Az elmúlt időszakban a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége számos fogyasztói panasszal szembesült, melyek az ingatlanbazar.com és az ingatlandepo.com weboldalt üzemeltető vállalkozással szemben merültek fel. A vállalkozás ingyenesként hirdette szolgáltatásait, később azonban az fizetőssé válik, erről pedig elmarad a tájékoztatás, a szolgáltatást pedig le sem lehet mondani.
A Füstirtók Egyesület (Füstirtók) kitartó küzdelmének köszönhetően befellegzett a pénztáraknál kihelyezett cigarettatárolók hátuljára szerel tv monitorokon sugárzott cigarettareklámoknak. A gyermekek számára kikerülhetetlen, rájuk rendkívüli hatást gyakorló illegális technika fennmaradásához a fogyasztóvédelmi hatóságok két és fél évig asszisztáltak.
Idén az országos, karácsonyi ellenőrzésére november 22.-e és december 23.-a között kerül sor – derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közleményéből. Kiemelt hangsúlyt kap az áruházláncok akciós tevékenységének ellenőrzése, továbbá a szezonális villamossági termékek piacfelügyeleti vizsgálata.
A fogyasztók telefonos ügyfélszolgálatokkal folytatott beszélgetéseit a jogszabályok szerint az üzemeltetőknek rögzíteniük kell. Vitás esetben ezeket a felvételeket indoklás és feltétel nélkül rendelkezésre kell bocsátani. A kérdés jelentőségét növeli, hogy a két fél között akár telefonbeszélgetés nyomán is létrejöhet egy új szerződés.
Közeleg az év vége, így újra megnyílik a kötelező gépjármű-felelősség biztosítás kapcsán a biztosítóváltás lehetősége azon tulajdonosok előtt, akik autójukat 2010. január elseje előtt vásárolták. Nem könnyű azonban a helyzetük, hiszen több mindenre is figyelniük kell ennek során, ráadásul a rengeteg díjtarifa megnehezíti a legkedvezőbb ajánlat és ezzel a biztosító kiválasztását.
Ma már elmondhatjuk, hogy szinte Magyarország teljes lakossága rendelkezik mobiltelefonnal. A mobilszolgáltatás egy olyan piac, ahol a három szolgáltató között nagyon szoros verseny folyik. A fogyasztókat folyamatosan érik döntésre kényszerítő reklámok. Gyorsan változnak az információk, ez pedig a fogyasztó racionális döntését befolyásolja.
Az állampolgárok és a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek is véleményt mondhatnak abban az esetben, ha ármegállapítás kapcsán jogszabályt alkot a jogalkotó. Ezzel a korábban meglévő jogi alap és gyakorlat is helyreállhat, azaz ha elfogadják az új törvényt, nem kerülheti ki a társadalmi véleményt a jogalkotásra jogosult szerv.
A Fogyasztóvédelmi bizottság szerdai nyílt napján a civil szervezetek, érdekvédelmi csoportok és a kormányzat képviselői kerekasztalhoz ültek. A találkozón tájékoztatást kaptunk, hogy a kormányzat milyen formában kívánja megvalósítani a fogyasztóvédelem társadalmasításával összefüggő feladatait.
A Gazdasági Versenyhivatal tegnapi tárgyalásán megállapította, hogy a Magyar Telekom Nyrt. az elmúlt év második felében megtartott „90 Golf, 90 nyertes” elnevezésű SMS-játékával kapcsolatban fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított. A jogsértés megállapítása mellett a versenyhivatal 200 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozással szemben.
A GVH megállapította, hogy a TeleMedia InteracTV Produkciós Kft. az ATV televíziós csatornán a 2009. év második félévében sugárzott „Többet ésszel” elnevezésű játék kapcsán agresszív, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Míg egyes fogyasztók nemhogy elutazni nem tudtak és pénzüket sem kapták vissza a légtérzár miatt, a Blue Travel utazási iroda az utasok repülőjegy áraiból gazdagodhatott, miután nem utalta tovább a MALÉV-tól visszakapott pénzt a fogyasztóknak.
A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) az Internet Basic mobilinternet-csomagról adott tájékoztatásaival tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 60 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
Meghaladta a hárommillió forintot az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) munkatársai által a nyári ellenőrzések során kiszabott bírság összege. Július 26. és augusztus 22. között a társhatóságokkal több mint 10 623 helyszíni ellenőrzést végeztek 10 229 egységben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez egyre több olyan panasz érkezik, melyben megdöbbenve jelzik a fogyasztók, miszerint bezárt az az üzlet, ahol eddig vásároltak, nem tudják mit tehetnek ezek után, ha meghibásodik a termék, kihez fordulhatnak segítségért, hol tudják jogaikat érvényesíteni.
A fogyasztók hatékonyabb érdekérvényesítése miatt rendkívül fontos, hogy az egymástól eltérő hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és annak területi szervei, illetve a békéltető testületek aktívan együttműködjenek munkájuk során. Csak így valósulhat meg ugyanis a fogyasztók hatékony és erőteljes védelme.