Mostantól magyar nyelvű tanácsadó segíti a fogyasztókat, hogy megalapozottabb döntéseket hozhassanak, ha az interneten vásárolnak.
Ha a magyarországi Európai Fogyasztói Központ (EFK) honlapján (www.efk.hu) a Vásárlási tanácsadó menüpontra kattintunk, és az előugró ablakban megjelenő mezőbe beírjuk annak az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó honlapnak a nevét, amelyre kíváncsiak vagyunk, számos olyan adatot, információt megtudhatunk az adott honlapról, melyek segítségével megalapozottabb döntést hozhatunk.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztóvédelmi hatóság szervezeteivel kötött együttműködési megállapodások eredményeként már 2 éve teszi közzé honlapján (www.feosz.hu) azokat a békéltető testületi ajánlásokat, ahol a gazdálkodó szervezetek nem tettek eleget a határozatban foglaltaknak.
Napjainkban minden tizedik nő használ szemfesték-lemosót, amely a gyártók ajánlása szerint gyorsabb és hatékonyabb a szem környékén, mint az arclemosók. A teszt egyik célja éppen annak kiderítése volt, valóban többet tudnak-e a szemfesték-lemosók, vagy a hagyományos arclemosó, esetleg a babaolaj is éppen olyan jó.
A fogyasztók már megszokták, év eleje=áremelkedések. A fogyasztók azonban kezdik megelégelni, hogy az áremeléssel egyidejűleg egyes szolgáltatások minősége nem változik. Nem értik azt sem, hogy mi miért kerül annyiba! Az ügyfélszolgálatnál több órás sor után kerülhet sorra a fogyasztó, a telefonos ügyintézőre történő várakozás alatt akár egy órányi zenei élmény részese is lehet, és a sort tovább lehetne folytatni. Falakba ütköznek, és kiszolgáltatottak.
A sonka szó hallatán van, aki előtt nyomban megjelenik a sertés combját formázó, gömbölyded, füstölt és illatos húsféleség képe. Mások, a csomagolt, szeletelt, rózsaszínű, főtt sonkákra gondolnak. Mindkét fajtát nagyító alá vettük.
A csomagolt főtt sonkák népszerűek, sokan azért veszik őket, mert egészségesnek, zsír és kalóriaszegénynek tartják. A Kosár magazin szakértői által végzett tesztelés azt mutatta, hogy ezeknek az egyáltalán nem olcsó húskészítményeknek a jelentős része víz.
A Kosár magazin decemberi számában a hordozható MP3-lejátszók széles választékából szerepel 15 típus. Köztük olyanok, amelyek ügyesek, ám nagy tudásukból fakadó méretűknél fogva a könnyű hordozhatóság, kézre állóság követelményének nem felelnek meg. A „tesztalanyok” kijelölésénél elsődleges szempont volt, hogy az adott készüléket a használója gond nélkül magánál tudja-e hordani.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tudomására jutott, hogy az Erste Bank Hungary Nyrt. (Erste Bank) hitelegyeztető levelein a fogyasztók nem tudnak kiigazodni, nem kapnak teljes körű tájékoztatást a törlesztőrészletek alakulásáról.
A hitelegyeztető levelet több esetben az éves fordulónap előtt két nappal kapják meg a fogyasztók azzal, hogy két nap múlva már a levélben megállapított összeget fogja az Erste Bank leemelni a számlájukról.
A karácsonyi ajándékok kibontása után sok esetben a kapott termék nem hibás, de számunkra mégsem megfelelő, mert nem tetszik, nem jó a mérete, vagy többet is kaptunk belőle. Mit tehetünk ilyenkor?
A kereskedőknek jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélniük. Ennek ellenére minden kereskedő eldöntheti, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint az ír RYANAIR diszkont légitársaság, egy országos magyar napilapban megjelent hirdetése jogszabálysértő, mivel alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, mert az olvasó számára elsősorban az derül ki, hogy mindössze 3 Ft-tól lehet repülőgéppel utazni a hirdetésben szereplő városokba Budapestről a karácsonyi bevásárló körútra.
A most megjelent Kosár magazinban szaloncukorteszt olvasható. A szakértőket alaposan meglepte a vizsgált cukrok szórtsága, ugyanis a tányérjukra került szemek széles méretskálán mozogtak, s a szaloncukrok felülete olykor nyúlós (almás-fahéjas), máskor repedt (brandy-narancs), megint máskor darabos (kókuszos), illetve gyöngyöző (alkoholos meggyes), sőt lyukacsos (mogyorós-karamellás) volt.
A karácsonyi ajándékok vásárlásakor, az ünnepi hangulatban kevesebb figyelmet fordítunk arra, hogy eltegyük a blokkokat vagy a vásárláshoz felvett hitel feltételeit körültekintően végigolvassuk. Pedig ebben az időszakban, ahogy a vásárlások száma emelkedik, úgy emelkedik a szabálytalanságok száma is.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közérdekű keresetet indított az Electro World Magyarország Kft. ellen a jótállási idővel kapcsolatos – álláspontunk szerint – jogszabálysértő gyakorlat miatt.
A napokban sikerült egyezséget kötni a feleknek, ami jelentős előrelépés a fogyasztói érdekek érvényesítésében.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek az elmúlt években többször jelezték a Malév Zrt.-vel szemben felmerült árképzéssel, reklámozással kapcsolatos kifogásaikat, több közérdekű keresetet indítottak ezek kapcsán.
A Fővárosi Bíróság 2005-ben jogerős ítéletében meg is állapította, hogy a Malév Zrt. által 2004.február 1-től alkalmazott „jegykiállítási díj” fizetésére vonatkozó szerződési feltétel tisztességtelen feltétel, amely valamennyi szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelen.
Ezúttal 16 különböző márkájú csemegeuborkát vett szemügyre a Kosár magazin tesztelő csapata. Az eredmény finoman szólva is lehangoló. A 16 termék közül 4 kapott jó, 8 közepes, 2 még megfelelő, 2 pedig nem megfelelő minősítést.
Ami az uborkák külsejét illeti: kellemetlen meglepetés, de tény, hogy a savanyúságok nagyobbik hányada barnás-sárgás színű volt, hírből sem ismerték a jellegzetes, olajzöld árnyalatokat.
Fogyasztói panaszok alapján a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bejelentéssel élt a Gazdasági Versenyhivatalnál a Budapest Hitel és Fejlesztési Nyrt. (Budapest Bank) ellen, az általa kibocsátott hitelkártyák kamatmentességére vonatkozó tájékoztatás fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas volta miatt
Az év vége közeledtével fokozottabban jelentkezik fogyasztói társadalmunkban az az igény hogy tapasztaltabban, jogaik és kötelezettségeik tudatában, felvértezve mindezen ismeretekkel vághassunk bele a magyar ünnepkör egyik legszebb és legbékésebb eseményébe, a karácsonyba. Sajnos a megnövekedett kiadások és költekezés mellett nem árt figyelembe venni a legalapvetőbb fogyasztóvédelmi szabályokat is.
Tapasztalataink szerint a panaszok több mint fele a hibás teljesítésből eredő jótállási, szavatossági igényekkel függ össze, azonban a fogyasztók nincsenek tisztában, hogy ezt milyen módon érvényesíthetik jogaikat.
Fontos tudni, hogy ha a számlát bemutatjuk, akkor jótállási jegy hiányában is köteles a kereskedő jótállási igényünknek eleget tenni. Minőségi kifogásunkat a forgalmazó/kereskedő köteles intézni, ne fogadjuk el, ha a gyártóhoz akar küldeni bennünket.
Összesen 80 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan, a Cora és a Metro kiskereskedelmi áruházláncra. A GVH szerint az áruházak akciós újságjaikkal megtévesztették a fogyasztókat, amikor az abban hirdetett termékeket egyáltalán nem, vagy nem az újságban szereplő áron lehetett megvásárolni áruházaikban.
Egy felmérés szerint a nők életének átlagosan 31, míg a férfiakénak 28 évét keseríti meg a diétázás. Egy másik kutatás szerint minden ötödik európai és amerikai próbálkozott az elmúlt két évben legalább egyszer fogyókúrával, de csak minden harmadik járt sikerrel – írja a Kosár fogyasztói magazin októberi száma.
E két felmérés is bizonyítja, hogy erre az elégedetlenségre milyen hatalmas iparág épül. Se szeri, se száma a tuti biztos diétáknak, fogyasztószereknek.
Tíz, a ránctalanítást kiemelten hirdető szemkörnyék ápoló krém tesztjét közli a Kosár magazin legújabb száma. Az eredmény csöppet sem nevezhető jónak, ugyanis a 10 termék közül összesen 4 került a jó, míg 6 a közepes kategóriába – ráadásul utóbbiak közül kettő csak 0,1 ponttal kerülte el az elégséges minősítést.