Fogyasztóvédelem

Eredmények megjelenítése 761-től 780-ig 988 találatból.

Hibás termékektől a leértékelésig

Fogyasztóvédelem - 2009-12-14

A karácsonyi ajándékbeszerzések utolsó rohamában, de a közelgő ünnep utáni nagy leértékelések és akciók idején is jól jöhet néhány jó tanács: mire érdemes odafigyelni vásárlásaink során, hogyan érvényesíthetőek fogyasztói jogaink? Ebben segít a Kosár magazin összefoglalója.

Szaloncukor: sok van, de kevés az igazán finom

Fogyasztóvédelem - 2009-12-13

A Kosár magazin karácsonyi szaloncukor tesztjén tizenkilenc terméket vizsgált, négy kategóriában. A négy kiváló karácsonyi édesség mellett jó néhány közepeset és két éppen csak megfelelőt is találtak a bírálók.Egy magyar család már karácsony előtt átlagosan két kiló szaloncukrot eszik  meg.

A légi járatok késésekor is jár a kártérítés

Fogyasztóvédelem - 2009-12-04

Az Európai Bíróság november közepén ítéletet hozott a légi járatok késése és törlése ügyében. Eszerint ha egy repülőgép három órát vagy annál többet késik, az utasok kártérítésre jogosultak, csakúgy, mint a járatok törlésekor. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ismerteti a részleteket és felhívja a figyelmet arra, hogy a járatok késésekor nem mindig nyújtanak megfelelő szolgáltatást a légitársaságok.

Csődvédelmet kért az olasz Myair légitársaság

Fogyasztóvédelem - 2009-11-25

Az Európai Fogyasztói Központ olasz társszervezetétől értesült arról, hogy megkezdődött a Myair csődeljárása.

Az olasz légitársaság nem indított közvetlen járatot Magyarországra, de az Európai Fogyasztói Központnál már jelentkeztek fogyasztók az ügy kapcsán. A pórul járt fogyasztók január 30-ig nyújthatják be igényüket az illetékes olasz bírósághoz.

Elégtétel a januári áramkimaradásban érintett fogyasztóknak

Fogyasztóvédelem - 2009-11-23

Több tízezer háztartást érintett – főként Vas és Zala megyékben – a 2009. január végi erős havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nem értett egyet a szolgáltató azon álláspontjával, hogy - a rendkívüli helyzetre tekintettel - a bekövetkezett eseményekért nem tartozik felelősséggel.

Többszörös árat fizethetünk a semmiért: termékbemutatók

Fogyasztóvédelem - 2009-11-17

Bár az ezredfordulóhoz viszonyítva rengeteget javult a fogyasztói tudatosság, sajnos a nyugdíjas korosztály még mindig igen kiszolgáltatott, elég, ha csak a termékbemutatóval egybekötött utazásokra gondolunk, melynek továbbra is ők az elsődleges célcsoportjuk.

 A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) 3 megyét (Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok megye) érintően vizsgáltatta meg, hogy az 50 éven túliak miért és mennyit vásárolnak termékbemutatókon, vagy más, hasonló vásárlási lehetőségek alkalmával.

Ügyfélminősítés a hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások által – érthetetlen és hiányos tájékoztatás a bankoktól

Fogyasztóvédelem - 2009-11-02

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez több fogyasztó fordult azzal a problémával, hogy nem értik, az egyes hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások milyen alapon és hogyan minősítik a befektetni szándékozó ügyfeleket a szerződés megkötését megelőzően.

Hiába a szabályozás, még mindig drága a roaming

Fogyasztóvédelem - 2009-10-29

 2009. július elsejétől jelentősen csökkentek a külföldre történő mobiltelefonálás költségei. Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) tapasztalatai szerint azonban ez nem látszik meg a hazai mobilszolgáltatók díjszabásain.

Gyorsranditól – az online találkáig

Fogyasztóvédelem - 2009-10-23

A kínos feszengéstől az erőltetettség nélkül repkedő poénokig számos tapasztalattal gazdagodott a Kosár magazin újságírója, miközben maga is párkeresőnek állva igyekezett utánajárni, melyik szolgáltatás mit nyújt, milyen formával talál a leghamarabb párt magának az elszánt társkereső.

Pillanatkép a fogyasztókról

Fogyasztóvédelem - 2009-10-15

Talán éppen a reklamáló vevő, egy nevetséges akció, vagy egy „pocsék áru” járhatott az eszében a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete vezetőinek, amikor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság támogatását kérték egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó, országos fotópályázat és kiállítás megszervezéséhez.

Banki magatartási kódex – nem elég!

Fogyasztóvédelem - 2009-10-10

A már bajban lévő fogyasztókon aligha, a később eladósodott ügyfeleken viszont segíthet a banki magatartási kódex.

A Bankszövetség és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kidolgozott Kódex több olyan rendelkezést tartalmaz, amely a későbbiekben hitelt felvevőknek segíthet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint bizonyos tekintetben nem biztosított a Kódex hatékonysága.

Még mindig általános az „egynapos” kenyér

Fogyasztóvédelem - 2009-10-01

A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint még ma is általános, hogy a boltokban, pékségekben kapható kenyerek fogyaszthatósági ideje már a vásárlást követő nap lejár. A gyenge minőségű kenyerek sajnos jóval nagyobb számban találhatóak az üzletek polcain, mint az akár napokig fogyaszthatóak.

SkyEurope visszafizetés – Lejáró határidő!

Fogyasztóvédelem - 2009-09-30

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) hálózata a kezdetektől figyelemmel kíséri a SkyEurope csődjével kapcsolatos fogyasztói teendőket. A cég közlése szerint a jegyüket kártyával vásárló ügyfelek visszatérítést kérhetnek, ennek részletei azonban nem világosak.

Oktatni fogja a fogyasztóvédelmet a FEOSZ

Fogyasztóvédelem - 2009-09-29
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége mindig fonotsnak tartotta, hogy a fogyasztóvédelmi ismeretek oktatásával, a szakemberek továbbképzésével is elősegítse a hatékonyan működő fogyasztóvédelem kialakulását.

SKYEUROPE: FELSZÁMOLÁS, TÖBB TÍZEZER EURÓS KÁR, TÖBBSZÁZ MAGYAR UTAS

Fogyasztóvédelem - 2009-09-16

Miközben a SkyEurope légitársaság felszámolását rendelték el Szlovákiában, a FEOSZ-hoz érkezett panaszokkal érintett utasok száma meghaladta a 250-et.

Ugyanakkor volt olyan fogyasztó is, aki már jelezte, hogy visszakapta a tervezett utazás repülőjegyének árát, többségük azonban még mindig csak a felszámolási eljárás eredményétől függően kaphatja vissza pénzét.

A HITELINTÉZETEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOZÁSNAK TÖRVÉNYI SZINTEN KELL VÁLTOZNIA, AZ ETIKAI KÓDEX NEM ELÉG!

Fogyasztóvédelem - 2009-09-14

A Magyar Bankszövetség átadta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének, így hosszas egyeztetések után már csak a kormány aláírására vár a banki etikai magatartási kódex. Megdöbbentő, hogy egy erről egy televíziós adásból értesült a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Elrendelték a SkyEurope felszámolását!

Fogyasztóvédelem - 2009-09-09

 Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ma értesült szlovák partnerétől arról, hogy hivatalosan elrendelték a SkyEurope fapados légitársaság felszámolását. A pórul járt utasoknak az EFK folyamatosan segítséget nyújt repülőjegyük árának visszaszerzésében.

ÖZÖNLÖNEK A MAGYAR FOGYASZTÓK PANASZAI

Fogyasztóvédelem - 2009-09-07

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a mai napon levélben fordult a Sky Europe légitársasághoz, melyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, így különösen a tájékoztatási, jegyár-visszafizetési, és kártalanítási kötelezettsége alkalmazásának a hatályos 261/2004/EK rendelet alapján.

http://csakigazat.blog.hu/

Fogyasztóvédelem - 2009-09-01

A fenti című blog bejegyzése a befektetőket óvatosságra inthetik, és tapasztaltakat érdemes megszívlelni. Elsőként egy, a HVG-ben is megjelent írást teszünk fel, a cikk írójának engedélyével.

Figyelem: következmények is vannak.

Majonézek és ketchupok tesztje

Fogyasztóvédelem - 2009-08-27

14 ketchupot és 12 majonézt vizsgált a Kosár magazin szigorú csapata augusztusban. Az eredmény felemás: a ketchupoknál 3 kiváló, 8 jó, 1 közepes és 2 még megfelelő minősítésű minta akadt, míg a majonézeknél 1 kiváló mellett 6 jó és 5 közepes termék volt található.