Kósa Lajos polgármester március 19.én a város Közgyűlése elé terjeszti azt a sürgősségi indítványát, melyben az önkormányzat felterjesztési jogával élve kezdeményezi a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternél, valamint a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternél a Debrecent elkerülő 354-es számú út terv szerinti határidőre (2010. október 30.) történő megépítését.
Kósa Lajos láthatóan a Debrecen költségvetését, a demokrácia alapjait feszegető problémákról, a bedőlni látszó repülőtér-bizniszről, a tízemeletes kamaraszínház befejezetlen torzójáról próbálja kétségbeesett módon elterelni a figyelmet.
Vélhetően az elmúlt napokban ezért is nyilatkozott többször a debreceni elkerülő út sorsáról.
Az elmúlt időszakban több alkalommal nyilatkoztuk, hogy Debrecen költségvetése úgy került megtervezésre, hogy akkor is végrehajtható és stabil maradjon, ha az országot jellemző gazdasági folyamatok, vagy az államháztartás helyzete miatt nagyobb mértékű bevételkieséssel kell számolni.
Minden állítással szemben, az SZDSZ álláspontja szerint, Debrecen költségvetésében nincs olyan tartalék, amely felhasználásával kivédhető lenne több milliárd forintos bevételkiesés hatása!
A tartalékok összege 1.173.864 E Ft, melyből az általános tartalék 408.152 E Ft, a céltartalék 765.712 E Ft. A koncepcióban rögzítettekkel azonos összegű az általános tartalék.
A Hajdú-Bihar megyei MSZP megrökönyödéssel fogadta, hogy a polgári, konzervatív erkölcsöt magáénak mondó Polgári körök elfogadták az akasztással fenyegető Arnóth Sándor meghívását. Több fideszes politikus, képviselő, egyházi tisztségviselő megjelenésével legitimálta ezt az elfogadhatatlan kijelentést, s hitet tett amellett, hogy ez egy normális demokráciában elfogadható.
Az SZDSZ a 2009 évi költségvetés vitájában 3 dologra hívta fel a figyelmet:
• Először arra, hogy a Holding kifutotta magát, átalakításra szorul, ugyanis mára már nincsen olyan tartaléka, ami mobilizálható lenne.
• A másik, hogy a város a felvett hiteleknek a végére ért. A város vezetése úgy fogalmazza meg, hogy nem veszünk fel hitelt. Én ezt megfordítanám azzal, hogy talán nem kapunk több hitelt.
• A harmadik pedig az, hogy feléljük a vagyont.A debreceni szocialisták – érezhető kárörömmel - nem első alkalommal bizonygatják, hogy a sikeres Debrecen fejlődése nem lehet töretlen ilyen külső gazdasági, politikai környezetben, a város nem tudja megvédeni polgárait az országban zajló negatív folyamatoktól. Való igaz, a szocialisták által ilyen mértékben tönkretett ország és gazdaság hatásai ellen ma már szinte nincs orvosság.
Az elmúlt napok-hetek sorra igazolták, sőt sok esetben meg is haladták a város befektetési koncepcióját, üzemeltetési gyakorlatát megkérdőjelező szocialista véleményeket.
Mára már bizonyosságot nyert, hogy a médiában, az ország és városunk lakóiban élő kép, mely szerint Debrecen, a sikeres vezetők sikeres városa, ahol a külső gazdasági, politikai környezet ellenére töretlen a fejlődés, nem más, mint a debreceni polgárok adóforintjaiból fenntartott, 100 milliókat felemésztő városi propaganda-gépezet által festett hamis kép.
A debreceni repülőtér hasznosítására kiírt pályázat eredményeként Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata 2008. november 6-án a XANGA Holding Vagyonkezelő kft.-vel kötött szerződést. A XANGA Kft. 2009. február 25-én és 26-án kelt két levelében arról tájékoztatta az önkormányzatot, hogy a pénzügyi-finanszírozási válság hatásai miatt a szerződésekben szereplő 90 napos határidő alatt a vételár megfizetéséhez a banki finanszírozást egyelőre nem tudta biztosítani.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság február 26.-án, csütörtökön leállította a nyíregyházi székhelyű Jonathán Rádió Kft. által üzemeltett debreceni Gold FM rádiót. A rádióberendezéseket lefoglalták és az antennacsatlakozót is lepecsételték. A rádiót üzemeltető cég miskolci és nyíregyházi adója továbbra is jogellenesen működik.
Négyórás tanácskozás után, február 26-án, csütörtökön este a debreceni képviselő-testület elfogadta a cívisváros idei költségvetését: a megyeszékhely 2009-ben 48,9 milliárd forintból gazdálkodhat.
A polgármester előterjesztése után a Fidesz-frakció vezetője Papp László kemelte: Debrecen úgy tudott költségvetést készíteni, hogy nem kell hitelhez folyamodnia: összességében a beruházási ráta 10% feletti.
A Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2009-es évi költségvetésének tervezetét kezünkbe véve újra tudatosulhat mindenkiben, hogy mi a különbség a Kósa Lajos polgármester és a Fideszes többség által megvalósított és a debreceni szocialisták által megvalósítani kívánt városfejlesztési koncepció között.
Dr. Fekete Csaba rendőr ezredes, megyei rendőr-főkapitány Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének véleményét kérte Dr. Uzonyi Attila Sándor rendőr alezredes Debreceni Rendőrkapitányság vezetőjévé történő kinevezésével kapcsolatban, tekintettel arra, hogy a Debreceni Rendőrkapitányság korábbi vezetője – Dr. Sóvágó Sándor – három éves szolgálat után, 2008. november 17-én lemondott kapitányságvezetői beosztásáról.
Visszaköszönnek az egy évvel ezelőtti módosító javaslataink, de mire vállalt tavaly tízmilliárd forint kezességet a Holding?
A D.M.J.V. Önkormányzata 2009 évi költségvetésének tervezett főösszege 48,9 milliárd forint, ami egy összességében feszített bevételi tervet, illetve egy takarékosságra kényszerítő kiadási lehetőséget biztosít.
Dr. Kökény Mihály, Dr. Vojnik Mária és Dr. Mikola István is tart előadást a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum immár hagyományossá vált Kapcsolat Napján 2009. február 21-én. Az eseményen szó esik az egészségügy humánerőforrás válságáról, a népegészségügy főbb kérdéseiről, valamint az orvos- és szakorvosképzés változásairól is.
2008. március 19-én írta ki a pályázatot a Debreceni Megyei Jogú Város az autóbusz
helyi közösségi közlekedés menetrend szerinti személyszállításra. A pályázat kapcsán
a DKV Zrt. és az INTER TAN - KER Zrt. konzorciumot hozott létre 2008. július 30-
án, Cívisbusz Konzorcium néven. A menetrend szerinti személyszállítási pályázatra a
Cívisbusz konzorcium 2008. július 31-én adta be a pályázatot.