelvvizsga díját legfeljebb a minimálbér 25 százalékáig megtéríti az állam a 35. életévüket még be nem töltött sikeres vizsgázóknak - mondta Berényi Milán, a Nyelviskolák Szakmai Egyesülete elnöke az M1 aktuális csatornán szerda reggel.
A felsőoktatásban 2020-tól bemeneti követelmény lesz legalább egy nyelvvizsga, azaz e nélkül be sem lehet majd adni a felvételit - figyelmeztetett a szakember.
Berényi Milán elmondta: szeptemberben átfogó vizsgálat kezdődik az állami oktatási intézményekben, melynek célja, hogy a nyelvi képzést átvilágítsák
Megkezdődött a tankönyvek kiszállítása az iskolákba, a kiadványok a hónap végéig mindenhova megérkeznek - mondta a köznevelési helyettes államtitkár keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
Maruzsa Zoltán kifejtette: a gyártási folyamat hétfőn lezárult, és ezzel megkezdődhetett, évfolyamonként szétválogatva a könyvek kiszállítása a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. raktáraiból. Hozzátette: az előválogatással is az iskolák munkáját szeretnék könnyíteni a tanévkezdés előtt.
A köznevelési intézmények mintegy 12 millió tankönyvet rendeltek meg a 2017/2018-as tanévre - jelezte a helyettes államtitkár.
Az idei felsőoktatási felvételi eljárásban megkezdődött egy irányváltás, amelynek célja, hogy a jelentkezőknek minél kevesebb olyan dokumentumot kelljen benyújtaniuk, amely államigazgatási adatbázisban rendelkezésre áll - mondta Stéger Csilla, az Oktatási Hivatal felsőoktatási elnökhelyettese az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.
Az elnökhelyettes - akit azzal kapcsolatban kérdeztek, hogy este hirdetik ki a felvételi ponthatárokat - elmondta: idén már két ilyen iratot, az érettségi eredményről és a nyelvvizsgáról szólót nem kellett beküldeniük a jelentkezőknek. A hivatal távlati célja az, hogy a jelentkezőnek elegendő legyen beírnia oktatási azonosítóját ahhoz, hogy megtudja pontszámát, és hogy a korábbi évek ponthatárai alapján hová érdemes jelentkeznie.
A Demokratikus Koalíció oktatási szakpolitikusa azt követelte a kormánytól, hogy az idei szakmai érettségin részt vevő diákok a korábbi osztályzataik vagy egy megismételt vizsga alapján kaphassanak érdemjegyet.
Arató Gergely szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a kabinet minden tiltakozás és figyelemfelhívás ellenére keresztülerőltette a szakmai érettségik reformját. A követelményeket viszont csak decemberben hozták nyilvánosságra, ezért a diákoknak nem volt idejük felkészülni, ezt követően pedig kilenc szakmai tantárgyból még a hármas átlagot sem érték el - tette hozzá.
cheap photo paper cheap photo paper online inkjet paper for photos best inkjet paper for photos inkjet photo paper inkjet photo paper online inkjet paper cheap inkjet paperNyelvtanulással a boldogulásért címmel hirdet 3,3 milliárd forint keretösszegű, a középiskolások tanórán kívüli nyelvtanulását segítő pályázatot az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) - közölte Novák Katalin család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkár kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
A program keretében a középiskolások az iskolában vehetnek részt külön nyelvórákon, amelyeket az iskola nyelvtanárai, illetve felsőoktatási intézmények nyelvszakos hallgatói tartanak nekik.
A magyar fejlesztésű Prezivel készült előadásokat a Power Pointos prezentációknál emlékezetesebbnek, magával ragadóbbnak, és hallgatóság figyelmét jobban lekötőbbnek találta az a Harvard Egyetem kutatói által végzett vizsgálat, amelyről a Plos One nevű tudományos folyóiratban számoltak be a szakemberek.
A Harvad Egyetem a Plos One nevű tudományos folyóiratban tett közzé egy kutatást, amely a dia (slide) alapú (Power Point) és a nagyítható (zoomolható) felületű prezentációs szoftvereket (Prezi) hasonlította össze.
A magyar állam jelenleg nem tesz eleget a kiszolgáltatott, súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulók megfelelő színvonalú és hozzáférhető oktatásával kapcsolatos alkotmányos feladatainak, nemzetközi jogi kötelezettségeinek – állapította meg az alapvető jogok biztosa. Székely László szerint egyszerre szükségesek alapvető információk, ismeretek és a szabályozás, valamint a személyi és tárgyi feltételrendszer felülvizsgálata annak érdekében, hogy meg lehessen állítani e tanulók oktatásának teljes kiüresedését.
Egy civil jogvédő szervezet fordult beadvánnyal a biztoshoz több súlyos és halmozottan fogyatékos gyermek szülőjének panaszával. A szülők azt tették szóvá, hogy gyermekeik számára – kellő személyi és tárgyi feltételek hiányában – az alapfokú oktatás sem nem hozzáférhető, így ők kiszorulnak a köznevelés rendszeréből. A gyermekek, illetve a fogyatékossággal élő személyek jogainak védelméért külön is felelős biztos vizsgálatot indított.
- A Demokratikus Koalíció szerint a Fidesz az állami oktatás ellehetetlenítésére készül azzal, hogy a jövő évi költségvetés negyedakkora normatívát biztosít ezeknek az intézményeknek, mint az egyháziaknak - mondta pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón Oláh Lajos, a párt országgyűlési képviselője. Az 54 és a 200 ezer forintos összeget egymással szembe állítva arról beszélt: a különbségtétel üzenete, hogy az állami intézmények diákjai "negyed annyit érnek, mint az egyházi iskolába járó gyerekek", a tudatos kivéreztetéssel pedig az egyházi iskolákba "terelik" a diákokat.
A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke szerint bár folyamatosan ezt hallani, valójában nem lehet sikerről beszélni a most záruló tanévvel kapcsolatban. Galló Istvánné szerdai budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, plakátkampánnyal szeretnék bebizonyítani a kormányzati állítások ellenkezőjét, az üzeneteket a honlapjukon és a Facebookon lehet megtekinteni.
A legutolsó plakát egy "gyászjelentés", amelyen fájdalommal tudatják, hogy "a tanszabadság és a tanuláshoz való szabad hozzáférés joga elhunyt". Megemlítette, hogy újra be akarják vezetni a kötelező felvételit a középiskolában, valamint hogy nyelvvizsgához kötnék a bejutást a felsőoktatásba.
Aláírta az oktatási törvények módosítását pénteken Áder János köztársasági elnök. Az államfő nyilatkozatában - amelyet a Köztársasági Elnöki Hivatal bocsátott az MTI rendelkezésére - kiemelte, hogy a jogszabály kihirdetése előtt a módosításokról konzultált az oktatási jogok biztosával, aki arról biztosította, hogy a módosítás nem támasztja alá a törvénnyel szemben megfogalmazott kritikákat és aggodalmakat. A köztársasági elnök emellett azt is kiemelte, hogy a jogszabály-módosítás irányával és tartalmával számos rangos szakmai szervezet is egyetért.
Áder János a nyilatkozatában kiemelte: köztársasági elnökként különösen fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek érdekeinek képviseletét és jogainak érvényesítését, ezért a törvény kihirdetése előtt a lehető legkörültekintőbben vizsgálta azt a kérdést, hogy az új szabályozásnak van-e bármilyen hátrányos hatása az érintett gyermekekre.
"Ennek során konzultáltam az oktatási jogok biztosával, aki levélben biztosított arról, hogy a jogszabály szövege nem támasztja alá a törvénnyel szemben megfogalmazott kritikákat és aggodalmakat. Szakmai okfejtésében egyértelműen állást foglalt amellett, hogy a törvény rendelkezései nem okoznak jogsérelmet, sőt, az új normaszöveg alapján az eddiginél is nagyobb lesz az állam felelőssége abban, hogy minden gyermek megkapja a neki szükséges oktatást" - írta.
Minden tevékenységét Budapesten fogja végezni a Közép-európai Egyetem (CEU) a 2017/2018-as tanévben - mondta a felsőoktatási intézmény elnök-rektora kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.Michael Ignatieff közölte, a CEU üdvözli a tárgyalások megkezdését Magyarország kormánya és New York állam vezetése között: tudomása szerint Altusz Kristóf miniszterelnöki megbízott múlt pénteken telefonon felvette a kapcsolatot New York állam vezetésével.
"Nem fogunk bezárni. Budapest az otthonunk" - szögezte le Michael Ignatieff, hozzátéve: reményeik szerint mihamarabb olyan hosszú távú megállapodás fog születni, amely lehetővé teszi a CEU Budapesten maradását.
"A magyar kormány térfelén pattog a labda, arra várunk, hogy konstruktív tárgyalásokat folytassanak New York állammal" - fűzte hozzá az elnök-rektor. Jelezte azt is: nem tapasztaltak visszaesést a jelentkezések számában, ugyanakkor gyors megoldásra van szükség ahhoz, hogy jövőre is változatlanul tudjanak diákokat toborozni. Ezt ugyanis az egyetem a mostani formájában már nem fogja tudni megtenni a módosított felsőoktatási törvény értelmében.
Budapest, 2017. május 29., hétfő (MTI) - Befejeződtek az írásbeli érettségik, a vizsgák következő állomásaként június 8-án megkezdődnek az emelt szintű szóbelik - közölte az Oktatási Hivatal (OH) hétfőn.
A hivatal összegzése szerint a közép- és emelt szintű írásbeli vizsgák során 16 napon 1170 helyszínen mintegy 108 500 diák tett érettségit.
Szakképzési együttműködési megállapodást kötött a Teva Gyógyszergyár Zrt. a debreceni vegyipari szakgimnáziummal - jelentette be a gyógyszeripari cég debreceni telephelyének vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Debrecenben.
Luca Astarita elmondta: az együttműködés a vállalat életében stratégiai fontosságú, hiszen a Teva, amely több mint 1800 dolgozójával Debrecen legnagyobb munkáltatója, hosszú távon csak így tudja garantálni a magasan képzett szakemberek utánpótlását
- Az amerikai kormánynak "nincs hatásköre vagy szándéka" tárgyalni Magyarországgal a Közép-európai Egyetem (CEU) vagy más magyarországi egyetemek ügyéről - hangsúlyozta a washingtoni külügyminisztérium kedden kiadott közleményében.
A Heather Nauert minisztériumi szóvivő által ismertetett közleményben az Egyesült Államok "ismételten sürgeti" Magyarországot, hogy függessze fel a módosított felsőoktatási törvény végrehajtását, amely "diszkriminatív, súlyos követelményeket" támaszt az egyesült államokbeli akkreditációjú magyarországi intézményekkel szemben, valamint "fenyegeti" az akadémiai szabadságot és függetlenséget.
A kormány jogszabályi és pénzügyi feltételek biztosításával támogatja a Debreceni Egyetemet (DE) a műszaki képzési struktúra átalakításában - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) oktatásért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón, az egyetemen.
Palkovics László szerint a képzés megújítását az Ipar 4.0 koncepció kihívásai mellett a régióban felmerülő munkaerőpiaci igények teszik szükségessé. A DE a műszaki képzés fejlesztéséhez kapcsolódó Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) pályázatain összesen 1,2 milliárd forintot nyert el a műszaki, a matematikai, az informatikai területek népszerűsítésére, illetve a duális képzés erősítésére.
Az oktatási államtitkár elmondta azt is, hogy a jelenlegi 12 milliárd forint helyett jövőre már 27 milliárdot tudnak kiválóság alapú kutatás-fejlesztésre fordítani a hazai egyetemek.
A forrásbővüléstől azt várják, hogy a magyar egyetemek a saját kiválósági területeiken a jövőben előrébb lépjenek a nemzetközi rangsorban - mondta.
Teljesíthető, nem különösebben nehéz feladatok szerepeltek az idei matematika írásbeli érettségi vizsgákon az MTI-nek nyilatkozók szerint. Szombathelyen nem tartották különösebben nehéznek az idei középszintű írásbeli matematika érettségi vizsgán kapott feladatokat a diákok - közölték a megkérdezett szombathelyi középiskolák igazgatói.
Futó István, a Szombathelyi Kereskedelmi és Vendéglátó Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium igazgatója az MTI-nek azt mondta: tapasztalatuk szerint elegendő volt a megadott három óra időkeret, egyetlen diák volt, akinek a bizottság a jogszabálynak megfelelően - sajátos nevelési igénye miatt - plusz időt adott.
Az előző évekhez hasonló nehézségűnek ítélték az idei magyar írásbeli érettségi feladatait pedagógusok és diákok. A feladatok többek között Kosztolányi Dezsőhöz, Radnóti Miklóshoz és József Attilához kapcsolódtak.
Horváth József, a Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium igazgatója elmondta, hogy a magyar írásbeli érettségi nagy problémát nem okozott a diákoknak, többen pozitív élménnyel jöttek ki a tantermekből. Kollégái véleménye alapján azt mondta, semmivel sem volt nehezebb vagy könnyebb az idei érettségi, mint a korábbi években; alkalmas volt arra, hogy lemérjék a négy év alatt megszerzett tudást.
Lezajlottak a magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségik hétfőn a középiskolákban, a diákokra középszinten Petőfi Sándor, Kosztolányi Dezső, Radnóti Miklós és József Attila munkásságához kapcsolódó feladatok vártak, míg emelt szinten Vörösmarty Mihály és Dante szerepelt a feladatok között.
A szövegértési feladatsor szövege a Petőfi Irodalmi Múzeum ARCpoetica című kötetéről folytatott, a Hogyan építette Petőfi saját imázsát? címmel 2015. március 15-én közreadott beszélgetés volt, amely Petőfit egy új, a mai korhoz közeli szerepben mutatja be.