Fogyasztóvédelem

Eredmények megjelenítése 701-től 720-ig 988 találatból.

Becsapott fogyasztók – a FEOSZ bejelentéssel élt a Gazdasági Versenyhivatalnál az ingatlanbazar.com ellen

Fogyasztóvédelem - 2010-11-24

Az elmúlt időszakban a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége számos fogyasztói panasszal szembesült, melyek az ingatlanbazar.com és az ingatlandepo.com weboldalt üzemeltető vállalkozással szemben merültek fel. A vállalkozás ingyenesként hirdette szolgáltatásait, később azonban az fizetőssé válik, erről pedig elmarad a tájékoztatás, a szolgáltatást pedig le sem lehet mondani.

60 millió forintos bírság

Fogyasztóvédelem - 2010-11-23

 A Füstirtók Egyesület (Füstirtók) kitartó küzdelmének köszönhetően befellegzett a pénztáraknál kihelyezett cigarettatárolók hátuljára szerel tv monitorokon sugárzott cigarettareklámoknak. A gyermekek számára kikerülhetetlen, rájuk rendkívüli hatást gyakorló illegális technika fennmaradásához a fogyasztóvédelmi hatóságok két és fél évig asszisztáltak.

 

Itt a karácsony, jön a fogyasztóvédelem!

Fogyasztóvédelem - 2010-11-22

Idén az országos, karácsonyi ellenőrzésére november 22.-e és december 23.-a között kerül sor – derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közleményéből. Kiemelt hangsúlyt kap az áruházláncok akciós tevékenységének ellenőrzése, továbbá a szezonális villamossági termékek piacfelügyeleti vizsgálata.

Ügyfélszolgálati gondok? - Kérje a beszélgetés felvételét!

Fogyasztóvédelem - 2010-11-12

A fogyasztók telefonos ügyfélszolgálatokkal folytatott beszélgetéseit a jogszabályok szerint az üzemeltetőknek rögzíteniük kell. Vitás esetben ezeket a felvételeket indoklás és feltétel nélkül rendelkezésre kell bocsátani. A kérdés jelentőségét növeli, hogy a két fél között akár telefonbeszélgetés nyomán is létrejöhet egy új szerződés.

A biztosítóváltás nehézségei – nem mindegy, hogyan váltanak a gépkocsi tulajdonosok

Fogyasztóvédelem - 2010-11-10

Közeleg az év vége, így újra megnyílik a kötelező gépjármű-felelősség biztosítás kapcsán a biztosítóváltás lehetősége azon tulajdonosok előtt, akik autójukat 2010. január elseje előtt vásárolták. Nem könnyű azonban a helyzetük, hiszen több mindenre is figyelniük kell ennek során, ráadásul a rengeteg díjtarifa megnehezíti a legkedvezőbb ajánlat és ezzel a biztosító kiválasztását.

Ajánlat a mobilszolgáltatóknak

Fogyasztóvédelem - 2010-11-04

Ma már elmondhatjuk, hogy szinte Magyarország teljes lakossága rendelkezik mobiltelefonnal. A mobilszolgáltatás egy olyan piac, ahol a három szolgáltató között nagyon szoros verseny folyik. A fogyasztókat folyamatosan érik döntésre kényszerítő reklámok. Gyorsan változnak az információk, ez pedig a fogyasztó racionális döntését befolyásolja.

Fogyasztóvédelmi siker – szavunk lehet ármegállapításnál is

Fogyasztóvédelem - 2010-10-27

Az állampolgárok és a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek is véleményt mondhatnak abban az esetben, ha ármegállapítás kapcsán jogszabályt alkot a jogalkotó. Ezzel a korábban meglévő jogi alap és gyakorlat is helyreállhat, azaz ha elfogadják az új törvényt, nem kerülheti ki a társadalmi véleményt a jogalkotásra jogosult szerv.

Mit tervez a kormány a fogyasztóvédelemmel?

Fogyasztóvédelem - 2010-10-22

A Fogyasztóvédelmi bizottság szerdai nyílt napján a civil szervezetek, érdekvédelmi csoportok és a kormányzat képviselői kerekasztalhoz ültek. A találkozón tájékoztatást kaptunk, hogy a kormányzat milyen formában kívánja megvalósítani a fogyasztóvédelem társadalmasításával összefüggő feladatait.

200 millióba került a Telekomnak az SMS-játék

Fogyasztóvédelem - 2010-10-21

A Gazdasági Versenyhivatal tegnapi tárgyalásán megállapította, hogy a Magyar Telekom Nyrt. az elmúlt év második felében megtartott „90 Golf, 90 nyertes” elnevezésű SMS-játékával kapcsolatban fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított. A jogsértés megállapítása mellett a versenyhivatal 200 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozással szemben.

Tízmillióra büntette a GVH a betelefonálós játékot

Fogyasztóvédelem - 2010-09-30

A GVH megállapította, hogy a TeleMedia InteracTV Produkciós Kft. az ATV televíziós csatornán a 2009. év második félévében sugárzott „Többet ésszel” elnevezésű játék kapcsán agresszív, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 Egységes jelölések az élelmiszereknél

Fogyasztóvédelem - 2010-09-29
Az élelmiszerek minőségmegőrzési idejére vonatkozó, a magyar helyesírási szabályoknak megfelelő jelölés mellett (év/hó/nap) a jövőben egyre gyakrabban lesz olvasható a csomagolásokon a nap/hónap/év sorrendben feltüntetett fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési idő, amely 2011. december 31-től általánossá válik – közölte a vidékfejlesztési tárca.

A QUAESTOR Utazási Iroda vezeti a vevőelégedettségi felmérést

Fogyasztóvédelem - 2010-09-23
A QUAESTOR Utazási Iroda áll az élén annak a nemzetközi vevőelégedettségi felmérésnek, amelyet az International Service Check végzett, ezzel nagyban hozzásegítve Magyarországot a második hely eléréséhez.

Jogalap nélkül gazdagodott a Blue Travel a vulkánkitörésnek köszönhetően

Fogyasztóvédelem - 2010-09-21

Míg egyes fogyasztók nemhogy elutazni nem tudtak és pénzüket sem kapták vissza a légtérzár miatt, a Blue Travel utazási iroda az utasok repülőjegy áraiból gazdagodhatott, miután nem utalta tovább a MALÉV-tól visszakapott pénzt a fogyasztóknak.

Jóval biztonságosabban vásárolhatunk elektronikai termékeket online, mint 2009-ben

Fogyasztóvédelem - 2010-09-16
Jóval biztonságosabban vásárolhatunk ma már olyan népszerű elektronikai termékeket online, mint a digitális fényképezőgép vagy MP3 lejátszó, a problematikus weboldalak elleni átfogó Bizottsági intézkedéscsomagnak köszönhetően. Az elektronikai termékeket árusító webáruházak 84%-a működik ma már az uniós előírásoknak megfelelően, míg 2009-ben csak 44% tartotta be teljes körűen a jogi előírásokat.

Bírság a Vodafone-nak tisztességtelen gyakorlat miatt

Fogyasztóvédelem - 2010-09-10

A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) az Internet Basic mobilinternet-csomagról adott tájékoztatásaival tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 60 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Hárommillió forint bírságot rótt ki az ÁNTSZ

Fogyasztóvédelem - 2010-09-07

Meghaladta a hárommillió forintot az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) munkatársai által a nyári ellenőrzések során kiszabott bírság összege. Július 26. és augusztus 22. között a társhatóságokkal több mint 10 623 helyszíni ellenőrzést végeztek 10 229 egységben.

Vigyázat, van ehetetlen is: közel húsz mogyorós és kakaós krémet tesztelt a Kosár magazin

Fogyasztóvédelem - 2010-08-18
A Kosár magazin szigorú szakértő csapata ezúttal 19 mogyorós és kakaós krémet vizsgált. A tesztelők egyöntetű véleménye szerint az édességek próbája korántsem volt felhőtlen élvezet, gyakran kellett érzékszerveiket gyötrő próba elé állítaniuk.

Nincs segítség, ha egy vállalkozás megszűnik!

Fogyasztóvédelem - 2010-08-11

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez egyre több olyan panasz érkezik, melyben megdöbbenve jelzik a fogyasztók, miszerint bezárt az az üzlet, ahol eddig vásároltak, nem tudják mit tehetnek ezek után, ha meghibásodik a termék, kihez fordulhatnak segítségért, hol tudják jogaikat érvényesíteni.

Ha késik a repülő, ellátás jár az utasoknak

Fogyasztóvédelem - 2010-08-08
A Monori Városi Bíróság közérdekű kereset keretében marasztalta el a WizzAirt, mert a légitársaság nem nyújtott megfelelő ellátást az utasoknak járatkésés esetén. A döntés elvileg minden, Magyarországról járatot indító légitársaságra érvényes. A WizzAir saját bevallása szerint már betartja az előírást,

Aktív és hatékony együttműködést a fogyasztóvédelmi hatóság és a békéltető testületek között!

Fogyasztóvédelem - 2010-08-05

A fogyasztók hatékonyabb érdekérvényesítése miatt rendkívül fontos, hogy az egymástól eltérő hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és annak területi szervei, illetve a békéltető testületek aktívan együttműködjenek munkájuk során. Csak így valósulhat meg ugyanis a fogyasztók hatékony és erőteljes védelme.