A 130 ezer négyzetméteres Fórum Debrecen utolsó előtti ütemeként elkészült a három szinten 120 üzletnek otthont adó bevásárlóközpont és a hozzá tartozó föld alatti parkolóház. A 25 milliárd forint értékű beruházáshoz szükséges forrás 35 százalékát önerőként a beruházó, a Dexium Kft. két cége teremtette elő, a többit bankok finanszírozták.
A város fasorainak jelentős részét ostorfák és japánakácok alkotják. Az óvárosi fasorok telepítését az 1930-as években Pohl Ferencnek, Debrecen város akkori főkertészének irányításával végezték. Sajnos a szűk óvárosi utcákat ezek a fák kinőtték (hiszen lombozatuk és gyökérzetük térigénye nagy), a tetőket és az ingatlanok homlokzatát érintették.
A MODEM Modern Debreceni Művészeti Közhasznú Társaság kiadásainak finanszírozhatósága érdekében szükségessé vált a MODEM Kht. hitelfelvétele. Tekintettel arra, hogy a folyószámlát vezető bankkal történt egyeztetés alapján a hitelfelvételt önkormányzati kezességvállaláshoz köti a bank, szükséges a kezességvállalás Közgyűlés elé történő terjesztése. Tekintettel a megindított hitelfelvételi eljárásra, valamint a lejárt szállítói követelésekre indokolt, hogy a Közgyűlés sürgősséggel tárgyalja az előterjesztést.
A több mint száz éves TEVA – a világ vezető innovatív generikus gyógyszergyártó vállalkozása – csaknem ötven országban 25.000 embernek ad munkát. Magyarországon a 1993-ban kezdte meg működését a cég által gyártott gyógyszereket forgalmazó TEVA Pharma Kft. megalapításával. 1995-ben privatizálta a debreceni Biogal gyógyszergyárat, amely mára a TEVA európai gyártási bázisává fejlődött, a hatóanyaggyártás terén pedig az egyik legjelentősebb a TEVA-csoporton belül.
Titoktartási nyilatkozatot íratnak alá a debreceni Közgyűlés tagjaival, akik tájékozódni akarnak a Debrecen Airport és a repülőtér ingatlanainak eladásának részleteiről.
Az SZDSZ követeli a szerződések nyilvánosságát. Megdöbbentő a titkolózás, és megdöbbentő az is, hogy a Fideszes városvezetés nem mer kiállni a város lakossága elé ezzel a szerződéscsomaggal.
Kósa Lajos 10 esztendeje Debrecen polgármestere. Ebben a tíz évben sikeresen felszámolta Debrecenben a demokrácia alapjait, a partvonalon kívülre szorította az ellenzéket. Ahol az ellenzék demokratikus ellenőrzési lehetőségét megszüntetik, ott sérül a közösség érdeke.
Ma Debrecen lakói nem kaphatnak valós képet városuk helyzetéről.
A 2006-ban alapított Debrecen Város Borsos József Nívódíja elnevezésű elismerés azoknak adományozható, akik Debrecen építészeti arculatát befolyásoló, igényes és gazdaságosan megépített, magas színvonalú, értéknövelő módon megvalósult új, illetve rehabilitált lakó- és középületek, ipari épületek létrehozásában közreműködtek építész tervezőként, kivitelezőként vagy építtetőként, és ezáltal elősegítették városunk építészeti, kulturális környezetének fejlődését.
Debrecen Megyei Jogú Város Képviselőtestülete – hagyományaink szerint – október 23-a alkalmából városunk azon polgárait köszönti, akik kimagasló értékeket hoztak létre a tudomány, a művészet, környezetvédelem és az idegenforgalom, az egészségügy, a szociális tevékenység, a sport, valamint az építészet területén.
Szomorúan és szégyenkezve vettük tudomásul, hogy Debrecen polgármestere immáron sokadszor nem progresszív, építő javaslatokkal, nem konszenzuskereső, nemzetépítő politikával kerül a média figyelmének középpontjába, hanem konfrontatív, minden stílust, és politikai érzéket nélkülöző minősíthetetlen „beszólásaival” szerez magának olcsó népszerűséget.
Október 23-án is nyitva lesz Debrecen belvárosában a Modem, ahol számos kiállítás kapcsolódik a sztálinizmus magyarországi éveihez. A Szocreál című tárlat a korai ötvenes évek kurzusművészetét jeleníti meg, a Hétköznapi kommunizmus című fotó-, plakát- és filmválogatás pedig azt mutatja be, hogy miképpen vált a mindennapok részéve a kommunista propaganda.
Idézünk az önkormányzat egyik bizottsága elé került előterjesztésből: „a bekövetkezett globális pénzpiaci-válság kapcsán mind a vállalkozások, mint az önkormányzatok finanszírozási kilátásai romlottak.”
Sokfelől halljuk ma ezt, s az önkormányzat szakemberei is így ítélték meg. Van-e tennivalója ilyen helyzetben a város irányítóinak, és meg tudják-e tenni a szükséges és indokolt lépéseket?
Elkészült az új járda a Veres Péter u. páratlan oldalán, melyet szeptember közepén kezdett építtetni a város önkormányzata. A beruházás keretében 624 m hosszú járda épült meg, amely a gyalogosok védelme érdekében elhelyezett oszlopokkal együtt 2,9 millió forintba került.
2008 tavaszán indult és októberig tartott a debreceni nemzetközi repülőtéren a nyári charterszezon. Idén 14 járat indult 10 desztinációba Debrecenből. 11légitársaság vitte az utasokat a tengerparti üdülőhelyekre, melyek közül alegnépszerűbb idén a "török Riviéra" volt. A dobogóra még Monastir, illetve Görögország állhatnak fel.
Az ADÓ-ÓRÁK rendezvénysorozat keretében ismét közös tájékoztatót tart az Észak-alföldi Regionális Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság és az APEH Észak-alföldi Regionális Igazgatóság, melyre minden érdeklődőt várunk.
A Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat tulajdonát képező, a debreceni ingatlan-nyilvántartásban 22323 hrsz-on szereplő, a valóságban Debrecen, Nagyerdei park 6. sz. alatt lévő, 3694 m2 teleknagyságú, „Szabadtéri Színpad” megnevezésű ingatlan 2005. decemberében történt értékesítésénél DMJV Önkormányzata az 534/2005. (XII. 12.) PM polgármesteri határozat alapján élt az elővásárlási jogával.
A DEOEC és a Kenézy Kórház vezetősége megegyezett abban, hogy olyan szakmai együttműködéseket kötnek, amelyek javítják a betegellátást és mindkét intézmény számára szakmai és gazdasági előnyökkel járnak. Az első ilyen típusú megállapodás a traumatológia és a gyerekellátás területén született meg.
Debrecenben a jelenleg hatályos távhőszolgáltatási díjak 2008. július 1-vel kerültek bevezetésre. A hőforrást működtető E.ON Energiatermelő Kft. a lakossági felhasználású hőenergia ára tekintetében, 2008. október 1-től, 9,46 %-os emelést jelentett be.
A helyi, autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítás- közszolgáltatás ellátására vonatkozóan kiírt nyilvános pályázatra benyújtott ajánlatok értékelésekor a bíráló bizottság azt javasolja: nyilvánítsa érvénytelennek a közgyűlés a Hajdú Volán pályázatát.
Ha a testület elfogadja az előterjesztést egy cég marad: a Cívisbusz Konzorcium nevében pályázó DKV Debreceni Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság.