A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A közlemény szerint a vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége 12 vendéglátóipari egységet ellenőrzött, melyek közül 10-ben állapított meg szabálytalanságot, és összesen 2,28 millió forint bírságot vetett ki - tájékoztatta Bobál Pál a regionális igazgató az MTI-t.
A helyhez kötött és a mobiltelefon, valamint az internet és a műsorelosztási piacokon működő közel száz szolgáltató írásban megkötött egyedi előfizetői szerződéseinek vizsgálatakor egyetlen olyan szolgáltatót sem találtak, amelynek szerződései teljes mértékben megfeleltek volna a jogszabályi követelményeknek - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán az MTI-vel.
Szigorodó uniós szabályok a táplálkozási és egészségügyi ajánlások területén: 2007. július 1-én lépett hatályba az Európai Parlament és a Tanács azon rendelete, amely szabályozza az élelmiszerekkel kapcsolatos, tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állításokat.
Tízmillió forint értékben foglaltak le mintegy kétezer ruhadarabot és napszemüveget a vámosok a józsefvárosi piacon Budapesten - közölte Sipos Jenő, a Vám- és Pénzügyőrség szóvivője. A járőrök a hétfői ellenőrzésen egy konténerben összesen 1.300 darab különféle márkájú terméket találtak, melyek a vásárló megtévesztésére alkalmas hamisítványok.
Az összkifogásolási arány kimondottan aggályos (70 %-os), a legmagasabb 76 %-os az éttermekben, illetve 73 %-os arányban a büfékben, míg a legalacsonyabb 57 %-os az italboltokban volt. Ez az eredménye annak, hogy 2007. első félévében a fogyasztóvédelmi felügyelők régiós szinten folyamatos ellenőrzés sorozatokat tartottak a vendéglátás területén, szükség szerint a társhatóságok bevonásával.
Egy kiváló mosógép jól mos és centrifugál, könnyű a használata, takarékosan bánik a vízzel és az elektromos árammal, és nem utolsó sorban éveken át megbízhatóan működik. A Kosár fogyasztói magazin tesztjében ezt a bizonyos gépet kereste, de sajnos ilyet nem talált.
A Fővárosi Vízművek Zrt. 2006. szeptember 1-től új számlázási rendszert vezetett be a mellékmérővel rendelkező fogyasztók számára. Ennek keretében megkereste a társasházakat, hogy a lakásokban lévő mellékvízmérők hitelesítését végeztessék el, különben a társasháztól fogja követelni ezen lakások vízdíját is, és a társasház majd szedje be a lakóktól ahogy tudja.
Ötmillió forintra bírságolta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa - közölte a GVH az MTI-vel kedden.A közlemény szerint a tanács 2007 június 17-i tárgyalásán megállapította, hogy a Lidl 2006. november 16. és 22. között tartott "3-at kap, 2-t fizet" akciója során megtévesztette a fogyasztókat.
Stracciatella, Eszterházy-szelet, Zserbó – csak néhány ízelítő a Kosár reklámmentes fogyasztói magazin által vizsgált különleges fagylaltköltemények közül. A szigorú szemű (és ízlésű) tesztelőcsapat által értékelt 18 dobozos jégkrém közül 4 kiváló, 11 jó, 3 viszont csak elégséges minősítést kapott.
Az élelmiszerellenőrző hatóságok a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal koordinálásával felkészültek az élelmiszerek fokozott ellenőrzésére a nyári időszakban. Vizsgálják a kiemelten látogatott vendéglátóhelyeket és kereskedelmi egységeket, szállodákat, éttermeket, büféket, piacokat, vásárcsarnokokat, valamint a nagy élelmiszer-áruházakat.
Néhány részlet egy kínai fogamzásgátló tabletta magyar nyelvű tájékoztatójából. A tabletta szerencsére nem kapható Magyarországon, mert megbukott a törzskönyveztetési eljárás során. Vajon miért?
Fogyasztóvédelmi szakpolitikusként kiemelt feladatomnak tartom a fiatalok védelmét a dohányzástól. A fogyasztóvédelem feladata ebben az esetben - akár az egészségtelen ételeknél - épp a fogyasztástól való védelem.
Nagy öröm számomra, hogy 2007. május 21-én elfogadta az Országgyűlés az általam március 26-án benyújtott törvénymódosítást, amelyet a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorítása érdekében tettem.
Még a legjobb éjszakai krémek is csak ideiglenesen és legfeljebb századmilliméterekkel csökkentik a ráncok mélységét, emellett az olcsó saját márkás termékek sokkal jobbnak bizonyultak a szigorú teszten, mint drága, reklámokból jól ismert társaik – derül ki a Kosár reklámmentes fogyasztói magazin legújabb számából.
Az Észak-alföldi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége és a hozzá tartozó Jász-Nagykun-Szolnok, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kirendeltségek 2007. I. negyedévében országos témavizsgálat keretében „Ruházati termékek címkézésének ellenőrzése” címen végzett ellenőrzéseket a régióban.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek az elmúlt években többször jelezték a Malév Zrt.-vel szemben felmerült árképzéssel, reklámozással kapcsolatos kifogásaikat, több közérdekű keresetet indítottak ezek kapcsán. A Fővárosi Bíróság 2005-ben jogerős ítéletében meg is állapította, hogy a Malév Zrt. által 2004.február 1-től alkalmazott „jegykiállítási díj” fizetésére vonatkozó szerződési feltétel tisztességtelen feltétel, amely valamennyi szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelen.