Az elmúlt három év adataival, 81 szak és 13 képzési terület statisztikáival újra elindult a felvi.hu honlapon az ország egyetlen interaktív felsőoktatási rangsora. Az Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK) által készített főiskolai, egyetemi rangsorkutatás eredményein alapuló internetes program segítségével az érdeklődők számos szempont szerint rangsorolhatják a felsőoktatási intézményekben kiválasztott szakokat - tájékoztatta az OFIK az Edupress-t.
A mesterképzés a bolognai rendszerben működő hazai felsőoktatás második képzési szintje, ilyen módon az első szintet, az alapképzést már elvégző jelentkezők, vagy korábban főiskolai vagy egyetemi diplomát szerzők felvételizhetnek. Nem elegendő azonban a felsőfokú oklevél megléte, a különböző mesterképzések különböző alapképzési szakon szerzett végzettséget fogadnak csak el.
Gyakorlatorientált vegyészképzés indul a Debreceni Egyetem és a Tiszai Vegyi Kombinát együttműködésében februárban. Az erről szóló megállapodást január 12-én írták alá a Debreceni Egyetem és a TVK vezetői. Az így létrejött Petrolkémiai és Polimertechnológiai Kihelyezett Tanszék gyakorlatorientált képzést nyűjt a vegyész és vegyészmérnök hallgatók számára - közölte az intézmény.
A 2009 februárjában induló képzésekre történő jelentkezési statisztikák azt mutatják, hogy a tavalyi adatokhoz képest lényegesen többen adták be felvételi kérelmüket, elsősorban az idősebb korosztályból, a legtöbben levelező tagozatra, ennek megfelelően sokan költségtérítéses formában, mesterképzésre - derült ki a felvi.hu oldalon közzétett statisztikai vizsgálatból.
Átlagosan 20 és 40 ezer forint közötti pótlékban részesülhet január 1-jétől augusztus 31-éig az a pedagógus, aki halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozik és plusz feladatot vállal. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium 3.8 milliárd forintot oszt szét idén erre a célra 1300 iskola és óvoda pedagógusának - jelentette be ma Borovszky Tímea, az OKM Esélyegyenlőségi Főigazgatóságának főigazgatója.
Bár a hagyományos egyetemi tanév szeptembertől júniusig tart, a Debreceni Egyetem működése és vezetése egyre inkább alkalmazkodik a naptári év értékelési, számvetési rendszeréhez. A 2007. július 1-jével kezdődött rektori ciklus félidejéhez érkezett. A felsőoktatási törvény decemberben jelentősen módosult, ugyanakkor a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény változása is jelentős mértékben érinti az egyetemet. Mindezek tükrében a 2008-as év eredményeinek, tapasztalatainak összegzése természetes igényként jelentkezik.
A mesterképzésre jelentkezők pontszámítási módszere eltér az alapképzésben használatos 480 pontos értékelési rendszertől. Az MA/MSc képzésre jelentkezők felvételéről meghatározott keretfeltételeknek megfelelően ugyan, de az intézmények saját hatáskörben döntenek. Ilyen módon az intézmény dönti el, hogy szóbeli, írásbeli, avagy mindkét formában vizsgáztat-e, illetve, hogy milyen teljesítményért ad többletpontot - közölte az Edupress megkeresésére az Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A Tempus Közalapítvány (TK) kezelésében hirdeti meg Magyarországon az Európai Bizottság a felnőttképzéssel foglalkozó intézmények és szervezetek számára Grundtvig nevet viselő pályázatait. A két, egységesen 2009. február 13-i határidőt megjelölő program a tanulóműhelyek, illetve a felnőttoktatással (is) foglalkozó szervezetek európai szakmai kapcsolatainak megalapozását támogatják.
Észak-Alföldi Minőségi Díjban részesült a szervezeti kiválóság terén elért kimagasló eredmények elismeréseként a Debreceni Egyetem Műszaki Kara 2008. december 15-én. Az Észak-Alföldi Régió kereskedelmi és iparkamarái által évente odaítélt díj idei elismertjei közt a Műszaki Kar kitüntetett helyen szerepel.
Matematikából és természettudományból is a világ élvonalába tartoznak a magyar fiatalok - derül ki a TIMSS 2007-es felméréséből. A negyedikes és nyolcadikos diákok képességeit összehasonlító méréssorozat eredményeit Csillag Márta az Oktatási és Kulturális Minisztérium Közoktatási Főosztályának főosztályvezetője ismertette - tájékoztatta a minisztérium az Edupress-t.
A Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) javaslatot nyújtott be a Magyar Rektori Konferenciának december 9-én a felvételt nyert, de a beiratkozást elkerülő vagy megtagadó hallgatók kiszűrésére. A főiskola szerint a gyakorlat komoly problémát jelent a felsőoktatásban, ugyanis az a többi jelentkező esélyére és az intézmények költségvetésére is hatással van.
A tanárok növekvő felelősségéről, a folyamatos továbbképzés szükségességéről, a digitális eszközök tanításban való alkalmazásának időszerűségéről és az ehhez szükséges paradigmaváltásról tárgyaltak többek között a Tempus Közalapítvány december 9-i konferenciájának résztvevői olyan pedagógusok közreműködésével, akik az európai uniós Egész életen át tartó tanulás program támogatásával aktív részesei voltak különböző mobilitási programoknak és nemzetközi együttműködéseknek.
Egy komplex és fenntartható modell kialakítása, valamint a szükséges tudásbázisok hozzáférhetőségének megteremtése a Központi Diplomás Pályakövető Rendszer célja - mondta Horváth Tamás programvezető, az Educatio Kht. munkatársa a november 26-án megrendezett Központi Diplomás Pályakövetési Rendszer projektnyitó konferenciáján, Budapesten.
A közoktatás és felsőoktatás megújítására hatékonyan elköltött uniós forrásokról, azok céljairól, összegeiről, illetve további meghirdetett pályázatokról számolt be kormányszóvivői tájékoztatón Arató Gergely, az Oktatási és Kulturális Minisztérium államtitkára. A 2007-2008-as tervezési időszakban az EU segítségével 120 milliárd forintot fordíthattak kulturális célokra, valamint a köz- és felsőoktatás fejlesztésére.
Hazánkban 6 intézményben folyik szociálpedagógus BA képzés. A Debreceni Egyetem Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kar (DE HPFK) szervezésében megtartott szociálpedagógus képzők szakmai konferenciájának elsődleges célja volt, hogy a képző intézmények szakfelelősei összehasonlítsák a képzés tananyagának tartalmát, és hozzákezdjenek az egységes mintatanterv kialakításához.
Elfogadta az elnökség javaslatát a Magyar Rektori Konferencia (MRK) november 18-ai ülésén. Az intézményvezetők egyetértenek abban, hogy emelkedjen a felsőoktatási felvételi során megszerezhető minimum pontszám 160-ról 200-ra.
A 2008-as felvételi során lépett először életbe az új, 480 pontos számítási rendszer, amelyben az alsó határt 160 pontnál húzták meg. Ez a 2007-es évben érvényben lévő 144 pontos rendszerben 78 pont volt.
Negyedik éve vállalkozik a HVG arra, hogy különszámban jelentesse meg a felsőoktatási intézmények rangsorát. Immár harmadik alkalommal az Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs Központ Felvi-rangsorait közlik, és a hagyománnyá válást a rangsortáblázatokban is nyomon lehet követni.
A Magyar Tudományos Akadémia Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Kutatóintézete (MTA MFA) a jövő kutatóit keresve olyan tehetséges és szorgalmas középiskolások számára hirdetett pályázatot, akik élénken érdeklődnek a természettudományos és mérnöki pályák iránt. Pálinkás József, az Akadémia elnöke kiemelt feladatnak tartja a fiatalok természettudományos műveltségének erősítését valamint a természettudományos és a kutatói pálya népszerűsítését, amelyet minden rendelkezésére álló eszközzel támogatni kíván.
Az oktatási tárca az Új Tudás Program keretében másfélszeresére emeli az osztályfőnöki pótlékot, és külön pótlékot hoz létre a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató pedagógusoknak - közölte az OKM.
Hiller István oktatási és kulturális miniszter hangsúlyozta, a magyar felsőoktatási rendszer átfogó korszerűsítésének öt alapvető kérdése van. A struktúra, a finanszírozás, az akkreditáció, a juttatások és az infrastruktúra. Kiemelte: Magyarország nyolc évvel ezelőtt azért csatlakozott a Bologna-folyamathoz, hogy a felsőoktatás egységesebbé, átláthatóbbá, átjárhatóvá váljék, szolgálva ezzel a régió versenyképességét. Ezt a szakminiszter kedden Budapesten a Hivatalos Bologna Szemináriumon mondta.