Hiányzó használati útmutatók, érthetetlen magyarázatok, le nem fordított idegen nyelvű tájékoztatók. Fogyasztók, akik eleve esélytelenek arra, hogy az elvárt módon járjanak el.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) számtalan panasz érkezik a használati-kezelési útmutatókkal kapcsolatban.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) tapasztalatai szerint továbbra is sok a probléma az úgynevezett betelefonálós játékokkal. A többnyire egyszerű feladványokkal és nagy nyerési eséllyel kecsegtető játékok emeltdíjas telefonjai gyakorta több ezer forintos számlát okoznak a fogyasztók számára.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közelmúltban versenyfelügyeleti eljárást folytatott az ügyben, mely az interaktív televíziós játékkészítők és -szervezők kötelezettségvállalásával zárult.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége tematikus sajtóközlemények segítségével kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét egy-egy jogterület, szerződéstípus, fogyasztók érdekeit védő szabályozására.
Utazási szerződések esetén a jogszabály előírása alapján az utazási szerződést kötelező írásba foglalni, és annak egyik példányát át kell adni az utas részére.
Reggel 6 és este 9 óra között legyen tilos minden elektronikus médiumban (tévé, rádió, internet) az „egészségtelen” (magas só-, cukor- és zsírtartalmú, illetve kalóriadús és tápanyagszegény) élelmiszerek reklámja – ezt tartalmazza többek között a Fogyasztók Világszervezete (Consumers’ International – CI) és az Elhízás Elleni Nemzetközi Akciócsoport (International Obesity Taskforce – IOTF) által kidolgozott tízpontos nemzetközi kódrendszer (a teljes szöveg"Szó szerint idézve" rovatunkban olvasható.)
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) idén immár visszatérően Fogyasztók Hetei rendezvénysorozattal ünnepli március 15-ét, a Fogyasztók Világnapját. A több mint félszáz program között lakossági fórumok, tanácsadással egybekötött áruházi kitelepülések és rendhagyó iskolai bemutatók, órák is szerepelnek.
Nyolc hatóság 2008. február 21-től 2008. március 31-ig ún. „Kikelet” akciósorozat keretében folyamatosan és szükségszerűen egyeztetett ellenőrzéseket tart. A kis- és nagykereskedelemben az aktualitásokhoz igazodva a húsvéti szezonális termékek (édesipari termékek, sonkák, húskészítmények) forgalmazási körülményeit és konkrétan a termékeket ellenőrzik a hatóságok saját feladatkörüknek megfelelően.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) több olyan bejelentés is érkezett, amely arról tanúskodik, hogy különböző Tesco áruházak továbbra is úgy hirdetnek akciós termékeket, hogy azok csak nagyon korlátozott mértékben hozzáférhetőek a fogyasztók számára, így már akár az akció első napján elfogynak.
Házi tesztünkben, 20-féle boltban kapható gyümölcsdzsemet vizsgáltunk.
Tesztünkbe igyekeztünk, minden olyan gyümölcsöt beválogatni, ami népszerű a fogyasztók körében. Így nem maradtunk meg a sárgabarack-szamóca-szilva hármasának körében, hiszen sokan a málnát szeretik, míg mások a meggyet favorizálják, megint mások pedig az áfonyára voksolnak.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) ismételten* több olyan panasz érkezett, amelyben fogyasztók arról számolnak be, megtévesztő módszerekkel próbálják őket rávenni, hogy régi telefonos előfizetésüket cseréljék újabbra.
Az OFÉ-nak a panaszosok a következőket mondták el: a „Magyar Telecom” nevében keresik meg őket telefonon, kedvezményes, vonalas telefonra szóló előfizetői ajánlattal. Fontos megjegyezni, hogy olyan fogyasztókról van szó, akik a Magyar Telekom (T-Com) vállalatnál már előfizetéssel rendelkeznek.
Elektromos férfiborotvák tesztje
Magyarországon minden tizedik férfi használ elektromos borotvát. Arra voltunk kíváncsiak, hogy akik a hab és víz nélküli használható „villanyborotvákra” esküsznek, miből választhatnak.
Mostantól magyar nyelvű tanácsadó segíti a fogyasztókat, hogy megalapozottabb döntéseket hozhassanak, ha az interneten vásárolnak.
Ha a magyarországi Európai Fogyasztói Központ (EFK) honlapján (www.efk.hu) a Vásárlási tanácsadó menüpontra kattintunk, és az előugró ablakban megjelenő mezőbe beírjuk annak az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó honlapnak a nevét, amelyre kíváncsiak vagyunk, számos olyan adatot, információt megtudhatunk az adott honlapról, melyek segítségével megalapozottabb döntést hozhatunk.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztóvédelmi hatóság szervezeteivel kötött együttműködési megállapodások eredményeként már 2 éve teszi közzé honlapján (www.feosz.hu) azokat a békéltető testületi ajánlásokat, ahol a gazdálkodó szervezetek nem tettek eleget a határozatban foglaltaknak.
Napjainkban minden tizedik nő használ szemfesték-lemosót, amely a gyártók ajánlása szerint gyorsabb és hatékonyabb a szem környékén, mint az arclemosók. A teszt egyik célja éppen annak kiderítése volt, valóban többet tudnak-e a szemfesték-lemosók, vagy a hagyományos arclemosó, esetleg a babaolaj is éppen olyan jó.
A fogyasztók már megszokták, év eleje=áremelkedések. A fogyasztók azonban kezdik megelégelni, hogy az áremeléssel egyidejűleg egyes szolgáltatások minősége nem változik. Nem értik azt sem, hogy mi miért kerül annyiba! Az ügyfélszolgálatnál több órás sor után kerülhet sorra a fogyasztó, a telefonos ügyintézőre történő várakozás alatt akár egy órányi zenei élmény részese is lehet, és a sort tovább lehetne folytatni. Falakba ütköznek, és kiszolgáltatottak.
A sonka szó hallatán van, aki előtt nyomban megjelenik a sertés combját formázó, gömbölyded, füstölt és illatos húsféleség képe. Mások, a csomagolt, szeletelt, rózsaszínű, főtt sonkákra gondolnak. Mindkét fajtát nagyító alá vettük.
A csomagolt főtt sonkák népszerűek, sokan azért veszik őket, mert egészségesnek, zsír és kalóriaszegénynek tartják. A Kosár magazin szakértői által végzett tesztelés azt mutatta, hogy ezeknek az egyáltalán nem olcsó húskészítményeknek a jelentős része víz.
A Kosár magazin decemberi számában a hordozható MP3-lejátszók széles választékából szerepel 15 típus. Köztük olyanok, amelyek ügyesek, ám nagy tudásukból fakadó méretűknél fogva a könnyű hordozhatóság, kézre állóság követelményének nem felelnek meg. A „tesztalanyok” kijelölésénél elsődleges szempont volt, hogy az adott készüléket a használója gond nélkül magánál tudja-e hordani.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tudomására jutott, hogy az Erste Bank Hungary Nyrt. (Erste Bank) hitelegyeztető levelein a fogyasztók nem tudnak kiigazodni, nem kapnak teljes körű tájékoztatást a törlesztőrészletek alakulásáról.
A hitelegyeztető levelet több esetben az éves fordulónap előtt két nappal kapják meg a fogyasztók azzal, hogy két nap múlva már a levélben megállapított összeget fogja az Erste Bank leemelni a számlájukról.
A karácsonyi ajándékok kibontása után sok esetben a kapott termék nem hibás, de számunkra mégsem megfelelő, mert nem tetszik, nem jó a mérete, vagy többet is kaptunk belőle. Mit tehetünk ilyenkor?
A kereskedőknek jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélniük. Ennek ellenére minden kereskedő eldöntheti, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint az ír RYANAIR diszkont légitársaság, egy országos magyar napilapban megjelent hirdetése jogszabálysértő, mivel alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, mert az olvasó számára elsősorban az derül ki, hogy mindössze 3 Ft-tól lehet repülőgéppel utazni a hirdetésben szereplő városokba Budapestről a karácsonyi bevásárló körútra.
A most megjelent Kosár magazinban szaloncukorteszt olvasható. A szakértőket alaposan meglepte a vizsgált cukrok szórtsága, ugyanis a tányérjukra került szemek széles méretskálán mozogtak, s a szaloncukrok felülete olykor nyúlós (almás-fahéjas), máskor repedt (brandy-narancs), megint máskor darabos (kókuszos), illetve gyöngyöző (alkoholos meggyes), sőt lyukacsos (mogyorós-karamellás) volt.