A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége korábban sajtóközleményben hívta fel a figyelmet a Telenor Magyarország Zrt. tisztességtelen gyakorlatára, mivel az a jogszabály alapján, online rendelés esetén a fogyasztóknak járó 5 napos elállási jogot a saját maga akciójaként tünteti fel. Kiadott közleményében a Telenor kitart amellett, hogy ez saját akciója és a jogszabály erre az esetre nem vonatkozik – teszi mindezt tévesen.
A Heves Megyei Kormányhivatal Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hatósága eljárást indított a csányi székhelyű AQUE-PET Kft. ellen, mivel megállapították, hogy a cég által előállított kétliteres Saguaro Pannon-Aqua szénsavmentes ásványvíz, illetve a szintén kétliteres S-Budget szénsavas ásványvíz coliform baktériummal szennyezett. Az érintett vizeket kivonják a forgalomból - közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).
A nemzeti hatóságok által megvizsgált 562 fogyasztói hitelt kínáló honlap csupán 30 százaléka felelt meg az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak - közölte a Gazdasági Versenyhivatal honlapján.
Az EU 27 tagállamán túl Norvégia és Izland is részese volt a vizsgálatnak. Egyedül Szlovéniában nem volt egyetlen megvizsgálható honlap sem.
A fogyasztóvédők 87 ellenőrzésből 63 esetben állapították meg, hogy az árubemutatót szervezők nem a jogszabályoknak megfelelően végezték kereskedelmi tevékenységüket.
A fogyasztóvédők 2011. szeptember 5. és október 28. vizsgálták az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közérdekű keresetet indított három ingatlanos honlap közös üzemeltetői ellen, mivel szerződéses feltételeik tisztességtelenek voltak - közölte a GVH szerdán az MTI-vel.
A honlapok azzal vonzották az ingatlanos hirdetőket, hogy bizonyos ideig ingyenesen közlik a hirdetéseket, illetve bármelyik honlapra is adták fel azokat, megjelennek valamennyin.
Közeledik a Karácsony, a fogyasztók rendszerint ilyenkor kiköltekeznek, sokszor akár hitelbe is verve magukat. A szerződéskötések alkalmával a leggyakoribb az áruhitel igénylése, amelynek során az áruházban kitelepült hitelközvetítőnél a vásárláskor kötik meg a hitelszerződést. Ez általában gyors és egyszerű folyamat, azonban számos buktatót rejt a fogyasztók számára.
Nem ellentétes az európai uniós jogszabályokkal az, ha az eladók vagy szolgáltatók és a fogyasztók között kötött szerződések alkalmazásakor figyelmen kívül hagyják azokat a feltételeket, amelyeket bírósági eljárás során tisztességtelennek találnak és semmisnek minősítenek.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) elindította a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár kezdeményezését, amelynek célja azon - elsősorban Magyarországon előállított és forgalmazott - minőségi termékek összegyűjtése és ajánlása, amelyek a fogyasztók értékelése alapján minőségben és ár-érték arányban kiemelkednek.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és megyei kormányhivatalok hétfőn kezdik meg ünnepek előtti ellenőrzéseiket a kereskedelemben, amelynek célja a biztonságos karácsonyi vásárlások feltételeinek megteremtése.
A közlemény szerint a hatóság laboratóriumban vizsgálja a többi között a karácsonyi fényfüzérek biztonságosságát, s az üzletekben és a piacokon is végez ellenőrzéseket a veszélyes termékek kiszűrésére.
Öt kereskedelmi láncot összesen 345 millió forintra büntetett meg a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MgSzH) a beszállítókkal szemben tanúsított tisztességtelen forgalmazói magatartás miatt. Az Auchant, a Tescót, az Aldit, a Reált és a Rossmannt a hatóság termékpálya-felügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
– Lejárt szavatosságú bébiételeket találtak az érdi Tesco áruházban tartott próbavásárlásuk során a Pest Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének ellenőrei, a bírság kiszabása folyamatban van – közölte a kormányhivatal kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.
- A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnökének rendelete az elektronikus hírközlési előfizetői szerződéseket szabályozza. A rendelet több garanciális elemet tartalmaz az előfizetői és felhasználói jogok védelmében. Ilyen elem például, hogy 2011. december 1. után a szolgáltatók automatikusan nem, csak az előfizetők kifejezett kérésére aktiválhatnak internet-hozzáférést.
Közös szabályok üzleten kívül kötött és távollévők között kötött szerződésekre, 14 napos elállási lehetőség és visszafizetési kötelezettség, széleskörű tájékoztatási kötelezettség a kereskedők részéről és a fogyasztók hatékonyabb védelme. Többek között ezen szabályok azok, amelyek az új, Európai Uniós irányelv tartalmát adják, és melyek 2013-tól kezdve mindegyik uniós tagállamban alkalmazandóak lesznek.
Több tízezer embert tart izgalomban évek óta az a trükkös ingyenes -nek mondott hirdetési lehetőség, amely végén esetleg –a hirdetőfelületek tulajdonosai által egy off sore cégnek eladott- százezres követelés állhat. A trükk cáfolhatatlan: a panaszosok tucatjainak egybehangzó állításával egyezően az adatvédelmi biztos is megállapította, hogy a 30 napos ingyenesnek mondott hirdetést nem lehet inaktíválni.
Továbbra is gondot okoz, hogy a fiatalkorúakat kiszolgálják alkohollal és dohánytermékekkel a szórakozóhelyeken - tárták fel a fogyasztóvédelem nyári ellenőrzései, amelyek megállapításairól Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter tájékoztatta az írásbeli kérdéssel hozzá fordult szocialista Simon Gábort.
A betelefonálós televíziós műsorok tiltott szerencsejátékot szerveztek, amikor emelt díjas telefonhívás vagy sms révén játékokat tartottak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal 23 szervezetet bírságolt meg összesen 27 millió forint összeggel. A szerencsejáték szervezéséről szóló törvény értelmében szerencsejáték minden olyan játék, amelyben a játékos tétfizetés ellenében, meghatározott feltételekkel nyereményre válik jogosulttá akkor, ha a nyerés vagy vesztés kizárólag, vagy túlnyomórészt a véletlentől függ.
Ötszázezer forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Vitaking Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t, amely gyógyhatást, betegséget megelőző hatást tulajdonított egyes, általa forgalmazott étrend-kiegészítőknek, illetve valótlan adatokat közölt azok összetételéről.
A Gazdasági Versenyhivatal együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani, így a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.
A nem egységes, a fogyasztók érdekeit nem minden tekintetben figyelembe vevő intézményi gyakorlat miatt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) elnöke vezetői körlevélben foglalta össze a bankkártya-szolgáltatók számára, hogy a váratlan helyzetekben mit vár el tőlük.