Fogyasztóvédelem

Eredmények megjelenítése 841-től 860-ig 978 találatból.

Vásárlási tanácsadó a biztonságosabb internetes vásárlásért

Fogyasztóvédelem - 2008-02-13

Mostantól magyar nyelvű tanácsadó segíti a fogyasztókat, hogy megalapozottabb döntéseket hozhassanak, ha az interneten vásárolnak.

Ha a magyarországi Európai Fogyasztói Központ (EFK) honlapján (www.efk.hu) a Vásárlási tanácsadó menüpontra kattintunk, és az előugró ablakban megjelenő mezőbe beírjuk annak az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó honlapnak a nevét, amelyre kíváncsiak vagyunk, számos olyan adatot, információt megtudhatunk az adott honlapról, melyek segítségével megalapozottabb döntést hozhatunk.

Az elmúlt két év tapasztalatai a feketelistáról

Fogyasztóvédelem - 2008-02-08

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztóvédelmi hatóság szervezeteivel kötött együttműködési megállapodások eredményeként már 2 éve teszi közzé honlapján (www.feosz.hu) azokat a békéltető testületi ajánlásokat, ahol a gazdálkodó szervezetek nem tettek eleget a határozatban foglaltaknak.

Arctisztítók, szemfesték-lemosók, babaolaj

Fogyasztóvédelem - 2008-02-01

Napjainkban minden tizedik nő használ szemfesték-lemosót, amely a gyártók ajánlása szerint gyorsabb és hatékonyabb a szem környékén, mint az arclemosók. A teszt egyik célja éppen annak kiderítése volt, valóban többet tudnak-e a szemfesték-lemosók, vagy a hagyományos arclemosó, esetleg a babaolaj is éppen olyan jó.

Hol van az értékarányosság a közlekedési szolgáltatásoknál?

Fogyasztóvédelem - 2008-01-26

A fogyasztók már megszokták, év eleje=áremelkedések. A fogyasztók azonban kezdik megelégelni, hogy az áremeléssel egyidejűleg egyes szolgáltatások minősége nem változik. Nem értik azt sem, hogy mi miért kerül annyiba! Az ügyfélszolgálatnál több órás sor után kerülhet sorra a fogyasztó, a telefonos ügyintézőre történő várakozás alatt akár egy órányi zenei élmény részese is lehet, és a sort tovább lehetne folytatni. Falakba ütköznek, és kiszolgáltatottak.

Sok a vizes és sós, de akadt finom is: csomagolt főtt és nyers sonkák házi tesztje

Fogyasztóvédelem - 2008-01-10

A sonka szó hallatán van, aki előtt nyomban megjelenik a sertés combját formázó, gömbölyded, füstölt és illatos húsféleség képe. Mások, a csomagolt, szeletelt, rózsaszínű, főtt sonkákra gondolnak. Mindkét fajtát nagyító alá vettük.

A csomagolt főtt sonkák népszerűek, sokan azért veszik őket, mert egészségesnek, zsír és kalóriaszegénynek tartják. A Kosár magazin szakértői által végzett tesztelés azt mutatta, hogy ezeknek az egyáltalán nem olcsó húskészítményeknek a jelentős része víz.

Hordozható MP3-lejátszók tesztje

Fogyasztóvédelem - 2008-01-06

A Kosár magazin decemberi számában a hordozható MP3-lejátszók széles választékából szerepel 15 típus. Köztük olyanok, amelyek ügyesek, ám nagy tudásukból fakadó méretűknél fogva a könnyű hordozhatóság, kézre állóság követelményének nem felelnek meg. A „tesztalanyok” kijelölésénél elsődleges szempont volt, hogy az adott készüléket a használója gond nélkül magánál tudja-e hordani.

Panasz az Erste Bank hitelegyeztető leveleire

Fogyasztóvédelem - 2008-01-03

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tudomására jutott, hogy az Erste Bank Hungary Nyrt. (Erste Bank) hitelegyeztető levelein a fogyasztók nem tudnak kiigazodni, nem kapnak teljes körű tájékoztatást a törlesztőrészletek alakulásáról.

