Első fokon a GVH számára kedvező döntés született a komoly bírság kiszabásával záruló – fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított – perben. A Metro Kereskedelmi Kft. 2006 decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat.
Az Európai Parlament által jóváhagyott új irányelv tervezete az üdülési jog megszerzésénél már nemcsak a vállalkozások tájékoztatási kötelezettségét, a foglaló és előlegkérés tilalmát, valamint a fogyasztónak biztosított gondolkodási, és így elállási időt szabályozza, hanem új rendelkezéseivel fokozottabb védelmet biztosít a fogyasztóknak. Az új rendelkezések azonos versenyfeltételeket teremtenek az eladók számára is az Európai Unióban.
Az Európai Unió közelmúltbeli javaslatában egy átfogó, a fogyasztói jogokról szóló irányelv megalkotására törekszik. Az üzleten kívül, valamint a távollévők között kötött szerződésekről, a fogyasztókkal kötött szerződésekben alkalmazott tisztességtelen feltételekről és a fogyasztási cikkek adásvételéről és a kapcsolódó jótállásról szóló négy irányelv felülvizsgálatával és egyesítéséből létrejövő új szabályozás azonban szakítani kíván a minimum harmonizáció eddigi elvével.
Előfordul, hogy jogszabályokkal ellentétes szerződési feltételeket alkalmaznak kereskedők, szolgáltatók – derül ki több panaszból is. Ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja minden fogyasztó figyelmét, hogy az a szerződési feltétel, amely bármely jogszabállyal ellentétes kikötést alkalmaz, tisztességtelen, tehát semmis. Az ilyen szerződési feltételek akkor sem jelentenek kötelezettséget számunkra, ha aláírtuk magát a szerződést.
Amennyiben az Európai Parlament és a Tanács is elfogadja az Európai Bizottság javaslatát, 2009. július 1.-től jelentősen csökkenhetnek a külföldről küldött és ott fogadott sms-ek díjai, megkímélve ezzel a fogyasztókat sok kellemetlen meglepetéstől és bizonytalanságtól.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) megítélése szerint tisztességtelen a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt. (K&H Bank) eljárása, melyben 0 forintról 100.000 forintra emelte a végtörlesztés minimális díját visszamenőleg, a már több éve megkötött szerződésekre vonatkozóan is. Ezért az OFE közérdekű keresetet indít a jogszabálysértő gyakorlatot folytató hitelintézet ellen.
2008. júliusában a FEOSZ eljárást indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, mivel az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papír alapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) üdvözli a UPC Magyarország Kft azon döntését, hogy visszavonta a papíralapú számladíjat. A vállalattól kapott tájékoztatás szerint azon előfizetőik esetében, akik a számladíjat már kifizették, gondoskodnak az összeg visszafizetéséről, és erről értesítik az érintetteket.
Továbbra is sok a visszaélés az utazással egybekötött termékbemutatókon. Ezért jól fontolja meg vásárlási döntését, aki utazással egybekötött termékbemutatón vesz részt – tanácsolja az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.Számos ajánlat csábítja a fogyasztókat egynapos – általában ingyenes vagy csak minimális díjú – városnézésre, melyért „cserébe” csupán egy termékbemutatón kell részt venni.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint jogszabálysértő, ha a kereskedő az autóra nyújtott jótállást feltételekhez köti. A jelenlegi gyakorlat szerint újonnan vásárolt autók esetén a fogyasztók csak akkor érvényesíthetik a jótállásból eredő jogaikat, ha eleget tesznek a márkakereskedések által előírt feltételeknek.
Az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papír alapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.
Több fogyasztó fürdőruha, illetve fehérnemű vásárlásakor az üzletben azzal szembesül, hogy „higiéniai okok” miatt a vásárolt ruhadarabot nem cserélik ki és nem is veszik vissza.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) e jelzések alapján szeretné a fogyasztók figyelmét felhívni, hogy minden ilyen kijelentés ellenére, amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban – legyen az akár fürdőruha vagy fehérnemű – minőségi kifogásuk van, azt bátran érvényesítsék.
Tanulási és koncentrációs zavart, valamint hiperaktivitást okoz gyermekeknél egy, az édességekben, üdítőitalokban, tejdesszertekben gyakran előforduló élelmiszer színezék. Hegyi Gyula szerint a gyakorlatban is érvényt kell szerezni az EU elővigyázatossági elvének, és nem szabad kockázatos anyagot élelmiszerben használni.
Az Országgyűlés 2008. június 9-én elfogadta a fogyasztóvédelmi törvény módosítását, amely jelentős változásokat eredményez.
A módosítások egy része a békéltető testületi eljárás szabályait érinti. A jövőben a vállalkozások fogyasztói jogvitáik rendezéséhez nem vehetik igénybe a testületek segítségét, módosul ugyanis a fogyasztó fogalma.
Egyes bankok a lakás hitelszerződések megkötése után drasztikusan növelik az előtörlesztés díját, vagy tetszőlegesen bevezetnek külön költségfajtákat, mint például a végtörlesztés díja. A fogyasztók döntését hitelfelvételkor jelentősen befolyásolja, hogy milyen feltételekkel (díjak és kamatok mellett) törleszthetik akár a futamidő előtt is a felvett összeget.
Továbbra is a gyártók többségének jelentős ellenállásába ütköznek a fogyasztói érdekképviseletek élelmiszer-címkézést szabályozó uniós tervezetére vonatkozó javaslatai.
Az Európai Fogyasztók Szövetsége az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) és számos más európai szervezet támogatásával több ajánlást is megfogalmazott.
Amennyiben a Parlament küszöbön álló szavazásán a képviselők többsége – egyéni indítvány alapján – módosítja a fogyasztóvédelmi törvény békéltető testületekre vonatkozó egyes rendelkezéseit, komoly visszalépés következhet be az eddigi gyakorlatban, amely egyértelműen a kereskedők érdekeit szolgálná – hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE).
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) kezdeményezésére és aktív közreműködésével a Hírközlési Érdekegyeztető Tanácsban (HÉT) részt vevő legjelentősebb hírközlési szolgáltatók és szolgáltatói szövetségek fél évvel ezelőtt önszabályzó Ajánlást fogadtak el, amelyben a legfontosabb kérdésekben – mint például a kölcsönös írásos beleegyezés, az automatikus hosszabbítás eltörlése és az arányos értékkülönbözet a listaár és a hűségár között – sikerült megegyezésre jutni.
A távközlési szolgáltatások piacának, a választható szolgáltatók körének bővülése egyrészt kedvezően hatott a szolgáltatások áraira, másrészt a fogyasztók számára lehetővé tette, hogy igényeikhez mérten minél több szolgáltatás közül választhassanak. Számos új szolgáltatás jelent meg ugyanis akár a vezetékes, akár a vezeték nélküli telefon, illetve internet szolgáltatások körét nézzük.
Az utóbbi időben folyamatos megkeresések érkeznek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak-alföldi Regionális Felügyelőségéhez, miszerint a kereskedelem és a szolgáltatás területén a hatóságok, így felügyelőségünk is folyamatosan ellenőrzi és szankcionálja (bírságolja) azt, amennyiben az üzletekben vagy a szolgáltatás területén közreműködő dolgozók nem rendelkeznek név és beosztást azonosító névkártyával (kitűzővel).