A pénzügyi közvetítőrendszer csak a hitelszerződések betartásával maradhat működőképes, a szerződések utólagos megkérdőjelezése beláthatatlan következményekkel járhat - mondta Szász Károly, a Pénzügyi Szervezetek Állami felügyeletének (PSZÁF) elnöke kedden az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának ülésén.
A múlt héten lezárult az első néhány olyan vita, mellyel a pénzügyi szolgáltatók ügyfelei bíróság helyett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete mellett működő Pénzügyi Békéltető Testülethez fordultak igényeik érvényesítése érdekében. Működésének első két hónapjában már mintegy háromszázan keresték igazukat az új intézménynél.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint eljárási bírságot szabott ki az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re, mert a vállalkozás többszöri felszólítás ellenére is megtagadta a GVH által kért adatok szolgáltatását. Az Auchan jogorvoslati kérelmet nyújtott be a határozat ellen, és közölte: semmilyen jogszabályt nem sértett meg.
A megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóságának hatósági állatorvosai rendőri biztosítás mellett egy IX. kerületi parkolóban tartott ellenőrzés során egy járműben több mint 1 tonna vágott baromfit foglaltak le jelölés hiánya, illetve tiltott módon való forgalmazás miatt.
Siker a fogyasztók érdekében, ugyanis már a behajtó cég is a fogyasztók oldalára állt, és nem bízik tovább az ingatlandepo.com és ingatlanbazar.com oldalakat üzemeltető vállalkozásban. Több behajtási követelés ettől a behajtó cégtől nem fog érkezni a pórul járt fogyasztókhoz, a korábbi felszólításokat pedig kérik tárgytalannak tekinteni.
Több százezer forintos követelések, napi 1 %-os késedelmi kötbér, a követeléskezelő költségeinek fogyasztóra hárítása - az ingatlandepo.com és az ingatlanbazar.com weboldalakat üzemeltető vállalkozás most adósságbehajtó cég által próbálja érvényesíteni a korábban vélhetőleg tisztességtelen feltételek alapján létrejött szerződésekkel kapcsolatos követeléseit, erről számolnak be a Szövetségünkhöz érkező fogyasztói panaszok.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) kilenc, Magyarországon kereskedelmi forgalomban kapható, közepes erősségű fényvédőt vizsgált meg összetevők alapján és a Biola, a Lavera és az Ilcsi termékeit találta a legjobbnak.
A lista végén közismert, márkás termékek találhatóak - hívja fel a figyelmet a TVE.
Azonnali hatállyal visszavonja a Zwack Unicum Nyrt. a 2011. május 25-től forgalmazott Szénsavas Kalinka 0,5 literes termékének teljes készletét, mert üvegminőségi problémák miatt tízezerből egy palacknál termékrobbanás veszélye áll fenn – közölte a cég.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-re (Vodafone) egyúttal megállapította, hogy a cég 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között az emeltdíjas sms játékával a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége országos konferenciát szervezett Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikájáról, melynek apropójául szolgált a Nemzetgazdasági Minisztérium által nemrég közzétett Magyarország IV. középtávú (2011-2014) Fogyasztóvédelmi Politikai stratégiájának tervezete.
Megsértette a banktitokra és panaszkezelésre vonatkozó előírásokat a K&H Bank Zrt., amikor ügyfelének táviraton küldött felszólítást arról, hogy személyi kölcsönének felmondása ügyében telefonon keresse meg a hitelintézetet – állapította meg fogyasztóvédelmi eljárásában a PSZÁF. Az intézménnyel szemben a hatóság 800 ezer forint bírságot szabott ki és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.
Egy, az interneten terjesztett lánclevél szerint hipermarketben történő vásárlást követően a vevő a pénztári blokkot nem vette magához, hanem azt otthagyta a pénztár környékén. Amikor azonban a bevásárlókocsival az autójához ért, utána futott egy ember, azt állítva, hogy ellopta az általa vásárolt árut.
Magasabb szintű védelemben részesülnek a buszon utazók, kiemelt jogok a fogyatékossággal élőknek, széles körű tájékoztatási kötelezettség, a járattörlés és késés következményeinek pontos meghatározása: többek között ezek azok a leglényegesebb szempontok, amelyeket az Európai Unióban 2013-tól alkalmazni kell az autóbusz-járatokra és utasaikra vonatkozóan.
A fogyasztói csoportokat valós társadalmi igény hozta létre. Elsősorban azok a fogyasztók igyekeztek élni ezzel a lehetőséggel, akik más módon nem tudtak hitelhez jutni. A gyakorta megtévesztő reklámok hatására hitelnek gondolva a meghirdetett lehetőséget, anyagi gondjaikra jó néhányan a fogyasztói csoportoknál kerestek megoldást.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt nyolcmillió forintra büntette a Beck Reisen Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás tavaly a fogyasztóknak egyiptomi, nílusi hajóutakról, illetve az éves Beck utazási klubtagságra vonatkozó nyereményekről adott megtévesztő tájékoztatásokat.
„Pénzügyi gondja van? Megoldjuk!” „4.000.000 Ft havi fix 11.111 Ft-tól” „Akár bárlistásoknak is!” „Akár nyugdíjasoknak is!”. Se szeri, se száma az elsősorban ingyenes lapokban megjelenő olyan hirdetéseknek, melyek ilyen szlogenekkel csábítják a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat, köztük nyugdíjasokat és BAR-listásokat is. De a csodás megoldások helyett csak hatalmas csalódást és újabb pénzügyi gondokat hoz a vásárlói csoportba való belépés a fogyasztóknak.
Több mint 36 millió forint értékű hamisított ruhát foglaltak le a pénzügyőrök az elmúlt napokban.
Debrecenben egy országos hálózattal rendelkező áruházlánc üzletében folytatott ellenőrzés során, az áruház készletének felmérése közben előkerült több mint 1500 olyan póló, sapka, pulóver, nadrág, amelyek hamis márkajelzéssel (Nike, CAT, Calvin Klein) voltak ellátva.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2004-től folyamatosan, próbavásárlásokkal vizsgálja az érintett területet, ezen belül az előzetes tájékoztatási kötelezettséget, a szerződés tartalmára és teljesítésére vonatkozó követelmények teljesülését.