Pénteken volt a döntője a Közép-európai Brókerképző Alapítvány és az Equilor Befektetési Zrt. által szervezett közel három hónapos versenynek, melyen középiskolások mérték össze a tudásukat. A győztes érdi diák a végső megmérettetésen szoros küzdelem mellett nyert, miután több összetett feladatot kellett megoldania.
Miután számos önkormányzat kereste fel az elmúlt időszakban a gyülekezeteket, egyházmegyéket iskolák átvétele céljából, arra kéri azokat a Magyarországi Református Egyház, hogy ne vegyenek át oktatási, illetve szociális intézményeket. A moratóriumról február 23-án határozott az egyházi zsinat - írja a boon.hu. Tavaly nyáron fogadta el azt a javaslatot az Országgyűlés, mely szerint immár diszkrimináció nélkül vehetnének át iskolákat az egyházak.
Likviditási gondokat okozhatnak a vidéki főiskolákon a kormányzat által elrendelt zárolások - mondta el Kis Papp László, a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Elmondta: a kormányzati 250 milliárdos zárolásból a Nemzeti Erőforrás Minisztériumot 39 milliárd, azon belül a felsőoktatási intézményeket 13 milliárd érinti - olvasható az MTI híre alapján a hvg.hu-n.
Az oktatási államtitkárság által az érintett szervezeteknek február 14-én kiküldött új közoktatási törvénykoncepció legújabb változata ugyan nem változtatott a tervezet lényegi elemein, viszont éves szinten 325,9 milliárd forint többletet igényelne az új munkaszervezés bevezetése miatt - olvasható az fn.hu-n.
A TTK oktatói vezetik a népszerűségi listát, de az ÁJK is a legjobbak között van a MarkMyProfessor.com oldal által készített rangsorban.
Az eredmény több mint harmincezer, felsőoktatásban tanuló diák értékelése alapján született meg.A MarkMyProfessor.com weboldal már közel egy éve egy teljesen újfajta értékelési lehetőséget teremt a magyarországi diákság számára, akik az oldal segítségével tájékozódhatnak a felsőoktatási intézmények oktatóinak felkészültségéről, segítőkészségéről és előadásmódjáról.A Gazdasági- és Vállalkozáskutató Intézet 2010. évi felmérése alapján kiderült, hogy a hazai gazdasági egyetemek többsége nem használja ki az internet adta lehetőségeket a hallgatók tájékoztatása során. A 2006-ban mért adatokhoz képest fejlődés tapasztalható ugyan, de Magyarország még mindig lemaradásban van a nyugati országokhoz képest. A Stanfordon gazdasági karán száz oktatóból hatvan, a vizsgált hazai intézmények esetében azonban csak egy fő tett eleget a vizsgálat kritériumainak - olvasható a Világgazdaságban.
Az új közoktatási törvény megalkotása előtti utolsó módosítás értelmében hatályon kívül helyezik a tanítási időrendre vonatkozó jogszabályt, mely szerint 2006 óta kéthavi keretben kell megszervezni a pedagógusok munkáját. Következésképp az intézmények megszabadulnak az adminisztrációs tehertől, a pedagógusok pedig hamarabb juthatnak hozzá a pénzükhöz.
A tavalyi évhez hasonló nehézségi fokú és típusú magyar, illetve matematika feladatokat kellett megoldania annak az 57 ezer nyolcadikos diáknak, aki január 22-én írta meg a középiskolák központi felvételijét - olvasható az eduline.hu-n. A legnagyobb gondot a portálnak nyilatkozó szaktanárok szerint a feladatok megoldására jutó rövid idő okozhatta.
Az oktatási államtitkár a napokban bejelentette, hogy 2014-től az érettségi vizsgára bocsátás előfeltétele lehet 50-60 óra önkéntes munka elvégzése. Az LMP szerint ennek semmi értelme: a fiatalokat ösztönözni, nem ijesztgetni kell.
A Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF) több száz hallgató bevonásával készült felmérése szerint a hallgatók 29 százaléka dolgozik azért, hogy legyen miből tandíjat, költségtérítést fizetnie, 52 százalékuk pedig a tankönyvekre, szakmai programokra, vizsgadíjakra teremti elő saját erejéből a pénzt. A tanulmány arra is rávilágít, hogy a vidéken élő diákok hamarabb állnak a saját lábukra és kezdenek dolgozni: aktívabbak, mint a fővárosiak.
Korábban Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) elnöke ellenezte a felsőoktatási törvénytervezet koncepciójának azon elemét, mely 15 év oktatói tapasztalathoz kötötte volna az egyetemi docensi címet. A felsőoktatási törvénytervezet legfrissebb változata minimum tíz év oktatói tapasztalatot követően ítélné oda a kinevezést.
Hatékonysági, finanszírozási és minőségi problémákat állapított meg az felnőttképzés rendszerével kapcsolatban az Állami Számvevőszék (ÁSZ), amely a 2006 és 2009 közötti időszakot vizsgálta - olvasható a Népszabadságban. Miután a számvevőszék szerint a felnőttoktatásban megfogalmazott célok csak részben vagy hiányosan teljesültek, törvénymódosítást javasol az ÁSZ, egy követelményrendszer és egy az értékelést rögzítő információs rendszer felállításával.
A csaknem 7500 jelentkezőből valamivel több mint hatezren kezdhetik meg egyetemi, főiskolai tanulmányaikat a februárban induló képzéseken. A mesterképzésre készülők csaknem nyolcvan százaléka bejutott valamelyik megjelölt képzésre, míg az alapképzést választóknak alig harminc százaléka mondhatja el ugyanezt - olvasható a felvi.hu-n.