A Nyelvtudásért Egyesület szerint alkalmatlan volt az idei középszintű írásbeli magyar érettségi szövegértési feladatsora a tudás hiteles mérésére.
Rozgonyi Zoltán, az egyesület elnöke az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében kifejtette: a feladatlap nem a szövegértés, hanem sokszor a logikai kapcsolatok alapján várta a megoldásokat, a feladatok megfogalmazása és a megoldókulcs pedig több helyen pontatlan és hiányos volt.
A szegény gyerekek évekkel elmaradnak olvasásban a tehetősektől Nagy-Britanniában - állítja egy brit elemzés. John Jerrim - a brit Oktatási Intézet kutatója - 23 fejlett országra kiterjedt olvasási felmérés alapján jutott arra, hogy a 15 éves angol diákok esetében a gazdag családok sarjai két és fél éves előnyben vannak a szegény sorú, de jó képességű tanulókkal szemben. Skóciát tekintve még rosszabb a helyzet: 2 év és 9 hónap a szegény családban élő tanulók lemaradása.
Csökkent az alap- és a középfokú oktatásban tanulók száma tavaly, a nappali tagozatos hallgatóké 2008-2009 óta keveset változott - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) elemzésében, a Magyarország 2011 című, most közzétett kiadványban.
A KSH adatai szerint az általános iskolások száma 2011-ben 750 ezer volt.
A város elismerését és nagyrabecsülését kifejezve, a 2012. június 28-án tartott közgyűlésen adták át a Debrecen Város Kiváló Pedagógusa és a Debrecen Város Közoktatásáért-díjakat.
Az 1997-ben alkotott, hatályban lévő közgyűlési rendelet szerint Debrecen Város Kiváló Pedagógusa kitüntető díjat kaphat az a pedagógus, aki kimagasló oktatói, nevelői, vezetői munkát végez és éveken keresztül kiemelkedő, maradandó, értékteremtő tevékenységet folytat az oktatásügy területén.
Nemzetstratégiai célok alapján több kategóriába sorolnák a felsőoktatási intézményeket egy kormányrendelet-tervezet szerint.
Egyes intézmények "kiemelt felsőoktatási intézmények" lehetnek, a komplex K+F tevékenységet végző egyetem "kutató" minősítést, a regionális hatáskörű K+F+I (kutatás, fejlesztés, innováció) tevékenységet végző főiskola pedig "alkalmazott kutatások főiskolája" minősítést kaphat a jövőben a tervezet szerint. A javaslatot július 4-éig lehet véleményezni.
A kormány döntött arról, hogy az iskolákban bevezessék a mindennapos testnevelést, amelytől a gyermekek jelenlegi rossz egészségi állapotának jelentős javulása várható.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2010-es Az "Iskoláskorú Gyermekek Egészségmagatartása" kutatása szerint a magyar fiatalok - 11, 13 és 15 éves korosztály - nagy részére jellemző a mozgásszegény életmód és a testképzavar.
A Magyar Rektori Konferencia egyeztetést kezdeményez az új vagyongazdálkodási szabályozás felsőoktatást érintő rendelkezéseiről a törvényjavaslat elfogadása előtt.
A testület közleménye szerint a nemzeti vagyonról szóló törvény és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló, az Országgyűlésben zárószavazás előtt álló előterjesztés jelentősen szűkíti a felsőoktatási intézmények gazdálkodási autonómiáját, ezért az a magyar egyetemek és főiskolák számára nem elfogadható.
Egy-két ponton várhatóan módosítani kell az új köznevelési törvényt - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár az MR-1 Kossuth rádió Ütköző című műsorában pénteken. Hiller István korábbi szocialista oktatási miniszter szerint nem jó a törvény, és ezt a kormány is belátta. Hoffmann Rózsa azt mondta, hogy "szándékosan kerettörvényt alkottak," amelyet most töltenek meg tartalommal. Elmondta: egy iskolafenntartó központ létrehozásán dolgoznak, csak a hatósági feladatok maradnak a kormányhivataloknál.
Hálaadó istentiszteletet tartottak a református oktatás újraindulásának 20. évfordulója alkalmából szombaton a debreceni Református Nagytemplomban.
Bölcskei Gusztáv tiszántúli református püspök, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke beszédében áttekintette azt a 20 esztendőt, amikor "változott, növekedett, terebélyesedett a református intézmények sora".
A Széll Kálmán Terv 2.0 felsőoktatást érintő tervezett intézkedéseit és azok hatását elemzi legújab írásában Polónyi István. A szerző a konkrét szöveg elemzésével mutat rá arra, hogy legyen szó közoktatásról, szakképzésről vagy felsőoktatásról, a kormányzati intézkedések mögül hiányoznak az azokat megalapozó elemzések, a kormány felsőoktatással kapcsolatos politikája így vélelmekre és előítéletekre építkezik.
A Magyartanárok Egyesülete a szervezethez érkezett bejelentések alapján szükségesnek tartja a magyar írásbeli érettségi javítási-értékelési útmutató kiegészítését.
Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményük szerint az elmúlt héten számos, és a korábbi évekhez képest több észrevételt kapott a középszintű érettségi dolgozatokat javítóktól, elsősorban a szövegértési feladatsor javítási-értékelési útmutatójával kapcsolatban.
A Miskolci Egyetem (ME), a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola (KRF) és az egri Eszterházy Károly Főiskola (EKF) tartozna a jövőben egy szervezeti egységbe a május 9-ei rektori konferencián egyeztetett tervek szerint. Azt, hogy terveznek-e megszüntetni képzéseket valamelyik intézményben, egyelőre nem lehet tudni - írja a minap.hu.
Az új nemzeti felsőoktatási törvény elfogadását tartja az elmúlt időszak legfontosabb eredményének az oktatási államtitkárság, amely a kormány megalakulásának második évfordulójára az MTI-hez eljuttatott összegzésben kiemelte: 2013-tól be kell vezetni a képzés, a fejlesztés és a kiválóság céljait támogató hárompilléres állami támogatás rendszerét, és folytatódik a Széll Kálmán-terv végrehajtása.
A kis- és középvállalkozások számára manapság az egyik legnehezebb feladat egyszerre
megfelelni az IT rendszerek és az üzleti élet összetett kihívásainak. A cégek gyakran nem
tudják, hogy az információ technológia hogyan járul hozzá üzleti folyamataikhoz és sok esetben olyan alapvető informatikai feladatokkal vannak elfoglalva, mint pl. a nyomtatók és szerverek karbantartása. Mindez pénzügyi és emberi erőforrást emészt fel és limitálja az üzleti folyamatok, valamint a termékek innovációjára fordítható kapacitásokat.
Az oktatási államtitkár nem tartja elképzelhetőnek, hogy 2014. január 1-jéig elhalasszák a pedagógus-életpályamodell bevezetését. Erről Hoffmann Rózsa az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélt szerda reggel.
Az oktatási államtitkár azt mondta: a kormány felismerte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének szükségességét.
Az újszerű és kritikus gondolkodás szükségességét hangsúlyozta a budapesti Közép-európai Egyetemen (CEU) tartott keddi előadásában Soros György.Az egyetem magyar származású, az Egyesült Államokban élő alapítója, egyben a CEU kuratóriumának tiszteletbeli elnöke a 21. század egyetemi oktatásával kapcsolatos vízióit vázolta azzal kapcsolatban, hogy az egyetemen létrehozta a Közpolitika és Nemzetközi Ügyek Iskoláját.
Országos átlagban jelentősen nőtt mind a katolikus, mind a református és az evangélikus egyház által fenntartott közoktatási intézményekben a tanulók és pedagógusok létszáma a 2011/2012-es tanévben. Arról, hogy a következő tanévben vesznek-e át újabb iskolákat, az egyes fenntartók önállóan járnak el ezekben az ügyekben.
Csaknem 110 ezren adtak be jelentkezési kérelmet egyetemekre, főiskolákra, ami 78 százaléka az elmúlt évi számnak - közölte az adatok teljes feldolgozottsága alapján az Oktatási Hivatal A legjelentősebb a csökkenés alapképzésben a gazdaságtudományi képzési területen: a tavalyi 18 százalékról 4 százalékra apadt a jelentkezők aránya, míg a műszaki képzéseknél 5 százalékos bővülés tapasztalható.
Tizenkét felsőoktatási képzési és kutatási fejlesztési pólus kialakításáról szól az az MTI birtokába került javaslat, amely szerint kismértékben tovább csökkennének a felvételi keretszámok, és 2013-tól be kellene vezetni a képzés, a fejlesztés és a kiválóság céljait támogató hárompilléres finanszírozást.