Fiatal, pályakezdő képzőművészeket támogat és késztet új, egyéni művek alkotására a Fresh Art pályázat, amelyet idén Debrecen és Nagyvárad önkormányzata közösen hirdet meg azoknak a 35 évesnél nem idősebb, hivatásos képzőművészeknek és a képző- vagy iparművészeti egyetemen – vagy jogelődjén – végzett alkotóknak, akik Debrecen és Nagyvárad vonzáskörzetében élnek.
I. Lipót magyar király 1693. április 11-én adományozta Debrecennek azt a kiváltságlevelet, melyben a várost szabad királyi városi rangra emelte.
Debrecen város közgyűlése méltóképpen emlékezve a jeles évfordulóra, ebből az alkalomból hagyományosan díszpolgári címet, díjakat adományoz, s átadásra kerül a Kölcsey Ferenc ösztöndíj.
"Napjaink egyik legégetőbb problémája a tartós munkanélküliség, amely jelentős részben a gazdasági szektor átalakulásának, a gyorsan változó munkaerő-piaci viszonyoknak a következménye. A szakképzetlen munkavállalók, továbbá a gazdaság által már nem keresett szakképzettséggel rendelkezők sajnos kiszorulnak a munkaerőpiacról, és egyre jelentősebb arányban válnak a segélyezési rendszer alanyaivá. Az utóbbi években egyre több azon fiatalok száma is, akik egyáltalán nem találnak állást, így munkatapasztalatot sem tudnak szerezni.
A korábbi évek gyakorlatának megfelelően megkezdődött a tavaszi nagytakarítás a város területén. A munkákat az AKSD KFT. és a DEHUSZ Kht. munkatársai végzik, megtakarítva a várost a tél folyamán felgyülemlett szennyeződésektől.
A debreceni Csapó utca két oldalán idős – 50-60, valamint 70-80 éves – ostorfák állnak. A fasorok hiányosak, a meglévő fák lombja pedig – a fényviszonyok, illetve a házak homlokzatát védő nyírási mód miatt – féloldalas, így erősen az út felé hajlanak. A fák gyökereihez közel futnak a csatornák és az elektromos földkábelek. Távolságuk már nem felel meg a védőtávolságra vonatkozó előírásoknak. A szakemberek szerint így nem csak a fák előrehaladott kora és esztétikai minősége kifogásolható, hanem biztonsági szempontok is indokolják cseréjüket.
Debrecenben az autóbuszos közlekedés ellátási színvonalának szintentartására és javítására irányuló törekvések és kérdések a közelmúltban megfogalmazódtak. A DKV és az Inter Tan-ker által alakított konzorcium, mint új szolgáltató azon aggályunkra, hogy a jelenleginél jóval kevesebb autóbusszal kívánja megoldani a szolgáltatást, azt válaszolta, hogy „a csúcsidejű férőhely-kapacitás kibocsátás tervezésének véglegesítése csak a felmérések lezárását követően történik meg. …A szükséges és indokolt, az utasszámlálással igazolt igények kielégítésére további csukós járműveket fog forgalomba állítani.”
Kósa Lajosnak viselni kell a felelősséget a Debreceni Repülőtér elbaltázott privatizációja miatt!
Kósa Lajos és a Fidesz ismét nem tudta eladni a Debreceni Repülőteret. Ahogy 1999-ben a Begendik nevű török cég lépett le 400 millióval megkárosítva Debrecen városát, úgy most a Xanga volt képtelen kifizetni a kialkudott vételárat. Ráadásul a polgármester nem mer a város nyílvánossága elé állni és nyílt ülésen tárgyalni a kérdést, elszámolni rossz döntésének következményével:
Debrecen Megyei Jogú Város Közgyűlése mai – 2009. március 19-i – ülésén döntött a Debreceni Repülőtér hasznosítására a Xanga Holding Kft.-vel kötött szerződésről. A közgyűlés döntésével tudomásul vette és elfogadta a Xanga Holding Kft. üzletrész adásvételi szerződésre vonatkozó elállási nyilatkozatát.