 A hitelegyeztető levelet több esetben az éves fordulónap előtt két nappal kapják meg a fogyasztók azzal, hogy két nap múlva már a levélben megállapított összeget fogja az Erste Bank leemelni a számlájukról.

Mihez kezdhetünk a nem tetsző, nem megfelelő méretű, vagy sokadik ugyanolyan karácsonyi ajándékkal?

Fogyasztóvédelem - 2007-12-31

A karácsonyi ajándékok kibontása után sok esetben a kapott termék nem hibás, de számunkra mégsem megfelelő, mert nem tetszik, nem jó a mérete, vagy többet is kaptunk belőle. Mit tehetünk ilyenkor?

A kereskedőknek jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélniük. Ennek ellenére minden kereskedő eldöntheti, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére.

Fogyasztókat megtévesztő hirdetés a RYANAIR-től

Fogyasztóvédelem - 2007-12-15

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint az ír RYANAIR diszkont légitársaság, egy országos magyar napilapban megjelent hirdetése jogszabálysértő, mivel alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, mert az olvasó számára elsősorban az derül ki, hogy mindössze 3 Ft-tól lehet repülőgéppel utazni a hirdetésben szereplő városokba Budapestről a karácsonyi bevásárló körútra.

A klasszikustól a joghurtosig - szaloncukorteszt

Fogyasztóvédelem - 2007-12-14

A most megjelent Kosár magazinban szaloncukorteszt olvasható. A szakértőket alaposan meglepte a vizsgált cukrok szórtsága, ugyanis a tányérjukra került szemek széles méretskálán mozogtak, s a szaloncukrok felülete olykor nyúlós (almás-fahéjas), máskor repedt (brandy-narancs), megint máskor darabos (kókuszos), illetve gyöngyöző (alkoholos meggyes), sőt lyukacsos (mogyorós-karamellás) volt.

Legyünk körültekintőek a karácsonyi ajándékvásárlás során – mire figyeljünk a banki hiteleknél ?

Fogyasztóvédelem - 2007-12-07

A karácsonyi ajándékok vásárlásakor, az ünnepi hangulatban kevesebb figyelmet fordítunk arra, hogy eltegyük a blokkokat vagy a vásárláshoz felvett hitel feltételeit körültekintően végigolvassuk. Pedig ebben az időszakban, ahogy a vásárlások száma emelkedik, úgy emelkedik a szabálytalanságok száma is.

A FEOSZ egyezséget kötött az Electro World Magyarország Kft-vel a fogyasztói jogok érvényesülése érdekében

Fogyasztóvédelem - 2007-11-30

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közérdekű keresetet indított az Electro World Magyarország Kft. ellen a jótállási idővel kapcsolatos – álláspontunk szerint – jogszabálysértő gyakorlat miatt.

A napokban sikerült egyezséget kötni a feleknek, ami jelentős előrelépés a fogyasztói érdekek érvényesítésében.

Pert nyert a FEOSZ a Malév Zrt.-vel szemben

Fogyasztóvédelem - 2007-11-24

A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek az elmúlt években többször jelezték a Malév Zrt.-vel szemben felmerült árképzéssel, reklámozással kapcsolatos kifogásaikat, több közérdekű keresetet indítottak ezek kapcsán.

 A Fővárosi Bíróság 2005-ben jogerős ítéletében meg is állapította, hogy a Malév Zrt. által 2004.február 1-től alkalmazott „jegykiállítási díj” fizetésére vonatkozó szerződési feltétel tisztességtelen feltétel, amely valamennyi szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelen.

Csemegeuborkák és pepperónik tesztje: vigyázat, van, amelyik ehetetlen!

Fogyasztóvédelem - 2007-11-20

Ezúttal 16 különböző márkájú csemegeuborkát vett szemügyre a Kosár magazin tesztelő csapata. Az eredmény finoman szólva is lehangoló. A 16 termék közül 4 kapott jó, 8 közepes, 2 még megfelelő, 2 pedig nem megfelelő minősítést.

Ami az uborkák külsejét illeti: kellemetlen meglepetés, de tény, hogy a savanyúságok nagyobbik hányada barnás-sárgás színű volt, hírből sem ismerték a jellegzetes, olajzöld árnyalatokat.

A Budapest Hitel és Fejlesztési Nyrt. megtévesztette a fogyasztókat

Fogyasztóvédelem - 2007-11-17

Fogyasztói panaszok alapján a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bejelentéssel élt a Gazdasági Versenyhivatalnál a Budapest Hitel és Fejlesztési Nyrt. (Budapest Bank) ellen, az általa kibocsátott hitelkártyák kamatmentességére vonatkozó tájékoztatás fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas volta miatt

Pocsék Áruk Fóruma,avagy a karácsonyi bevásárlás veszélyei fogyasztóvédelmi szempontból

Fogyasztóvédelem - 2007-11-17

Az év vége közeledtével fokozottabban jelentkezik fogyasztói társadalmunkban az az igény hogy tapasztaltabban, jogaik és kötelezettségeik tudatában, felvértezve mindezen ismeretekkel vághassunk bele a magyar ünnepkör egyik legszebb és legbékésebb eseményébe, a karácsonyba. Sajnos a megnövekedett kiadások és költekezés mellett nem árt figyelembe venni a legalapvetőbb fogyasztóvédelmi szabályokat is.

Mire figyeljünk jótállási igényünk érvényesítése során?

Fogyasztóvédelem - 2007-11-12

Tapasztalataink szerint a panaszok több mint fele a hibás teljesítésből eredő jótállási, szavatossági igényekkel függ össze, azonban a fogyasztók nincsenek tisztában, hogy ezt milyen módon érvényesíthetik jogaikat.

Fontos tudni, hogy ha a számlát bemutatjuk, akkor jótállási jegy hiányában is köteles a kereskedő jótállási igényünknek eleget tenni. Minőségi kifogásunkat a forgalmazó/kereskedő köteles intézni, ne fogadjuk el, ha a gyártóhoz akar küldeni bennünket.

80 millió forintos bírság áruházláncoknak

Fogyasztóvédelem - 2007-11-05

Összesen 80 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan, a Cora és a Metro kiskereskedelmi áruházláncra. A GVH szerint az áruházak akciós újságjaikkal megtévesztették a fogyasztókat, amikor az abban hirdetett termékeket egyáltalán nem, vagy nem az újságban szereplő áron lehetett megvásárolni áruházaikban.

Vigyázzunk a csodaszerekkel!

Fogyasztóvédelem - 2007-11-05

Egy felmérés szerint a nők életének átlagosan 31, míg a férfiakénak 28 évét keseríti meg a diétázás. Egy másik kutatás szerint minden ötödik európai és amerikai próbálkozott az elmúlt két évben legalább egyszer fogyókúrával, de csak minden harmadik járt sikerrel – írja a Kosár fogyasztói magazin októberi száma.

E két felmérés is bizonyítja, hogy erre az elégedetlenségre milyen hatalmas iparág épül. Se szeri, se száma a tuti biztos diétáknak, fogyasztószereknek.

Csodák nincsenek: szemránckrémek tesztje közepes eredménnyel

Fogyasztóvédelem - 2007-10-25

Tíz, a ránctalanítást kiemelten hirdető szemkörnyék ápoló krém tesztjét közli a Kosár magazin legújabb száma. Az eredmény csöppet sem nevezhető jónak, ugyanis a 10 termék közül összesen 4 került a jó, míg 6 a közepes kategóriába – ráadásul utóbbiak közül kettő csak 0,1 ponttal kerülte el az elégséges minősítést.