Nyolc éve politizálok, négy éve vagyok a kormány tagja, három éve annak vezetője. Sikerben és kudarcban egyaránt volt részem, eredmények mellett voltak hibáim és tévedéseim is. És mi a legfontosabb tanulság? Az, hogy a legnagyobb hibák rossz kompromisszumokból, bátortalan féligazságokból és önfelmentő némaságból erednek. Mindezek révén pedig, ha nem vigyázunk, végül magunk is olyanná válunk, mint a rendszer, amit eredetileg még meg akartunk változtatni. Nem akarok ebbe a sorba beállni.
Az SZDSZ Ügyvivő Testülete a pártfinanszírozás rendezése, a politikai ifjúsági szervezetek finanszírozása és gazdálkodása, továbbá a kistérségi fejlesztéseket segítő hálózatok rendbetétele ügyében az alábbi határozatokat hozta:
Hazánkban, elsősorban a ciklusonként történő koncepcióváltás következtében, nem fogalmazódott meg a nemzeti érdekeket valóban tükröző agrárstratégia, s a különböző belső erők és világgazdasági hatások által befolyásolva, sokszor irányíthatatlanul sodródunk. Ennek következtében egyre jobban érzékelhető az ágazat társadalmi presztizsvesztése. Évente húszezer fővel csökken a gazdatársadalom, a jövedelmezőség messze a többi ágazat alatt van.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportja a mai ülésén a mobilkommunikációval kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozott. A munkacsoport áttekintette az érintett területet, és arra a megállapításra jutott, hogy a fogyasztók kiszolgálása és tájékoztatása nem felel meg minden esetben a fogyasztói érdekeknek és a jogszabályi előírásoknak, a mobilszolgáltatók sokszor nem járnak el a tőlük elvárható módon.
Közel öt hónapja az égvilágon senki nem ellenőrzi a dohányzóhelyek kijelölését és a tiltott dohányzást Magyarországon. Az ÁNTSZ-esek szerint jogszabályi változások miatt 2007-ben már az Országos Munkaegészségügyi és Munkavédelmi Főfelügyelőség (OMMF) az illetékes, utóbbi hatóság szerint viszont szó sincsen erről. Így aztán az országgyűlési képviselők is akkor szeghetik meg a dohányzási előírásokat amikor úri kedvük tartja.
A kérdés túlzó, de nem indokolatlan. Sólyom László sorozatos gesztusai, szemünk előtt kibomló elnöki szerepfölfogása, sajátos ön- és legitimitástudata indokolja, hogy föltegyem. Ezek mintha már egy prezidenciális, mi több, egy monarchikus államfő megnyilvánulásai volnának, semmint a parlamentáris köztársaság elnökéé. Sólyom mindinkább úgy viselkedik, mintha nem az őt megválasztó parlamenti pártoktól kapott volna mandátumot, hanem "alulról": a néptől, netán "fölülről" - ki tudja, honnan.
A Kereszténydemokrata Internacionálé római vezetőségi ülésén tisztújítást tartott. A szervezet elnökévé Pier Ferdinand Casini egykori olasz házelnököt, társelnökévé pedig Vicente Fox korábbi mexikói elnököt választotta meg. A tisztújítás során Orbán Viktort, a Fidesz elnökét újraválasztották a Kereszténydemokrata Internacionálé alelnökévé.
Olajos Péter európai parlamenti képviselő levélben fordult Benita Ferrero-Waldnerhez, a külkapcsolatokért és az európai szomszédságpolitikáért felelős biztos asszonyhoz, hogy felhívja a figyelmét a kárpátaljai magyarságot érintő új oktatáspolitikai problémára.
Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Sport Szakállamtitkársága - a nyári szünetet követően -, ismét köszöntötte sportéletünk azon legendás egyéniségeit, akik az elmúlt hónapokban töltötték be kerekévfordulós születésnapjukat.
A rendezvények bejelentésére és a rend fenntartására vonatkozó szabályok
A gyülekezési jogról szóló 1989. évi III. törvény (a továbbiakban: Gytv.) I. fejezete mindenkit megillető alapvető szabadságjogként rögzíti a gyülekezés jogát. A gyülekezési jog gyakorlása keretében békés összejövetelek, felvonulások és tüntetések tarthatók, amelyeken a résztvevők véleményüket szabadon kinyilváníthatják, illetve közösen kialakított álláspontjukat jogosultak az érdekeltek tudomására hozni.
A MÚOSZ Társadalompolitikai Szakosztálya, és a Jogvédő Egyesületek szövetsége a társadalmi béke érdekében összefogásra hívta fel a parkolási szolgáltatások károsultjait védő civil szervezeteket.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felülvizsgálja a Külgazdasági Stratégiát. A felülvizsgálat célja a relációs súlypontok pontosítása és a piacfejlesztéshez szükséges diverzifikált eszközrendszer meghatározása, s ezáltal hazánk külső piacainak bővítése, beleértve a korábban elveszített, az elmúlt években jelentős átalakuláson átment keleti piacaink visszaszerzését. Szintén célunk, hogy a magyar gazdaság még jobban integrálódjon a globális gazdasági folyamatokba.
Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a Magyar Közút Kht. közreműködésével a költségvetési célértékeknél nagyobb matricabevételekből mintegy 5,8 Mrd forintot fordít a fő- és mellékúthálózat burkolatának felújítására. A közbeszerzési eljárás már folyamatban van, a munkák – profiljavítás, burkolatmegerősítés – október elején kezdődnek meg és várhatóan november végéig, december elejéig fejeződnek be.
Navracsics Tibor és Semjén Zsolt, a Fidesz és a KDNP frakcióvezetői előszeretettel hivatkoznak a nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzott azon mondatomra, hogy Magyarországon nincs fasizmus és Magyarországon nincs fasiszta veszély sem”.
Amikor megköszönöm ellenzéki kollégáim megkülönböztetett figyelmét, tisztelettel kérem őket arra, hogy a jövőben ne mulasszanak el hivatkozni a sajtótájékoztatón elhangzott többi mondatomra sem.
Közismert fogalom a sakkozásban a lépéselőny, amivel partit, esetleg meccset, lehet nyerni, míg a lépéshátrány a fenyegető vesztés jele. Mi öreg szocialisták, (akik nyögjük a mai visszájára fordult erkölcsöt, ami szerint a karriervágy súlytalan vétek, míg a meggyőződés halálos bűn), sokat vártunk Gyurcsány miniszterelnök úrtól. Főleg azért, mert a karaktere frissítő szélként lengte be a már lassan büdösödni kezdő honi közélet konzervatív jobb és még konzervatívabb baloldalát egyaránt.
1. A szocialista-szabaddemokrata kormány napról napra durvább és erőszakosabb eszközökkel és módszerekkel sérti meg az önkormányzatok alkotmányban rögzített jogát. Az egészségügyi intézmények pénzügyi forrásainak elvonása előrevetíti működésük ellehetetlenülését.
2. A Fidesz elutasítja a probléma megoldására irányuló kormányzati szándékot, azaz az üzleti, profitalapú, fizetős egészségügy kialakítását.