Véleményem szerint a közgyűlés, a számára rendelkezésre álló opciók közül a legrosszabb lehetőség mellett döntött, amit tudomásul veszünk
Nyomatékosan le szeretnénk szögezni, hogy a XANGA Holding Kft. semmilyen szerződést nem szegett meg, szerződéses lehetőségeivel élve 2009. február 25-én és 26-án kelt két levelében Debrecen városának jelezte, hogy a pénzügyi és gazdasági válság hatásai miatt a szerződésekben szereplő 90 napos határidő alatt a vételár megfizetéséhez a banki finanszírozást nem tudta biztosítani. A bejelentést határidőben és a szerződés adta lehetőségeken belül azt betartva tette meg.
Az elmúlt évtized hibás vezetői koncepciójának, a dilettantizmusnak eredményeként a legtöbb pénzt elnyelő debreceni cég, az Airport Debrecen Kft. haláltusájának újabb állomásához értünk. A török Begendik cég után ismételten olyan befektetőnek szavazott bizalmat a várost vezető Fidesz, másodszor is olyan kézbe adta a repülőtér üzemeltetését, valamint a környék legdrágább befektetési, ingatlanfejlesztési területeit, aki mindamellett, hogy repülőteret legfeljebb csak messziről látott, és annyi tőkével sem rendelkezik, hogy a tranzakció első részletét ki tudná fizetni.
Kósa Lajos polgármester március 19.én a város Közgyűlése elé terjeszti azt a sürgősségi indítványát, melyben az önkormányzat felterjesztési jogával élve kezdeményezi a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternél, valamint a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternél a Debrecent elkerülő 354-es számú út terv szerinti határidőre (2010. október 30.) történő megépítését.
Kósa Lajos láthatóan a Debrecen költségvetését, a demokrácia alapjait feszegető problémákról, a bedőlni látszó repülőtér-bizniszről, a tízemeletes kamaraszínház befejezetlen torzójáról próbálja kétségbeesett módon elterelni a figyelmet.
Vélhetően az elmúlt napokban ezért is nyilatkozott többször a debreceni elkerülő út sorsáról.
Az elmúlt időszakban több alkalommal nyilatkoztuk, hogy Debrecen költségvetése úgy került megtervezésre, hogy akkor is végrehajtható és stabil maradjon, ha az országot jellemző gazdasági folyamatok, vagy az államháztartás helyzete miatt nagyobb mértékű bevételkieséssel kell számolni.
Minden állítással szemben, az SZDSZ álláspontja szerint, Debrecen költségvetésében nincs olyan tartalék, amely felhasználásával kivédhető lenne több milliárd forintos bevételkiesés hatása!
A tartalékok összege 1.173.864 E Ft, melyből az általános tartalék 408.152 E Ft, a céltartalék 765.712 E Ft. A koncepcióban rögzítettekkel azonos összegű az általános tartalék.
A Hajdú-Bihar megyei MSZP megrökönyödéssel fogadta, hogy a polgári, konzervatív erkölcsöt magáénak mondó Polgári körök elfogadták az akasztással fenyegető Arnóth Sándor meghívását. Több fideszes politikus, képviselő, egyházi tisztségviselő megjelenésével legitimálta ezt az elfogadhatatlan kijelentést, s hitet tett amellett, hogy ez egy normális demokráciában elfogadható.
Az SZDSZ a 2009 évi költségvetés vitájában 3 dologra hívta fel a figyelmet:
• Először arra, hogy a Holding kifutotta magát, átalakításra szorul, ugyanis mára már nincsen olyan tartaléka, ami mobilizálható lenne.
• A másik, hogy a város a felvett hiteleknek a végére ért. A város vezetése úgy fogalmazza meg, hogy nem veszünk fel hitelt. Én ezt megfordítanám azzal, hogy talán nem kapunk több hitelt.
• A harmadik pedig az, hogy feléljük a vagyont.A debreceni szocialisták – érezhető kárörömmel - nem első alkalommal bizonygatják, hogy a sikeres Debrecen fejlődése nem lehet töretlen ilyen külső gazdasági, politikai környezetben, a város nem tudja megvédeni polgárait az országban zajló negatív folyamatoktól. Való igaz, a szocialisták által ilyen mértékben tönkretett ország és gazdaság hatásai ellen ma már szinte nincs orvosság.