Fogyasztóvédelem

Eredmények megjelenítése 641-től 660-ig 956 találatból.

Az ombudsman és a biztosítótársaságok vitája az ügyfelek értesítésének módjáról

Fogyasztóvédelem - 2011-06-10
Három kivételével valamennyi biztosítótársaság szerint rendben van az, hogy a díjfizetésre felszólító leveleket, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződését megszüntető értesítéseket a megbízott nyomdák készítik, borítékolják és juttatják el a postának. Az ombudsman nem fogadta el a magyarázatot.

Eldobott blokk – jöhet az idegeskedés

Fogyasztóvédelem - 2011-05-26

Egy, az interneten terjesztett lánclevél szerint hipermarketben történő vásárlást követően a vevő a pénztári blokkot nem vette magához, hanem azt otthagyta a pénztár környékén. Amikor azonban a bevásárlókocsival az autójához ért, utána futott egy ember, azt állítva, hogy ellopta az általa vásárolt árut. 

Nagyobb védelem a buszon utazóknak

Fogyasztóvédelem - 2011-05-24

Magasabb szintű védelemben részesülnek a buszon utazók, kiemelt jogok a fogyatékossággal élőknek, széles körű tájékoztatási kötelezettség, a járattörlés és késés következményeinek pontos meghatározása: többek között ezek azok a leglényegesebb szempontok, amelyeket az Európai Unióban 2013-tól alkalmazni kell az autóbusz-járatokra és utasaikra vonatkozóan.

Egyetértés a fogyasztói csoportok tevékenységének jogi szabályozásáról

Fogyasztóvédelem - 2011-05-18

A fogyasztói csoportokat valós társadalmi igény hozta létre. Elsősorban azok a fogyasztók igyekeztek élni ezzel a lehetőséggel, akik más módon nem tudtak hitelhez jutni. A gyakorta megtévesztő reklámok hatására hitelnek gondolva a meghirdetett lehetőséget, anyagi gondjaikra jó néhányan a fogyasztói csoportoknál kerestek megoldást.

Nem volt ingyenes az ígért út - Bírságolt a GVH

Fogyasztóvédelem - 2011-05-16

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt nyolcmillió forintra büntette a Beck Reisen Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás tavaly a fogyasztóknak egyiptomi, nílusi hajóutakról, illetve az éves Beck utazási klubtagságra vonatkozó nyereményekről adott megtévesztő tájékoztatásokat.

„Pénzügyi gondja van? Megoldjuk!” – átverések, csalások, kiszolgáltatott fogyasztók

Fogyasztóvédelem - 2011-05-11

„Pénzügyi gondja van? Megoldjuk!” „4.000.000 Ft havi fix 11.111 Ft-tól” „Akár bárlistásoknak is!” „Akár nyugdíjasoknak is!”. Se szeri, se száma az elsősorban ingyenes lapokban megjelenő olyan hirdetéseknek, melyek ilyen szlogenekkel csábítják a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat, köztük nyugdíjasokat és BAR-listásokat is. De a csodás megoldások helyett csak hatalmas csalódást és újabb pénzügyi gondokat hoz a vásárlói csoportba való belépés a fogyasztóknak.

Országos áruházlánc debreceni üzletében csapott le hamis ruhákra a NAV

Fogyasztóvédelem - 2011-04-22

Több mint 36 millió forint értékű hamisított ruhát foglaltak le a pénzügyőrök az elmúlt napokban.

Debrecenben egy országos hálózattal rendelkező áruházlánc üzletében folytatott ellenőrzés során, az áruház készletének felmérése közben előkerült több mint 1500 olyan póló, sapka, pulóver, nadrág, amelyek hamis márkajelzéssel (Nike, CAT, Calvin Klein) voltak ellátva.

Újabb eredmény a fogyasztó kvédelmében

Fogyasztóvédelem - 2011-04-20

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2004-től folyamatosan, próbavásárlásokkal vizsgálja az érintett területet, ezen belül az előzetes tájékoztatási kötelezettséget, a szerződés tartalmára és teljesítésére vonatkozó követelmények teljesülését.

A mikrochipek mindent tudnak rólunk

Fogyasztóvédelem - 2011-04-13

A mikrochipeket gyártó ipar önkéntesen vállal további intézkedéseket a fogyasztók személyiségi jogainak megvédésére – jelentették be Brüsszelben.

A bank- és egyéb kártyákban, termékekben, sőt állatokban és emberekben is elhelyezett chipek forradalmasítják az azonosítást – egyúttal veszélyt jelenthetnek tulajdonosára is, hiszen akarata ellenére megállapíthatják tartózkodási helyét, figyelhetik mozgását.

A METRÓ-ban is rossz a méz?

Fogyasztóvédelem - 2011-02-15

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter két hónapja rendelt el országos mézellenőrzést. Az MgSzH szakemberei azóta folyamatosan vizsgálatokat tartanak a mézcsomagolóknál és a mézforgalmazóknál.

 A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal munkatársai legutóbb egy szegedi méhész, Szepesi Ferenc három termékében mutattak ki kiemelkedően magas értékben meg nem engedett állatgyógyászati szermaradványt.

