A Fővárosi Bíróság június 23-i jogerős ítéletével jóváhagyta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak (NFH) azt a Füstirtók Egyesület és Szécsi László kérelmére indult eljárásban hozott határozatát, amely 100 millió forintos fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta - tömeges jogellenes promóciók miatt - a cigaretta promóciókat bonyolító HPS hosztesz céget.
Leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. Ezek az utolsó Albert és Pilóta-kekszek, továbbá vaníliás karikák, amelyek a győri üzem gyártósorain készülnek. Szombaton a délutános műszak távozásával Győrben megszűnik a patinás, kontinens szerte jól ismert termékek előállítása. Közel száz dolgozó kénytelen új munkát keresni.
Több tucat panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Penny Market születésnapi leárazása kapcsán. A bombaáras termékek az akció kezdete után pillanatok alatt elfogytak, a vásárlók pedig egymást taposták az élelmiszerért. Folyamatosan érkeznek a panaszok az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Penny Market „13. születésnapjára” meghirdetett akciójával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz, és a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz.
A tesztelt 20 gyerekülésből 1 kiváló (RÖMER Baby Safe Plus, kiegészítő talppal), 1 viszont elégtelen (Renolux 360°, biztonsági övvel) minősítést kapott a Kosár magazin júniusi számában megjelent nemzetközi teszten.
Évente 60 ezer gyermek sérül meg Európa szerte autóbalesetben, köszönhetően annak, hogy már 50 km/órás ütközésnél egytonnás „lövedékké” változik egy 25 kg-os gyermek. A gyerekülések életet menthetnek, ám a minőség és a rendeltetésszerű használat itt is kritikus pont – olvasható a reklámmentes Kosár magazinban.
Folyamatosan érkeznek a panaszok az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Penny Market „13. születésnapjára” meghirdetett akciójával kapcsolatban. Az egyes helyszíneken kialakult áldatlan állapotok mellett a fogyasztók elsősorban azt kifogásolják, hogy a meghirdetett akciós termékek az akció ideje alatt (bizonyos esetekben már az akció kezdetén vagy az után néhány perccel) nem voltak kaphatóak. A panaszosok többsége arra is kitér, hogy az üzletláncnak ez már nem az első ilyen akciója.
Oktatási programok indítását is tervezik annak az együttműködési megállapodásnak a keretei között, melyet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Magyar Márkaszövetség írt alá május 25-én. A két érdekvédelmi szervezet kiemelt célja, hogy 2010 a fiatalok éve legyen a civil fogyasztóvédelemben, a tudatosabb fogyasztói magatartás ösztönzésével is ellensúlyozva a gazdasági válság kedvezőtlen hatásait.
A K & H Biztosítónak törölnie kell szerződési feltételeiből azt a tiszteségtelennek ítélt kikötést, hogy a betörések károsultjainak rendőrségi nyomozást megszüntető határozatot vagy jogerős bírósági ítéletet kell beszereznie ahhoz, hogy fizessen a biztosító. Ez a feltétel évekig is meghosszabított egy-egy kárrendezési eljárást. A jogerős bírósági döntés precedens értékű, így más biztosítók önként törölhetik hasonló passzusaikat.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (Felügyelet) határozatában felszólította K&H Bank Zrt-t az ügyféltájékoztatásra vonatkozó jogszabályok betartására, s 10 millió forint bírságot rótt ki a hitelintézetre. A tőkepiaci törvény alapján kiszabható maximális bírság indoka, többek között, hogy a felügyeleti vizsgálat a banknál több olyan, összefüggő hiányosságot tárt fel, amelyek nagyszámú befektető részére téves következtetések levonására adhattak lehetőséget a szerződéskötéskor, illetve a futamidő alatt.
Ha a járatok törléséről nem tájékoztatják időben az utasokat, és nem tudják megfelelően indokolni a járat törlését, az uniós jogszabályok kimondják, hogy kártérítésként kötelesek a lehető leggyorsabb utaztatást biztosítani az ügyfeleknek.
Az elmúlt hetekben számos hírt hallottunk a légijáratok technikai okok miatt történő késéséről, amelyek következtében több járat utasai több órát várakoztak, egy párizsi gép utasai pedig csak két nappal később jöhettek haza.
Megegyezés született a két fél között: a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szünetelteti az E.ON ellen indított pert, mivel a szolgáltató a kötbérfizetési kötelezettségnél nagyobb kedvezményt fizet a fogyasztóknak.
A FEOSZ még februárban indított pert kötbérfizetési kötelezettség nem teljesítése miatt.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) tanulmánya szerint nem volt rendkívüli időjárás a januári áramkimaradás időszaka alatt. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint így az E.ON Áramszolgáltató Zrt. a fogyasztóknak megtévesztő tájékoztatást adott, és nem az Üzletszabályzatának megfelelően járt el az üzemzavarok elhárítása során.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) 2008-ban jóval több panaszt és információkérést kezelt, mint az előző évben. A 203 panasz és 270 információkérés tárgya legtöbbször a légi közlekedéssel kapcsolatos jogokat és az online kereskedelmet érintette.
Míg 2007-ben az EFK mindössze 140 panaszt regisztrált és 90 esetben adott információt a fogyasztóknak, addig 2008-ban 203 panasz ügyében járt el és 270-szer adott tájékoztatást – mondta el Dr. Morvay György, az EFK igazgatója a szervezet 2008-as működéséről szóló beszámolójában.Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. Az elmúlt évben 60 ezer panasz érkezett és a nemzeti hatóságok több mint 2 300 esetben indítottak vizsgálatot.
„Csak Önnek, csak ma” – az ilyen reklámszövegek nem csak bosszantóak, de ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvével, amely egy éve hatályos a tagállamokban.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (a továbbiakban: FEOSZ) a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz fordult az Állami Autópálya Kezelő Zrt. fogyasztókat sértő gyakorlata miatt.
A 4 napos autópálya matrica a vásárló által megjelölt kezdő napra és további három napra (összesen négy egymást követő napra) szóló matrica.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) értetlenül áll az előtt, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) a hatályos jogszabályok ellenére, és egy nemrégiben született ombudsmani állásfoglalást is semmibe véve, pótdíjfizetési követeléseit saját döntése alapján – a jogszabályban meghatározott egy éven túl – továbbra is öt évre kiterjesztve érvényesíti, ráadásul az eljárási költségekkel és kamatokkal jelentősen megnövelve.
A szolgáltató magatartása elfogadhatatlan a fogyasztók részére! Akkor, amikor néhány napi fogyasztói fizetési késedelem esetén akár egy-két forint kamatot is automatikusan érvényesít a szolgáltató a következő havi számlában, hogyan teheti meg, hogy rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik és nem tesz eleget fizetési kötelezettségének? Csak úgy, hogy erőfölényével él vissza a kiszolgáltatott fogyasztóval szemben.
Tél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet. Több tízezer háztartást érintett a kedden este kezdődött havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani. A vezetékekre tapadó hó miatt elszakadtak a vezetékek, és a hó súlya miatt kidőlt fák is jelentős kárt okoztak a hálózatban. Mindez anyagilag kárt okozott számos háztartásban, de ki téríti ezt meg?
Nemcsak a pénzügyi vagy telekommunikációs szolgáltatásoknál érdemes figyelni a részletekre, és végigolvasni a szerződési feltételeket, valamint megismerni az egyedi szerződés részét képező általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) az utóbbi időben több panasz is érkezett.
Három kiskereskedelmi láncra összesen 14 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig nem tartotta be korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit.