A már bajban lévő fogyasztókon aligha, a később eladósodott ügyfeleken viszont segíthet a banki magatartási kódex.
A Bankszövetség és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kidolgozott Kódex több olyan rendelkezést tartalmaz, amely a későbbiekben hitelt felvevőknek segíthet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint bizonyos tekintetben nem biztosított a Kódex hatékonysága.
A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint még ma is általános, hogy a boltokban, pékségekben kapható kenyerek fogyaszthatósági ideje már a vásárlást követő nap lejár. A gyenge minőségű kenyerek sajnos jóval nagyobb számban találhatóak az üzletek polcain, mint az akár napokig fogyaszthatóak.
Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) hálózata a kezdetektől figyelemmel kíséri a SkyEurope csődjével kapcsolatos fogyasztói teendőket. A cég közlése szerint a jegyüket kártyával vásárló ügyfelek visszatérítést kérhetnek, ennek részletei azonban nem világosak.
Miközben a SkyEurope légitársaság felszámolását rendelték el Szlovákiában, a FEOSZ-hoz érkezett panaszokkal érintett utasok száma meghaladta a 250-et.
Ugyanakkor volt olyan fogyasztó is, aki már jelezte, hogy visszakapta a tervezett utazás repülőjegyének árát, többségük azonban még mindig csak a felszámolási eljárás eredményétől függően kaphatja vissza pénzét.A Magyar Bankszövetség átadta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének, így hosszas egyeztetések után már csak a kormány aláírására vár a banki etikai magatartási kódex. Megdöbbentő, hogy egy erről egy televíziós adásból értesült a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ma értesült szlovák partnerétől arról, hogy hivatalosan elrendelték a SkyEurope fapados légitársaság felszámolását. A pórul járt utasoknak az EFK folyamatosan segítséget nyújt repülőjegyük árának visszaszerzésében.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a mai napon levélben fordult a Sky Europe légitársasághoz, melyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, így különösen a tájékoztatási, jegyár-visszafizetési, és kártalanítási kötelezettsége alkalmazásának a hatályos 261/2004/EK rendelet alapján.
A fenti című blog bejegyzése a befektetőket óvatosságra inthetik, és tapasztaltakat érdemes megszívlelni. Elsőként egy, a HVG-ben is megjelent írást teszünk fel, a cikk írójának engedélyével.
Figyelem: következmények is vannak.
14 ketchupot és 12 majonézt vizsgált a Kosár magazin szigorú csapata augusztusban. Az eredmény felemás: a ketchupoknál 3 kiváló, 8 jó, 1 közepes és 2 még megfelelő minősítésű minta akadt, míg a majonézeknél 1 kiváló mellett 6 jó és 5 közepes termék volt található.
Miközben egyre több fogyasztóvédelmi feladatot látnak el a társadalmi szervezetek, és miközben ezen feladatok ellátását állami tevékenységként is hajlamos feltünteti az állam, egyszerre szándékosan meg is osztja, valamint el is lehetetleníti egyes társadalmi szervezetek munkáját.
Az Európai Fogyasztói Központ hálózata idén májusban huszonhét, az Európai Unió tagállamaiban működő szervezete részvételével ár-összehasonlító projektet indított el. A felmérés során a fogyasztóvédők a legismertebb ruházati áruházláncokban kapható hasonló termékek árait vetették össze. Az eredmény: az azonos cégek által szabott árak is jelentős eltérést mutatnak országonként.
A kormány szerdai ülésén fogadta el azt a kormányrendeletet, amely szeptember 1-jével teljes fogyasztóvédelmi hatósági jogkört biztosít a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF). A rendelet célja, hogy a jövőben a PSZÁF járjon el minden olyan esetben, amikor valamelyik felügyelete alá tartozó szervezet megsért bármilyen fogyasztóvédelmi szabályt.
A Magyar Energia Hivatal tavasszal még olyan - már jogerős - határozatot hozott, mely szerint túlszámlázás miatt a fogyasztók számláján jóváírásra kerül a jogszabályellenesen felszámított áramdíj, ezzel szemben most a fogyasztók pénze a Magyar Államkincstárnál kezelt „kríziskasszába” kerül.
Jelentős forrásokat adott az ÚJ Magyarország Fejlesztési Terv a fogyasztók tudatosságának növelésére, az összegből a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete 88 millió forintot használhat fel.
Nyáron megsokszorozódott a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetséghez érkezett, veszélyes és hibás gyermekjátékokkal kapcsolatos panaszok száma. A jogszabályi előírások ellenére, sokszor a szülőknek kell ellenőrizniük, biztonságos játékot vásárolnak-e. A forgalmazók gyakran az alapvető biztonságossági szempontokat sem tartják be, komoly veszélyt okozva így a gyermekek életére, testi épségére, egészségére nézve. Különösen igaz ez vásárokon, aluljárókban, piacokon értékesített termékek esetében.
Hiába a jogszabályi módosítás, a hitelszerződéseket továbbra is szinte korlátlanul módosíthatják a hitelintézetek. Már most látható, hogy a korábbi gyakorlatukon a bankok tűrhetetlen módon nem kívánnak változtatni, és a fogyasztókra terhelnek minden költséget.
Nem is olyan régen még guar-gumiról, dioxinnal esetlegesen szennyezett élelmiszerekről szóltak a hírek, most a fogyasztók a fuzáriummal szennyezett élelmiszerektől ijedtek meg.
Több gyártó visszavonta egyes termékeit az azokban található - az európai uniós határértékeket meghaladó - fuzáriumtartalom miatt.Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) közérdekű keresetet indít a Zepter International Ungarn Kft. ellen, mivel megítélése szerint a vállalat – amely jellemzően termékbemutatókon értékesíti termékeit – tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz.