Megegyezés született a két fél között: a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szünetelteti az E.ON ellen indított pert, mivel a szolgáltató a kötbérfizetési kötelezettségnél nagyobb kedvezményt fizet a fogyasztóknak.
A FEOSZ még februárban indított pert kötbérfizetési kötelezettség nem teljesítése miatt.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) tanulmánya szerint nem volt rendkívüli időjárás a januári áramkimaradás időszaka alatt. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint így az E.ON Áramszolgáltató Zrt. a fogyasztóknak megtévesztő tájékoztatást adott, és nem az Üzletszabályzatának megfelelően járt el az üzemzavarok elhárítása során.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) 2008-ban jóval több panaszt és információkérést kezelt, mint az előző évben. A 203 panasz és 270 információkérés tárgya legtöbbször a légi közlekedéssel kapcsolatos jogokat és az online kereskedelmet érintette.
Míg 2007-ben az EFK mindössze 140 panaszt regisztrált és 90 esetben adott információt a fogyasztóknak, addig 2008-ban 203 panasz ügyében járt el és 270-szer adott tájékoztatást – mondta el Dr. Morvay György, az EFK igazgatója a szervezet 2008-as működéséről szóló beszámolójában.Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. Az elmúlt évben 60 ezer panasz érkezett és a nemzeti hatóságok több mint 2 300 esetben indítottak vizsgálatot.
„Csak Önnek, csak ma” – az ilyen reklámszövegek nem csak bosszantóak, de ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvével, amely egy éve hatályos a tagállamokban.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (a továbbiakban: FEOSZ) a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz fordult az Állami Autópálya Kezelő Zrt. fogyasztókat sértő gyakorlata miatt.
A 4 napos autópálya matrica a vásárló által megjelölt kezdő napra és további három napra (összesen négy egymást követő napra) szóló matrica.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) értetlenül áll az előtt, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) a hatályos jogszabályok ellenére, és egy nemrégiben született ombudsmani állásfoglalást is semmibe véve, pótdíjfizetési követeléseit saját döntése alapján – a jogszabályban meghatározott egy éven túl – továbbra is öt évre kiterjesztve érvényesíti, ráadásul az eljárási költségekkel és kamatokkal jelentősen megnövelve.
A szolgáltató magatartása elfogadhatatlan a fogyasztók részére! Akkor, amikor néhány napi fogyasztói fizetési késedelem esetén akár egy-két forint kamatot is automatikusan érvényesít a szolgáltató a következő havi számlában, hogyan teheti meg, hogy rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik és nem tesz eleget fizetési kötelezettségének? Csak úgy, hogy erőfölényével él vissza a kiszolgáltatott fogyasztóval szemben.
Tél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet. Több tízezer háztartást érintett a kedden este kezdődött havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani. A vezetékekre tapadó hó miatt elszakadtak a vezetékek, és a hó súlya miatt kidőlt fák is jelentős kárt okoztak a hálózatban. Mindez anyagilag kárt okozott számos háztartásban, de ki téríti ezt meg?
Nemcsak a pénzügyi vagy telekommunikációs szolgáltatásoknál érdemes figyelni a részletekre, és végigolvasni a szerződési feltételeket, valamint megismerni az egyedi szerződés részét képező általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) az utóbbi időben több panasz is érkezett.
Három kiskereskedelmi láncra összesen 14 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig nem tartotta be korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) előremutató lépésként értékeli, hogy a tervek szerint 2009. novemberétől hazánk törvényi szinten kívánja szabályozni a pénzforgalmi szolgáltatásokat és a pénzforgalmat. A törvénytervezet célja az Európai Unió területén a pénzforgalmi szolgáltatások egységes feltételrendszerének megvalósítása, egységes jogi keretbe foglalása, a pénzforgalom fejlődését akadályozó nemzeti határok felszámolása.
Együttműködési megállapodást írt alá a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). A megállapodás célja a hatékony fogyasztói érdekvédelem kialakulásának elősegítése, a fogyasztók tájékoztatáshoz való jogának érvényesülése, illetve az alternatív vitarendezési módszerek elterjedésének elősegítése.
Dietz Gusztávné 1942-ben született Pilismaróton. 1965-ben az ELTE Állam és Jogtudományi karán szerzett jogi diplomát. 1964-1991-ig a Belügyminisztérium Adatfeldolgozó és Felügyeleti Csoportfőnökségén, majd 1991-1995-ig a BM Választási és Informatikai főosztályán dolgozott vezető beosztásban, ezután pedig 1995. és 1999. között az Állami Bankfelügyeletnél, illetve az Állami Pénz és Tőkepiaci Felügyeletnél főosztályvezetőként és megbízott főcsoportfőnökként részt vett többek között a pénz és tőkepiaci jogszabályok kimunkálásában, szakmai továbbképzések tartásában.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak-alföldi Regionális Felügyelősége október 1. és október 31.az alkoholtartalmú italok és dohánytermékek reklámozására és értékesítésére vonatkozó jogszabályok betartását ellenőrizte. Közel 10 millió forint lett a bírság.
Országos témavizsgálat keretében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak-alföldi Regionális Felügyelősége munkatársai 2008. október 1. és 31. között vizsgálták a régió területén a harmadik országból importált lábbelik és felsőruházati termékek címkézését. 147 ellenőrzött üzlet kétharmadánál találtak kifogásolnivalót a fogyasztóvédők.
Közeleg a karácsony, az elkövetkező időszakban milliók keresik fel a különféle üzleteket, hogy ajándékokkal lepjék meg szeretteiket. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) az alábbiakban olyan hasznos információkat gyűjtött csokorba, melyek segítenek, hogy számos bosszúságtól megkíméljük magunkat.
Első fokon a GVH számára kedvező döntés született a komoly bírság kiszabásával záruló – fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított – perben. A Metro Kereskedelmi Kft. 2006 decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat.
Az Európai Parlament által jóváhagyott új irányelv tervezete az üdülési jog megszerzésénél már nemcsak a vállalkozások tájékoztatási kötelezettségét, a foglaló és előlegkérés tilalmát, valamint a fogyasztónak biztosított gondolkodási, és így elállási időt szabályozza, hanem új rendelkezéseivel fokozottabb védelmet biztosít a fogyasztóknak. Az új rendelkezések azonos versenyfeltételeket teremtenek az eladók számára is az Európai Unióban.