Az internetes románc veszélyei

Fogyasztóvédelem - 2011-02-11

Az internetes románcokhoz kapcsolódó csalások egyre nagyobb számú fogyasztót érintenek, hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület. Még ha tűrhetetlennek érzi is a magányt, akkor is óvakodjon az internetes „párkereső” kalandoroktól, mert nemcsak a szívét törhetik össze, hanem a pénztárcáját is alaposan megkopaszthatják.

A Centrum Parkolási Rendszer Kft. (Centrum) továbbra is ragaszkodik a jogellenesen kijelölt akár több ezer parkolóhelyének illegális hasznosításához

Fogyasztóvédelem - 2011-02-07

A főváros területén több ezer olyan parkoló működik a járdákon, amelyet a Centrum önkényesen, a KRESZ tételes tiltása ellenére üzemeltet. Bár a Fővárosi Bíróság egy januári jogerős ítéletében arra kötelezte a Centrumot, hogy fizesse vissza a jogalap nélkül megszerzett parkolási díjat és pótdíjat, a társaság tovább folytatja a tömeges jogsértést.

Visszajár a pénz a meghiúsuló egyiptomi utazásokért

Fogyasztóvédelem - 2011-02-04

Az utazásra nem javasolt országok és térségek kategóriájába sorolta be Egyiptomot a Külügyminisztérium január 31-én. Mint az ismeretes, a kormányellenes tűntetések eredményeképpen a biztonsági helyzet jelentős mértékben romlott az arab országban, ezért az odautazás nem ajánlott.

Megtévesztő KGFB-díj - 400 ezres bírság a Groupamának

Fogyasztóvédelem - 2011-01-29

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 400 ezer forint bírsággal sújtotta a Groupama Garancia Biztosító Zrt.-t, mert az a biztosítóváltás időszakában megtévesztette ügyfelét a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (KGFB) éves díját illetően. A biztosító az ügyfél panaszának kezelésével kapcsolatban is jogsértést követett el, amelyért további 100 ezer forint bírságot kapott.

A károk  felére sem elég az Aeroviva vagyoni biztosítéka

Fogyasztóvédelem - 2011-01-25

Végleges számokat még mindig nem tudni, de már most látszik, hogy kevés lesz a tavaly év végén csődbe ment Aeroviva közel félmillárdos vagyoni biztosítéka. A cég csődje ügyében rendőrségi eljárást is folytatnak.

Eddig 1008 kárbejelentés érkezett a vagyoni biztosítékot kezelő QBE-Atlasz Biztosítóhoz. Ez összesen 2389 utast érint - közölte a Turizmus Online-nal Horváth Péter a biztosító értekesítési igazgatója.

Egyforma jogokat a fogyasztóknak a neten és a boltban

Fogyasztóvédelem - 2011-01-22

Paolo Martinello, az Európai Unió civil fogyasztóvédelmi szervezetének (BEUC) elnöke és Morvay György, az Országos Fogyasztóvédelmi Szervezet (OFE) elnöke átadta a BEUC uniós fogyasztóvédelmi javaslatcsomagját Cséfalvay Zoltán államtitkárnak.

 A legújabb uniós szintű fejlemények az OFE szerint kiábrándítóak.

 Fogyasztóvédelmi fehér és feketelisták

Fogyasztóvédelem - 2011-01-21

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hamarosan útnak indítja "fehér listáját", amelyen a fogyasztóvédelmi szempontból hibátlanul teljesítő cégek szerepelhetnek. A Világgazdaság Online utánajárt annak, pontosan mit lehet tudni a kezdeményezésről, egyúttal áttekintést ad hazai piacon fellelhető, fogyasztóvédelmi szempontból hasznos listákról.

Tisztességtelen tagtoborzás az Allianz nyugdíjpénztárnak

Fogyasztóvédelem - 2011-01-17

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete kérelemre indult fogyasztóvédelmi eljárása során Tápainé Palotás Zitát, az Allianz Hungária Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár egykori tagszervezőjét 500 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte. A tagszervező alkalmi munkát hirdetett fiatalok számára, ám azzal párhuzamosan megfelelő tájékoztatás nélkül léptette be őket a magánnyugdíjpénztárba is.

Se szervezet, se szabály – az ombudsman a parkolási társaságokról, a panaszkezelésről és a jogbiztonságról

Fogyasztóvédelem - 2011-01-07

Nincs olyan szervezet, amely kivizsgálná a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos panaszokat. Jogszabály sem létezik, amely az ilyen  panaszok kivizsgálásának rendjét meghatározná. Van viszont megemelt pótdíj, mert a levélben benyújtott panasz feldolgozásának idejét is beleszámítják a fizetés késedelmébe.

Túl olcsó tejért 7,6 milliós büntetés

Fogyasztóvédelem - 2011-01-06
A Tesco-Global Áruházak Zrt.-t 7,6 millió forint bírsággal sújtotta a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal. Az indoklás szerint a társaság a beszerzési ár alatt értékesített kétféle tartós importtejet.