Fogyasztóvédelem

Eredmények megjelenítése 721-től 740-ig 957 találatból.

Újabb megtévesztés ingatlandepo-ügyben

Fogyasztóvédelem - 2010-02-18

A PPO-botrányhoz kísértetiesen hasonló ügyben hozott jogerős bírósági határozat valódiságát megkérdőjelező nyilatkozatok keringenek az interneten, melyek ismét fogyasztók ezreit téveszthetik meg.

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) 2008-ban a tömeges fogyasztói panaszok miatt indított közérdekű keresetet az ALL-FINANCE MANAGEMENT Kft-vel szemben.

Fehér és fekete bárányok: taxitársaságok tesztje

Fogyasztóvédelem - 2010-02-18

Valószínűtlenül magas viteldíjtól a gyors és szakszerű szolgáltatásig mindennel találkozott a Kosár magazin csapata, amikor februári számában a 12 piacvezető budapesti taxitársaságot tesztelte. Azonos feltételekkel (indulási és célpont, napszak) telefonon rendeltek egy-egy taxit, és mindent megfigyeltek. Már a diszpécser munkáját is értékelték: mennyire célratörőek a kérdései, mennyi időre ígéri a kiállást, és hogy az ígéret teljesül-e végül.

GVH bírság a Free Choice Kft-nek

Fogyasztóvédelem - 2010-02-16

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Free Choice Kft. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás az általa forgalmazott különböző készítményeknek gyógyhatást tulajdonított, de az ezzel kapcsolatos állításait nem tudta igazolni, így 100 millió forint bírságot kapott. Ezen felül a vállalkozásnak teljesítenie kell a versenyhatóság által előírt, a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó kötelezettségeket is.

Nádudvari teavaj: az utolsó a 19 vaj versenyében

Fogyasztóvédelem - 2010-02-12

A Kosár magazin rendhagyó tesztjén kritikus szemű élelmiszer-szakértők és a média laikus képviselői együtt vizsgáltak és pontoztak 18 vajat és 9 margarint. A lap elsőként a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriumában nedvesség- és mikrobiológiai vizsgálatot végeztettünk. Valamennyi vizsgált minta nedvességtartalma megfelelt. Alapvető követelmény a megfelelő mikrobiológiai minőség.

Fogyasztóvédelmi felnőttképzés – felkészült szakemberek a fogyasztók érdekében

Fogyasztóvédelem - 2010-02-10

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége hazánkban az első civil szervezetként lett jogosult arra, hogy akkreditált intézményként folytasson felnőttképzési, fogyasztóvédelmi oktatást. A FEOSZ „A tudatos fogyasztói magatartás kialakítása és fogyasztóvédelmi szakemberképzés a kiszolgáltatott fogyasztók védelmének érdekében” elnevezésű TÁMOP projekt keretében, a fent említett akkreditált intézményként 2009. novemberében elindította szakemberképzését.

Hatékonyabb fogyasztóvédelem

Fogyasztóvédelem - 2009-12-31

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete korábbi, fogyasztóvédelmi megerősítését követően január 1-jétől tovább szélesedik a jogköre, így a Felügyelet a korábbinál hatékonyabban láthatja el az ügyfelek védelmét és rendezett keretek között tarthatja a hazai pénzpiacon működő szervezeteket.

Tisztességtelen szerződési feltétel az ingatlandepo.com oldalon

Fogyasztóvédelem - 2009-12-23

Az ALL-FINANCE MANAGEMENT Kft. által a www.ingatlandepo.com internetes oldalon korábban közzétett, internetes hirdetési szolgáltatás igénybevételére vonatkozó, 2008. október 12. napját megelőzően hatályos ÁSZF 3. azon feltétele, mely szerint „a szerződő felek közötti szerződés a Szolgáltató visszaigazolása nélkül is létrejöttnek tekintendő”, - valamennyi, ezen időpontot megelőzően az ALL-FINANCE MANAGEMENT Kft.-vel szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelen.

 

LCD vagy plazma?

Fogyasztóvédelem - 2009-12-19

Síkképernyős televíziók tesztje a Kosár magazinban.

A televíziós technika napjainkban szinte hónapról hónapra fejlődik. A Kosár magazinban legutóbb éppen egy éve jelent meg hasonló teszt, de annak néhány megállapítása – elsősorban a digitális műsorszóráshoz alkalmazkodó csatlakozások – miatt már el is avult.

Vásár, akciós termék – ugyanazok a fogyasztói jogok?!

Fogyasztóvédelem - 2009-12-17

A karácsonyi ajándékok beszerzését sokan vásárokon, piacokon oldják meg. Jó, ha tudjuk, hogy ugyanazok a jogok illetnek meg minket, ha vásáron, piacon vásárolunk ajándékot, mintha üzletben vettük volna.

 Azt azonban figyelembe venni kell venni, hogy minőségi kifogás esetén nehézséget okozhat a hibás termék visszavétele, a kifogás bejelentése a vállalkozásnak, hiszen a karácsonyi vásárt addigra már bezárják.

Hibás termékektől a leértékelésig

Fogyasztóvédelem - 2009-12-14

A karácsonyi ajándékbeszerzések utolsó rohamában, de a közelgő ünnep utáni nagy leértékelések és akciók idején is jól jöhet néhány jó tanács: mire érdemes odafigyelni vásárlásaink során, hogyan érvényesíthetőek fogyasztói jogaink? Ebben segít a Kosár magazin összefoglalója.

Szaloncukor: sok van, de kevés az igazán finom

Fogyasztóvédelem - 2009-12-13

A Kosár magazin karácsonyi szaloncukor tesztjén tizenkilenc terméket vizsgált, négy kategóriában. A négy kiváló karácsonyi édesség mellett jó néhány közepeset és két éppen csak megfelelőt is találtak a bírálók.Egy magyar család már karácsony előtt átlagosan két kiló szaloncukrot eszik  meg.

A légi járatok késésekor is jár a kártérítés

Fogyasztóvédelem - 2009-12-04

Az Európai Bíróság november közepén ítéletet hozott a légi járatok késése és törlése ügyében. Eszerint ha egy repülőgép három órát vagy annál többet késik, az utasok kártérítésre jogosultak, csakúgy, mint a járatok törlésekor. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ismerteti a részleteket és felhívja a figyelmet arra, hogy a járatok késésekor nem mindig nyújtanak megfelelő szolgáltatást a légitársaságok.

Csődvédelmet kért az olasz Myair légitársaság

Fogyasztóvédelem - 2009-11-25

Az Európai Fogyasztói Központ olasz társszervezetétől értesült arról, hogy megkezdődött a Myair csődeljárása.

Az olasz légitársaság nem indított közvetlen járatot Magyarországra, de az Európai Fogyasztói Központnál már jelentkeztek fogyasztók az ügy kapcsán. A pórul járt fogyasztók január 30-ig nyújthatják be igényüket az illetékes olasz bírósághoz.

Elégtétel a januári áramkimaradásban érintett fogyasztóknak

Fogyasztóvédelem - 2009-11-23

Több tízezer háztartást érintett – főként Vas és Zala megyékben – a 2009. január végi erős havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nem értett egyet a szolgáltató azon álláspontjával, hogy - a rendkívüli helyzetre tekintettel - a bekövetkezett eseményekért nem tartozik felelősséggel.

Többszörös árat fizethetünk a semmiért: termékbemutatók

Fogyasztóvédelem - 2009-11-17

Bár az ezredfordulóhoz viszonyítva rengeteget javult a fogyasztói tudatosság, sajnos a nyugdíjas korosztály még mindig igen kiszolgáltatott, elég, ha csak a termékbemutatóval egybekötött utazásokra gondolunk, melynek továbbra is ők az elsődleges célcsoportjuk.

 A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) 3 megyét (Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok megye) érintően vizsgáltatta meg, hogy az 50 éven túliak miért és mennyit vásárolnak termékbemutatókon, vagy más, hasonló vásárlási lehetőségek alkalmával.

Ügyfélminősítés a hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások által – érthetetlen és hiányos tájékoztatás a bankoktól

Fogyasztóvédelem - 2009-11-02

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez több fogyasztó fordult azzal a problémával, hogy nem értik, az egyes hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások milyen alapon és hogyan minősítik a befektetni szándékozó ügyfeleket a szerződés megkötését megelőzően.

Hiába a szabályozás, még mindig drága a roaming

Fogyasztóvédelem - 2009-10-29

 2009. július elsejétől jelentősen csökkentek a külföldre történő mobiltelefonálás költségei. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) tapasztalatai szerint azonban ez nem látszik meg a hazai mobilszolgáltatók díjszabásain.

Gyorsranditól – az online találkáig

Fogyasztóvédelem - 2009-10-23

A kínos feszengéstől az erőltetettség nélkül repkedő poénokig számos tapasztalattal gazdagodott a Kosár magazin újságírója, miközben maga is párkeresőnek állva igyekezett utánajárni, melyik szolgáltatás mit nyújt, milyen formával talál a leghamarabb párt magának az elszánt társkereső.

Pillanatkép a fogyasztókról

Fogyasztóvédelem - 2009-10-15

Talán éppen a reklamáló vevő, egy nevetséges akció, vagy egy „pocsék áru” járhatott az eszében a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete vezetőinek, amikor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság támogatását kérték egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó, országos fotópályázat és kiállítás megszervezéséhez.

Banki magatartási kódex – nem elég!

Fogyasztóvédelem - 2009-10-10

A már bajban lévő fogyasztókon aligha, a később eladósodott ügyfeleken viszont segíthet a banki magatartási kódex.

A Bankszövetség és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kidolgozott Kódex több olyan rendelkezést tartalmaz, amely a későbbiekben hitelt felvevőknek segíthet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint bizonyos tekintetben nem biztosított a Kódex hatékonysága.